Fitness Seller

Eten op het werk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ze vragen waarom ik zoveel eet, zeg ik gewoon : " heb een veeleisende vriendin en moet veel eten ... anders heb ik geen energie genoeg om het 5 keer achter mekaar te doen...

Neen, alle gekheid op een stokje.
Zeg gewoon dat je veel honger hebt, als je zegt dat je aan BB doet denken de mensen ineens aan mannen van 150kg droge spieren ...

Of zeg dat je aan sport doet gewoon.

Persoonlijk schaam ik me er ook niet voor en eet en drink hier zoveel ik wil.

De collega's zie me dan 2 maal per dag achter een fles water gaan ... krijg je wel commentaar van : " veel dorst" ...

**** them, 90% van de collega's zien eruit als dikke varkens ...
En jij ripped en huge ... :D

Greetz
 
Waarom zeg je dan niet gewoon dat je aan BB doet, als je je niet schaamt??? :D
 
Originally posted by D.
Als ik dat nou over een paar jaar (en >90kg) zeg.... dan zal men mij nog wel begrijpen maar nu is het wel wat raar. Ben maar een klein mannetje van <80kg.

Maar als je niet goed eet zul je daar niet zo snel komen :mad:
Die discipline die je opbrengt (regelmatig eten) voor wat je wilt bereiken zouden je collega's moeten waarderen. Daar mag je ook best trots op zijn. Doen ze dat niet en lachen ze je uit dan zijn het gewoon een stelletje sukkels. Wacht dan maar tot ze het resultaat zien van een goed voedingsschema ze zullen jaloers zijn en ontzag hebben...
 
Tsja... ik at vroeger op school ook al veel, omdat ik gewoon veel sportte. Kreeg regelmatig opmerkingen over de in hun ogen grote hoeveelheid eten die ik meenam. Toen ik echter de zwarte bend kreeg, vond iedereen het ineens normaal, doordat ze m'n eten in verband gingen brengen met m'n vechtsport. Ik ben nu echter lekker aan het groeien waardoor een aantal mensen al aan me gevraagd hebben of ik aan BB deed. Toen ik dit had bevestigd, heb ik geen opmerkingen over eten meer te horen gekregen.
 
Originally posted by TongPo
Tsja... ik at vroeger op school ook al veel, omdat ik gewoon veel sportte. Kreeg regelmatig opmerkingen over de in hun ogen grote hoeveelheid eten die ik meenam. Toen ik echter de zwarte bend kreeg, vond iedereen het ineens normaal, doordat ze m'n eten in verband gingen brengen met m'n vechtsport. Ik ben nu echter lekker aan het groeien waardoor een aantal mensen al aan me gevraagd hebben of ik aan BB deed. Toen ik dit had bevestigd, heb ik geen opmerkingen over eten meer te horen gekregen.

kijk, mooie post. dat verdient idd respect. wel raar dat je eerts op een andere manier dat respect afdwong. als je t zonder de zwarte band behaalt zou hebben kreeg je zeker andere opmerkingen. mensen snappen t gewoon niet. BB is in hun ogen voor grote jongens, maar ja hoe word je groot..juist vreten vreten en nog eens vreten
die pros zijn ook ooit klein begonnen.

beter om deze fotos uit teprinten en mee te nemen:)
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7515
 
Ja, dat is idd een mooie thread :thumb:
 
Ik heb op school een hele lieve kantinejuffrouw die met veel liefde mijn 'daily dose' kwark en tonijn/sardines in haar koelkast bewaard tot ik mijn pauzes heb.
 
lol dat probleem heb ik ook.
Als ik zoveel eet, en ze vragen waarom, en ik zeg ik doe aan bodybuilding lachen ze me uit. Omdat gewoon iedereen aan flinke gespierde mannen denkt dan..
Maar ze weten niet dat die ook ooit klein begonen zijn maarja.
 
Originally posted by f*cking ecto
Waarom zeg je dan niet gewoon dat je aan BB doet, als je je niet schaamt??? :D

Om de stomme commentaren niet te krijgen ...

Kijk de mensen met wie ik nauw samenwerk weten dat ik train, maar in mijn opinie doe ik ook niet echt BB.
Het is niet men bedoeling om ronny coleman achterna te gaan.

Dus gebruik ik liever de term krachttraining.

Maar men vrienden en familie die weten dat ook allemaal hoor.

Gisteren kreeg ik 5 berichten van vrienden(in) dat ik moest kijken naar tv1 voor de BB repo dus ... ze weten allemaal dat het een groot deel van men leven uitmaakt.

Alleen op men werk is het niemand zijn zaken wat ik in men privé doe, kan het nu moeilijk wegsteken dat ik BB doe mja ..

Ik vind dat het privé leven thuis moet blijven ...

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Tja en zo wordt bodybuilding steeds in een ander jasje gestoken en blijven de vooroordelen bestaan. Noem het krachttraining, noem het fitness en de buitenwereld ziet het allemaal ineens een stuk positiever.
Bodybuilding kan echt niet. Dat staat voor de nono's gelijk aan AS en freaks, domme krachten en ruziezoekers die hun kleine geslachtsdeel willen compenseren :rolleyes:

Jammer dat het zo is, maar door in die schulp te kruipen en er niet voor uit te komen blijven de vooroordelen ZEKER bestaan.
Is er dan geen enkeling hier die met zijn kennis en intelligentie de domme medemens nog weet te overtuigen van het tegendeel?
Iedereen heeft maar overal een mening over zonder er ook maar iets vanaf te weten. Stereotypen zijn moeilijk weerlegbaar maar het is niet onmogelijk. Ik wordt zo kwaad om de onwetende die zijn oordeel klaar heeft maar ergens misschien nog wel kwader om degene die zich daardoor laat beinvloeden.

We weten toch allemaal dat BBers wel bewust met hun gezondheid en lichaam omgaan...
Trots zou je moeten tonen. 100% achter je sport staan en ervoor uit durven komen. Jep daar is wel wat lef voor nodig, maar respect voor de enkeling die het wel doet. BB is een way of life dat kan je moeilijk alleen privé houden.

Maar wat doet bijna iedereen ???. Zich schamen voor vooroordelen die niet waar zijn en zich aanpassen aan die belachelijke buitenwereld. Tja noem het maar KT, noem het fitness de weg van minste weerstand.
F*CK de vooroordelen! Het is gewoon pure discriminatie en om je daardoor te laten intimideren :finger:

:mad:
 
Originally posted by Cowgirl Herb
Tja en zo wordt bodybuilding steeds in een ander jasje gestoken en blijven de vooroordelen bestaan. Noem het krachttraining, noem het fitness en de buitenwereld ziet het allemaal ineens een stuk positiever.
Bodybuilding kan echt niet. Dat staat voor de nono's gelijk aan AS en freaks, domme krachten en ruziezoekers die hun kleine geslachtsdeel willen compenseren :rolleyes:

Jammer dat het zo is, maar door in die schulp te kruipen en er niet voor uit te komen blijven de vooroordelen ZEKER bestaan.
Is er dan geen enkeling hier die met zijn kennis en intelligentie de domme medemens nog weet te overtuigen van het tegendeel?
Iedereen heeft maar overal een mening over zonder er ook maar iets vanaf te weten. Stereotypen zijn moeilijk weerlegbaar maar het is niet onmogelijk. Ik wordt zo kwaad om de onwetende die zijn oordeel klaar heeft maar ergens misschien nog wel kwader om degene die zich daardoor laat beinvloeden.

We weten toch allemaal dat BBers wel bewust met hun gezondheid en lichaam omgaan...
Trots zou je moeten tonen. 100% achter je sport staan en ervoor uit durven komen. Jep daar is wel wat lef voor nodig, maar respect voor de enkeling die het wel doet. BB is een way of life dat kan je moeilijk alleen privé houden.

Maar wat doet bijna iedereen ???. Zich schamen voor vooroordelen die niet waar zijn en zich aanpassen aan die belachelijke buitenwereld. Tja noem het maar KT, noem het fitness de weg van minste weerstand.
F*CK de vooroordelen! Het is gewoon pure discriminatie en om je daardoor te laten intimideren :finger:

:mad:



:thumbup:
 
ik eet gewoon wanneer ik eet, en dat doe ik gewoon achter men pctje, of in men heftruck.. maakt niet uit, iedereen die ik ken weet toch wel dat ik aan bb (mja meer krachttraining, ik doe meer powerliften als bodybuilding) doe, rare vragen krijg ik zowiezo al genoeg daar geef ik niks om, en ik leg zelfs nog alles uit als ze iets willen weten. Voor rare gezichten enzo heb ik nog nooit iets gegeven... iedereen weet toch al alles van me dus ja boeien.. ze kijken van dit echt niet raar op, er zijn vele andere dingen waar ik wel eens scheve ogen van krijg :D

eet eet eet eet en dieet.. das de enige manier, de rest die het niet snapt moet het zelf maar weten, ik lach erom ;)
 
Originally posted by Cowgirl Herb
Tja en zo wordt bodybuilding steeds in een ander jasje gestoken en blijven de vooroordelen bestaan. Noem het krachttraining, noem het fitness en de buitenwereld ziet het allemaal ineens een stuk positiever.
Bodybuilding kan echt niet. Dat staat voor de nono's gelijk aan AS en freaks, domme krachten en ruziezoekers die hun kleine geslachtsdeel willen compenseren :rolleyes:

Jammer dat het zo is, maar door in die schulp te kruipen en er niet voor uit te komen blijven de vooroordelen ZEKER bestaan.
Is er dan geen enkeling hier die met zijn kennis en intelligentie de domme medemens nog weet te overtuigen van het tegendeel?
Iedereen heeft maar overal een mening over zonder er ook maar iets vanaf te weten. Stereotypen zijn moeilijk weerlegbaar maar het is niet onmogelijk. Ik wordt zo kwaad om de onwetende die zijn oordeel klaar heeft maar ergens misschien nog wel kwader om degene die zich daardoor laat beinvloeden.

We weten toch allemaal dat BBers wel bewust met hun gezondheid en lichaam omgaan...
Trots zou je moeten tonen. 100% achter je sport staan en ervoor uit durven komen. Jep daar is wel wat lef voor nodig, maar respect voor de enkeling die het wel doet. BB is een way of life dat kan je moeilijk alleen privé houden.

Maar wat doet bijna iedereen ???. Zich schamen voor vooroordelen die niet waar zijn en zich aanpassen aan die belachelijke buitenwereld. Tja noem het maar KT, noem het fitness de weg van minste weerstand.
F*CK de vooroordelen! Het is gewoon pure discriminatie en om je daardoor te laten intimideren :finger:

:mad:
'

:clap:
 
Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je het terug aan Cowgirl Herb geeft.

Sorry.. mag niet meer geven ;)

Ik noem het wel vaak krachttraining ipv bodybuilding omdat ik niet per sé heel gespierd hoef te worden, maar het heeft zeker wel het oorspronkelijke doel: KT voor spierbehoud bij lijnen en om sterker te worden voor het fietsen overstegen. Gewoon omdat het lekker is... en eigenlijk vind ik het stiekem wel erg leuk om wat gespierder te worden.

Maar, goed gesproken Cowgirl!

Ik vind dat de term 'fitness' morgen afgeschaft zou moeten worden.. ik snap ECHT niet wat ze daar mee bedoelen! Cardio? KT? Geen flauw benul.. miss het eerste voor vrouwen, en het tweede voor mannen en niet te zwaar zodat je er vooral niet van gaat zweten???

Espi
 
Bij het woord fitness denk je meer aan zon netjes 3ochtenden in de week stofgezogen hypermodern medisch verantwoord sportcentrum waar je voor 50euro in de maand aan de meest VET uitziende machines mag stuntelen. Uiteraard met zon vette chip die je in alle foute apparaten mag steken die precies bijhoudt hoe weinig luchtdruk je kunt veroorzaken als je ergens aan trekt of drukt. No way. wat is dat een onzin. Dan vind ik de term krachttraining een betere uitdrukking. Een sport waarbij het niet gaat om hoe vet de apparaten zijn, maar puur om kilo´s te tillen, met het doel zo veel mogelijk kracht te winnen. Hierbij denk ik aan mensen als zwemmers, roeiers of rugbiers. Die wel wat extra spierkracht kunnen gebruiken.
Bodybuilding is meer dan twee keer in de week op je vrije avond (niet de woensdag, dat is de bokavond en vrijdag hoor je in de kroeg. Maandag ben je brak dus het wordt dan de dinsdag en de donderdag :P) in de sportschool je uit te leven. Voor ons is het een way of life. Het is 24 uur per dag bezig zijn met óf trainen óf eten óf slapen. En anders wel met een tactiek uit te stippelen om ooit eens boven die 80kg uit te komen (ben er bijna.....).
Wat voor een ander een obsessie lijkt is voor jou de normaalste zaak van de wereld. Niet met een zak chips en een biertje voor de tv (daar zitten toch ook kalorien in, wat zeur je nou) maar met een bak kwark en fruit.
Je voelt je al schuldig bij het idee dat je sochtends voor het werk een bak koffie drinkt, want wat is dat een rotzooi. Daarom haal je toch maar je halve liter melk en een banaantje uit je tas (niet naar je collega´s kijken want dan krijg je die opmerkingen weer....) en begint aan je tweede maaltijd per dag. (je collega:ik ontbijt pas om 1uur krijg sochtends niks door mn strot)
tijdens de pauzes weer het commentaar dat je zoveel en gezond eet. (een andere collega: mijn neef doet ook aan kt, die is wel 2keer zo breed als jij en die volgt ook niet zo´n dieet hoor, nergens voor nodig dus!) Terwijl men klaagt dat het vanochtend weer zo vroeg was, weet jij dat je al een half uur voordat de wekker ging wakker was en je afvroeg wat voor een lekker en verantwoord ontbijtje jezelf ging maken. Ondertussen genoot je van de spierpijn die je die avond ervoor had veroorzaakt. Wanneer een ´normaal´ mens zou weten wat er in ons om gaat (dus niet alleen wat er in ons gaat) dán pas zouden ze schrikken. Dit is namelijk een stuk extremer dan 4boterhammen met kipfilet om 10uur sochtends.

Kort samengevat: Fitness en Krachttraining zijn beide termen die een verkeerde betekenis hebben. Bodybuilding is het woord, maar zoals cgherb al zei, hebben mensen hier gewoon verkeerde associaties bij. Dus ik zeg noem het zoals je het wilt, heb schijt aan de buitenwereld want die zullen het toch niet begrijpen. Zolang je je maar niet laat beïnvloeden en ervoor gaat. Op een dag zal men zich realiseren waar je het allemaal voor gedaan hebt.......
 
Eten op mijn werk was meestal niet zo'n probleem. Ik heb in de afgelopen 7 jaar dat ik aan bodybuilding doe verschillende banen gehad.
Het minst geaccepteerd werd mijn voedingspatroon toen ik werkte bij een leasemaatschappij van een chique automerk. Toch heb ik ook daar me aan het dieet gehouden, alhoewel dat wel de consequentie heeft gehad dat mijn collega's me als een buitenbeentje gingen zien en me als gevolg daarvan niet meer echt serieus hebben genomen. Lang heb ik daar dus niet gewerkt. Wel werkten daar vele dikke mensen, die ik dan 'bellybuilders' noemde. Gewoon openlijk in hun gezicht, maar wel alleen als reactie op hun negatieve opmerkingen mijn kant op.
De boodschap kwam wel aan, maar zoals ik al schreef bleef ik een buitenbeentje. (belly = buik).

Wat ik zei om mijn manier van leven te onderbouwen, was:

bodybuilders zijn in staat om een grote discipline op te brengen om als resultaat een gespierd lichaam op te bouwen.
(niet zeggen dat bodybuilders er veel tijd en energie in steken, want dan gaan ze al heel gauw denken: oh, maar overwerken wil je dus niet en je zou als je minder energie steekt in het trainen op je werk misschien wel beter presteren).

bellybuilders zijn in de meeste gevallen juist gemakzuchtig en zeer inactief wat sport betreft.

bodybuilding is een sport met een laag blessurerisico, vergelijk het maar eens met voetbal, waar het blessurerisico vele malen hoger is.

bodybuilders eten gezond, wat de weerstand verhoogt, dus ook minder kans op ziekmeldingen.
Ik ben inderdaad ook zelden ziek, meestal niet meer dan een dag of 2-3 per jaar.


Daarna heb ik bij een luchtvaartmaatschappij gewerkt (jawel: die met die zwaan) en daar werden wel enkele keren vragen gesteld, waarna ze positief reageerden. Mijn herinneringen aan die luchtvaartmaatschappij zijn nog altijd goed, ook vanwege de overwegend prima verstandhouding tussen de collega's.

Het volgende bedrijf was een overheidsinstantie in Amsterdam, waar mijn collega's wel soms vragen stelden en soms vreemd reageerden, maar me nooit hebben tegengewerkt of me hierin hebben belemmerd. Enkelen hebben zich over bodybuilding juist (voorzichtig) positief uitgelaten.


Het meenemen van eten doe ik als volgt:

1 bak kwark van 500 gram, zo in de tas tot de middagpauze (blijft wel goed als je het in de schaduw zet en's winters zo ver mogelijk van de verwarming af).

Boterhammen (gesmeerd en belegd).

2 proteïneshakes met brinta en banaan in grote bekers met schroefdeksel (ooit gekocht op de FIBO).

1 zo'n grote beker met droge brinta, waar ik dan op mijn werk water bij deed en dan opdronk (vooral makkelijk als je door vergaderingen of zo weinig tijd hebt).

1 bakje met pasta met vlees en kruiden. Dit eet ik altijd koud op, want een magnetron heb ik vrijwel nergens aangetroffen.

Voor de noodgevallen heb ik altijd evergreen of iets soortgelijks bij me (of in de bureaulade liggen).
 
Originally posted by Gespierd Stuk


(niet zeggen dat bodybuilders er veel tijd en energie in steken, want dan gaan ze al heel gauw denken: oh, maar overwerken wil je dus niet en je zou als je minder energie steekt in het trainen op je werk misschien wel beter presteren).

idd dat zijn dingen die ze vaak gaan denken ja, bb voor je werk dus..


Originally posted by Gespierd Stuk

bodybuilders eten gezond, wat de weerstand verhoogt, dus ook minder kans op ziekmeldingen.
Ik ben inderdaad ook zelden ziek, meestal niet meer dan een dag of 2-3 per jaar.).

merk t zelf ook

Originally posted by Gespierd Stuk

1 zo'n grote beker met droge brinta, waar ik dan op mijn werk water bij deed en dan opdronk (vooral makkelijk als je door vergaderingen of zo weinig tijd hebt).

Voor de noodgevallen heb ik altijd evergreen of iets soortgelijks bij me (of in de bureaulade liggen).
die havermout koud ..mm wel idee natuurlijk en waarom evergreen. ik doe dat altijd met een pak kal;koenfilet van 100 gram.

enne @cowgirl:thumbup: waar blijft jouw artikel:)
 
Originally posted by dandyman
enne @cowgirl:thumbup: waar blijft jouw artikel:)
Artikel ??? Ik weet nergens van :p
Betaald dat goed? Artikeltjes schrijven in mijn vakantie?

Maar om even een klein beetje ON topic te blijven:
Die Evergreen heb ik ook meestal wel bij me... Iets eten blijft beter dan niets. En kalkoenfilet weken in je tas houden voor geval van NOOD... Nou nee dankje. (In de VS hadden ze gedroogd vlees dat kun je dan nog wel goed bewaren, maar daar zijn ook de proteinerepen betaalbaar.)

Dagen willen ook nog wel eens wat langer uitvallen dan geplanned en dan moet je toch wat. Als je boterhammen op zijn en je bak kwark ook alweer 3 uur lang achter je kiezen is... Tja de snoepautomaat is echt geen optie.
In geval van nood: Evergreen. Dat is dan ook alleen sinds de proteine repen die ik meegenomen had uit de VS op zijn :(
 
Vorig jaar zomer ben ik in Zuid-Afrika geweest en daar hebben ze ook gedroogd vlees, wat o.a. biltong en stokkies genoemd wordt.
Het is zeer vetarm vlees en rijk aan eitwitten. Erg jammer dat we dat hier in Nederland niet hebben!!!!!
Maar goed, over twee weken komt een vriend uit Johannesburg over en die neemt weer wat voor me mee.
 
Originally posted by Cowgirl Herb

En kalkoenfilet weken in je tas houden voor geval van NOOD... Nou nee dankje. (In de VS hadden ze gedroogd vlees dat kun je dan nog wel goed bewaren, maar daar zijn ook de proteinerepen betaalbaar.)

:(
enkel per dag he voor de zekerheid. daarna gaat ie weer in de koelkast:)
 
Back
Naar boven