XXL Nutrition

Eten voor het trainen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Hoe zit het precies met eten voordat je gaat trainen???
Hoe lang moet er minimaal tussen eten en trainen zitten???
Ik vind het wel eens lastig als ik rond etenstijd wil gaan trainen.
Dan heb ik meestel 2 a 3 uur geleden gegeten.
Ik wil het dus zo gaan plannen dat ik dan bijv een tijdje voordat ik ga trainen nog iets lichts verteerbaars wegwerk maar wat zou ik dan het beste kunnen eten en hoe lang ervoor???
 
max. 1 uur voor je training een kleine maaltijd/shake van 25gr eiwit en 25gr koolhydraten, hoewel er onderzoeken zijn waar de uitkomst meer de kant van alleen wei uitgaan.
 
Originally posted by 3XL
max. 1 uur voor je training een kleine maaltijd/shake van 25gr eiwit en 25gr koolhydraten, hoewel er onderzoeken zijn waar de uitkomst meer de kant van alleen wei uitgaan.

Dit weet ik, maar lukt me helaas niet. Wij eten om 18.00 uur het avondeten, en gaan om 19.30 altijd trainen ( Di & Do ). Tijd is eigenlijk te kort vind ik. Daar moet ik nog wat op bedenken.

Me trainingen van zaterdag en zondag is trouwens geen probleem.
 
meestal eet ik om 5 uur tot kwart over 5 en begin met trainen om 6 uur kwart over 6. meestal zit er 45-60 min tussen mijn avond eten en training
 
Bwa...ik eet een uur voor mijn training nog 125gr (droog gewicht) havermout. No prob!
 
Kep nog nooit last van me eten gehad, hooguit wanneer ik 30 min. na me maaltijd effe 5 km ga hardlopen, tsja... maar met gewcihten, no probs..
 
ook geen prob. meestal eet ik vlug nog effe wat voor ik ga trainen, of ga gewoon na me avondeten trainen.
Lijkt dan alsof ik alleen maar meer energie/kracht heb.
 
Problemen hoeft het ook niet te geven, het is alleen niet optimaal om kort voor de training te trainen. Je maag is dan nog te veel bezig om het voedsel te verteren, wat de bloedsomloop beinvloed. T weet er alles van, ik geef dus even een korte versie.
 
Maar als het verder geen problemen geeft dan maakt het dus geen reet uit... Lekker boeie dan, die bloedsomloop :D
 
Het voordeel is dat je tijdens je training een aanvoer van koolhydraten heb die je cortisol drukken en eiwit wat je voor je herstel. Theorie op zich wel goed want de eerste oefening van je training moet een uur wachten op voeding terwijl dat voor de laatste 5 minuten is.
 
ik eet niet altijd om dezelfde tijd, maar ga altijd 1 tot 1,5 uur na het eten trainen, geen probleem. Alleen als je cardio gaat doen dan is het niet zo fijn vanwege je doorbloeding. Je maag en darmstelsel hebben best veel bloed nodig om je voedsel te verwerken.
 
zelf merk gewoon niet te zwaar eten voor het trainen, dan maakt het niet zoveel uit. Als het je maar niet hindert in je training.
Wil je alles eruit halen wat erin zit, tja.. dan moet je gaan met wat 3xl zegt bijv.. eerder op de dag moet je ervoor zorgen genoeg energie te laden, maar dat zal meestal geen probleem zijn, met het eten voor een bb-er.
Maar als je gewoon traint om wat breder te worden... dan lekker boeie als je maar goed eet NA het trainen.
 
Originally posted by Robin
Maar als het verder geen problemen geeft dan maakt het dus geen reet uit... Lekker boeie dan, die bloedsomloop :D
Door de verstoorde bloed toevoer zal het juist voor verdere problemen zorgen, daarom is het beter nuchter te blijven voor en tijdens de training, en als je het toch niet late kan, neem dan het liefst een sportdrank, geen moeilijk te verteren zaken.
 
Back
Naar boven