XXL Nutrition

eten op de "niet trainingsdagen"

Bezoekers in dit topic

kamakama

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
27
Waardering
0
Hallo,

Ik train 4 dagen in de week.
En op de dagen dat ik train hou ik mij min of meer en een voedingsschema.
Moet je op de dagen dat je niet traint ook aan je voedingsschema houden?
Shakes enz lijken me vrij onnodig dan.

mvg
 
Nee hoor, dan is je lichaam aan het groeien dus shakes is idd erg vrij onnodig.

Btw : zijn shakes sowieso niet vrij onnodig ?
 
je moet in ieder geval val wel ten minste een cracker eten :)
 
Je spieren groeien in rust. Dus voeding is op die dagen net zo belangrijk zo niet belangrijker voor je herstel.
 
k bedankt.
Zal maar al beginnen aan eten.
 
Natuurlijk moet je ook op je rustdagen goed eten.....
 
Nee hoor, dan is je lichaam aan het groeien dus shakes is idd erg vrij onnodig.

Btw : zijn shakes sowieso niet vrij onnodig ?
shakes (whey shake dan) zijn voor momenten waar je een laag eiwitgehalte in je bloed hebt. Dat is dus sochtens en na de training.
na de training is er niet op rustdagen, maar sochtens wel, dus Nee ze zijn Niet onnodig op rustdagen.
En of ze onnodig zijn ligt aan de rest van je voeding, het is een makkelijke bron van snelle eiwitten met een goed aminozuurprofiel, je kan het vervangen door ei/kip oid.

en JA je moet op rustdagen ook goed eten, lijkt me nogal logisch..
 
shakes (whey shake dan) zijn voor momenten waar je een laag eiwitgehalte in je bloed hebt. Dat is dus sochtens en na de training.
na de training is er niet op rustdagen, maar sochtens wel, dus Nee ze zijn Niet onnodig op rustdagen.
En of ze onnodig zijn ligt aan de rest van je voeding, het is een makkelijke bron van snelle eiwitten met een goed aminozuurprofiel, je kan het vervangen door ei/kip oid.

en JA je moet op rustdagen ook goed eten, lijkt me nogal logisch..

Bron ? Of heeft de supplementenboer je dit wijsgemaakt ?
 
klinkt toch heel logisch?
 
Ik zou idd ook op dagen waar je rust hebt op je eiwitten letten. Ik moet zeggen dat ik zelf op die dag geen shake neem, maar wel meer let op bijvoorbeeld melk e.d. Je lichaam(spieren) doen er +- 48 uur over om te herstellen, die hebben dus in die looptijd eiwitten nodig :). Net een auto die je vaak moet bijtanken hehe
 
Bron ? Of heeft de supplementenboer je dit wijsgemaakt ?
ik studeer moleculaire biologie, ja ik ben 17 ik weet het, 2de jaar zit ik.
dat is mn bron, kan het helemaal uitleggen, maar cba, klinkt ook niet heel raar toch? je verbuikt die eiwitten gwn..
net zoals je koolhydraten gebruikt tijdens de training(daarom nemen mensen dextrose na de training)
wanneer wil je je shakes btw anders nemen? en waarom denk je dat iedereen ze sochtens en na/voor de training neemt?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven