XXL Nutrition

Eten volgens calorie verbruik fitbit

Bezoekers in dit topic

mascotte

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
764
Waardering
143
Lengte
1m80
Massa
82kg
Zijn er mensen die goede of eerder accurate ervaringen hebben met bulken of cutten met behulp van de fitbit.

Heb namelijk enkele maanden geleden een fitbit gekregen ( surge) en nu in de slow clean bulk eet ik elke niet trainingsdag ongeveer 500 kcal boven onderhoud en op trainingsdagen 1000 boven onderhoud.

Maar het valt me op dat ik op hele luie dagen toch nog veel verbruik tov een erg actieve dag ( 10 km wandelen + training)

Mijn vorige cut heb ik volgens de fitbit die ik toen nog niet had,veel te weinig gegeten waardoor ik ook teveel massa heb verloren

Thoughts anyone?
 
Zijn er mensen die goede of eerder accurate ervaringen hebben met bulken of cutten met behulp van de fitbit.

Heb namelijk enkele maanden geleden een fitbit gekregen ( surge) en nu in de slow clean bulk eet ik elke niet trainingsdag ongeveer 500 kcal boven onderhoud en op trainingsdagen 1000 boven onderhoud.

Maar het valt me op dat ik op hele luie dagen toch nog veel verbruik tov een erg actieve dag ( 10 km wandelen + training)

Mijn vorige cut heb ik volgens de fitbit die ik toen nog niet had,veel te weinig gegeten waardoor ik ook teveel massa heb verloren

Thoughts anyone?
Ik heb idd een surge gehad, die was voor wandelen (mits je de paslengte goed ingesteld hebt) en hardlopen (gps) wel redelijk accuraat. Voor krachttraining en fietsen alleen niet erg geschikt. Hij gaf veel te lage waarden. Voor 18km fietsen had ik soms volgens de surge maar 160 kcal verbrand terwijl de echte waarde dichterbij de 450 kcal ligt. :rolleyes:
Ik heb nu een Fitbit Ionic, die is al een stuk beter. Krachtraining is redelijk accuraat nu (500 kcal) maar fietsen is nog steeds naatje. Ik heb een eigen Excel waar ik alles in bijhoud, daar kan ik prima op vertrouwen. De Fitbit is bij mij alleen maar een richtwaarde die ik dagelijks met de echte waardes (die ik inmiddels uit mijn hoofd ken) corrigeer.
 
Back
Naar boven