MuscleMeat

eten voor bedtijd

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Kwark... Op het moment eet ik na mijn training, rond 20.30, een bak magere kwark van 500gr. Nu vind ik dit zelf al niet zo heel erg lekker om te eten, maar na mijn training heb ik hier helemaal geen zin in, na mijn training en voor het slapen heb ik meestal zin in iets vloeibaars. Mn whey shake drink ik ´s morgens al bij een halve bak kwark. Is er een vervanging voor de magere kwark ´s avonds laat? met ongeveer zelfde voedingswaarden natuurlijk. meestal zien mijn dagen er zo uit:
maaltijd 1 - whey shake (40 gram) + 250 gram magere kwark
maaltijd 2 - appel + pinda's
maaltijd 3 - boterham met pindakaas + gekookt eitje
maaltijd 4- avondeten, dit is natuurlijk iedere avond anders
maaltijd 5 (na het trainen) - 500 gram magere kwark

Tonijn en zalm wordt het al niet, en vlees heb ik al bij het avondeten. Is er geen andere oplossing dan de magere kwark? Thnx! ;)
 
Niet te moeilijk over denken, je moet gewoon lekker eten/drinken waar je zin in hebt op het tijdstip dat jij wilt. Als aan het einde van het liedje je calorieën en je macros maar kloppen voor de doelen die jij wilt behalen:)
 
Zou toch voor een lekker stukje vlees gaan. Kijk eens bij Www.musclemeat.nl voor een lekkere hamburger bijvoorbeeld. Caseine shake kan ook nog.
 
Je eet te weinig. Je voeding is op z'n zachts gezegd ruk.
 
Je eet te weinig. Je voeding is op z'n zachts gezegd ruk.
Komt omdat ik wil afvallen. Zit rond de 1900/2000 kcal per dag. Ik train 4x per week met lichaamsgewicht oefeningen voor 30 minuutjes ongeveer, in vorm van een circuit. 3x per week 20 minuten fietsen, 7x per week yoga en 1x per week ga ik rennen. Voor de rest van de tijd doe ik dus eigenlijk niks anders dan stilzitten... Hoeveel kcal zou ik dan +- binnen moeten krijgen volgens jou met mijn stats en beweging, 175cm, 88kg, BF20%.
 
Komt omdat ik wil afvallen. Zit rond de 1900/2000 kcal per dag. Ik train 4x per week met lichaamsgewicht oefeningen voor 30 minuutjes ongeveer, in vorm van een circuit. 3x per week 20 minuten fietsen, 7x per week yoga en 1x per week ga ik rennen. Voor de rest van de tijd doe ik dus eigenlijk niks anders dan stilzitten... Hoeveel kcal zou ik dan +- binnen moeten krijgen volgens jou met mijn stats en beweging, 175cm, 88kg, BF20%.

Ik weet niet wat je binnen moet krijgen. Ik zal zeggen ga je onderhoud berekenen.. 2000kcal lijkt me weinig. Meisjes van 14 eten zelfs meer.
 
caseine shake
 
Zou toch voor een lekker stukje vlees gaan. Kijk eens bij Www.musclemeat.nl voor een lekkere hamburger bijvoorbeeld. Caseine shake kan ook nog.


Vind het aan de prijzige kant dat wel. Ga je naar Duitsland, toko, Sligro toe dan heb je beefjerkey, burgers en vis voor enkele euro's minder..
 
Ik weet niet wat je binnen moet krijgen. Ik zal zeggen ga je onderhoud berekenen.. 2000kcal lijkt me weinig. Meisjes van 14 eten zelfs meer.
voor 0,5kg per week af te vallen moet ik rond de 2400/2500kcal eten per dag. ik eet nu 1900/2000kcal per dag, betekent dat ik 1kg afval per week. Is dat dan te veel wat ik afval? lijkt mij een prima richtlijn om 1kg per week af te vallen
 
Vind het aan de prijzige kant dat wel. Ga je naar Duitsland, toko, Sligro toe dan heb je beefjerkey, burgers en vis voor enkele euro's minder..

Duitsland is wel een ander land natuurlijk, daarbij vraag ik me af sommige van die producten water ingespoten krijgen e.d.

The Dutch Giant
 
Vind het aan de prijzige kant dat wel. Ga je naar Duitsland, toko, Sligro toe dan heb je beefjerkey, burgers en vis voor enkele euro's minder..

Lees dit niet als aanvallend of verdedigend! Meer een tip :) --> Producten vergelijken gaat verder dan alleen de kg prijs vergelijken. Koop je 20 zakjes beef jerky tegelijk bij ons dan kom je op een kg prijs die ik nog nergens beter heb gezien. Daarnaast krijgen bij merken als jack link's 20% suiker erbij, -15% eiwit en rond de 2gr meer zout. Bij burgers is het belangrijk dat je het vet % vergelijkt, en het percentage vlees. Onze burgers zijn daar uniek in. Low fat is de goedkoopste waarbij gehakt wordt gebruikt van 5% vet en 21% eiwit, dat vind je nergens. Net als de kipfiletburgers die voor 90% uit kipfilet bestaan, supermarkten 60-70%. Zelfde geld voor de zalmburger. Vis heb ik niet vergeleken met Sligro en is een wat lastigere categorie door de vele glaceringen en of het wel / niet in zout water baden is gelegd voor het volzuigen van water. Let ook op dat je er 6% btw er bij optelt indien je de prijzen vergelijkt.
 
Kip met patat , kwark , pizza , maakt niet uit
 
Lees dit niet als aanvallend of verdedigend! Meer een tip :) --> Producten vergelijken gaat verder dan alleen de kg prijs vergelijken. Koop je 20 zakjes beef jerky tegelijk bij ons dan kom je op een kg prijs die ik nog nergens beter heb gezien. Daarnaast krijgen bij merken als jack link's 20% suiker erbij, -15% eiwit en rond de 2gr meer zout. Bij burgers is het belangrijk dat je het vet % vergelijkt, en het percentage vlees. Onze burgers zijn daar uniek in. Low fat is de goedkoopste waarbij gehakt wordt gebruikt van 5% vet en 21% eiwit, dat vind je nergens. Net als de kipfiletburgers die voor 90% uit kipfilet bestaan, supermarkten 60-70%. Zelfde geld voor de zalmburger. Vis heb ik niet vergeleken met Sligro en is een wat lastigere categorie door de vele glaceringen en of het wel / niet in zout water baden is gelegd voor het volzuigen van water. Let ook op dat je er 6% btw er bij optelt indien je de prijzen vergelijkt.


Wanneer krijg ik een sponsorship voor het taggen van jou in alle topics betreft MM zodat je jezelf kunt 'verdedigen' (nader verklaren is misschien beter?)? :eatmeat::meal::brew:
 
Daarbij komt dat je als je het besteld gewoon thuis krijgt bezorgd en dat er geen cent naar mofrika gaat.
 
Lees dit niet als aanvallend of verdedigend! Meer een tip :) --> Producten vergelijken gaat verder dan alleen de kg prijs vergelijken. Koop je 20 zakjes beef jerky tegelijk bij ons dan kom je op een kg prijs die ik nog nergens beter heb gezien. Daarnaast krijgen bij merken als jack link's 20% suiker erbij, -15% eiwit en rond de 2gr meer zout. Bij burgers is het belangrijk dat je het vet % vergelijkt, en het percentage vlees. Onze burgers zijn daar uniek in. Low fat is de goedkoopste waarbij gehakt wordt gebruikt van 5% vet en 21% eiwit, dat vind je nergens. Net als de kipfiletburgers die voor 90% uit kipfilet bestaan, supermarkten 60-70%. Zelfde geld voor de zalmburger. Vis heb ik niet vergeleken met Sligro en is een wat lastigere categorie door de vele glaceringen en of het wel / niet in zout water baden is gelegd voor het volzuigen van water. Let ook op dat je er 6% btw er bij optelt indien je de prijzen vergelijkt.


Okay nu heb je het zelf gemaakt burgers die al zijn voorbereid en alles. Maar de kipfilet prijs per kg is wat aan de hooge kant. Kip burgers is het gemalen kip met van allerlei middelen zoals bindmiddel, conserverings dingetjes, voor de helft heb je 1kg kip clean die je f op de grill kan gooien wat sla en bolletje en je hebt een burger. Uiteindelijk als je maar 3 maaltijden besteld ben je al 3kg kip lichter, terwijl ik maar 900gr eet per dag.. any way de beef jerkey is great loove those
 
Okay nu heb je het zelf gemaakt burgers die al zijn voorbereid en alles. Maar de kipfilet prijs per kg is wat aan de hooge kant. Kip burgers is het gemalen kip met van allerlei middelen zoals bindmiddel, conserverings dingetjes, voor de helft heb je 1kg kip clean die je f op de grill kan gooien wat sla en bolletje en je hebt een burger. Uiteindelijk als je maar 3 maaltijden besteld ben je al 3kg kip lichter, terwijl ik maar 900gr eet per dag.. any way de beef jerkey is great loove those

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je onze 5.85euro/kg rauwe kipfilet prijs duur vindt, omdat dit goedkoper is dat de LIDL, Plus, Jumbo en Albertheijn kg prijs. Hierbij is ook 99.99% het vet weggesneden en het is innerfilet vrij. Burgers met burgers (ingredientenlijst) vergelijken, dan kun je zien hoe schoon onze kipfiletburger is vergeleken met de supermarkt! Maar we praten teveel off topic. Mocht je vragen hebben of opmerkingen (negatief mag ook, is feedback), check het muscle meat topic :).

On topic:
Het eerste wat mij opvalt aan je schema is hoe weinig je eet en het niet gedetailleerd is. Koolhydraten is erg aan de lage kant. Maar eronder lees ik dat je bezig bent met afvallen. Bij afvallen zou ik zeker aanraden het preciezer op te schrijven, in getallen (macro's), wat je binnen krijgt anders gaat dit straks teveel schommelen. Hoe beter je weet hoeveel kcal je nu binnen krijgt per dag, des te beter kan je het ook aanpassen als je niet meer afvalt of te snel afvalt. Daarna kun je ook gemakkelijker kijken ''wat mag ik nog binnen krijgen aan macro's'' en daarmee bepalen wat je nog kunt eten als laatste maaltijd. Wat je dan eet is niet super belangrijk als de macro's maar enig sinds klopen. Bv als je moeite hebt met vast eten na het trainen (sommige mensen verliezen het trek dan), kun je havermout blenderen met whey plus water en net voor het slapen gaat je kwark nog. Of bv als je wel trek hebt een rijst kip groente met wat saus aan de zijkant maken.

Je vroeg nog hierboven hoe je de energiebehoefte kunt berekenen, zie:
Sticky - Hoe bereken ik mijn energiebehoefte?
 
Back
Naar boven