XXL Nutrition

Etens schema van coach

Bezoekers in dit topic

sj20

Novice
Lid geworden
10 jul 2023
Berichten
11
Karma
3
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hallo ik heb een vraag over mijn etens schema die ik krijg van een coach, bij het droog trainen beviel het mij heel goed maar nu in een lean bulk niet echt ik betwijfel namelijk als ik wel genoeg eet want er gebeurt niet veel, aan hem vragen heb ik ook gedaan kreeg ik terug waarom zou het niet kunnen hier me, dus had ik ook niets aan vandaar mijn vraag hier
Kcal: 2800.15
Eiwitten 198.33
Koolhydraten 328.75
Vetten 64

Mijn gewicht is momenteel 83 lengte 187 20 jaar en gym 5x per week en zit rond de 12% body vet
 
Dit schreef ik net nog in ander topic, en geldt ook voor jou.
met aanvulling dat je vet wel laag is in bulk, dat zou ikzelf op 85g zetten. eiwit 200g en de rest aanvullen met koolhydraten. vet kun je makkelijk aanvullen door noten te eten(amandelen of walnoten)
Zonder glazenbol maar even, want er zit een barst in.

Als je te vet wordt, verlaag je je Kcals met 250/300 tot je ~300g per week afvalt. vaak duurt dit een dag of 10 voor je resultaat ziet. weeg je dagelijks en houd elke 5 dagen je buikomtrek bij.
Doe dit eerlijk en onder zelfde omstandigheid al de dag ervoor ! (naakt bij opstaan, na wc-bezoek) zo kun je zelf zien wat je resultaat is. gainen net zo, maar dan andersom.
 
Hallo ik heb een vraag over mijn etens schema die ik krijg van een coach, bij het droog trainen beviel het mij heel goed maar nu in een lean bulk niet echt ik betwijfel namelijk als ik wel genoeg eet want er gebeurt niet veel, aan hem vragen heb ik ook gedaan kreeg ik terug waarom zou het niet kunnen hier me, dus had ik ook niets aan vandaar mijn vraag hier
Kcal: 2800.15
Eiwitten 198.33
Koolhydraten 328.75
Vetten 64

Mijn gewicht is momenteel 83 lengte 187 20 jaar en gym 5x per week en zit rond de 12% body vet

Hoe lang ben je nu bezig met je lean-bulk?

Je geeft aan dat er "niet veel" gebeurt, dus je merkt er wel iets van neem ik aan? Met een lean bulk is het de bedoeling dat je 250-500 kcal boven je onderhoud eet.
 
Hoe lang ben je nu bezig met je lean-bulk?

Je geeft aan dat er "niet veel" gebeurt, dus je merkt er wel iets van neem ik aan? Met een lean bulk is het de bedoeling dat je 250-500 kcal boven je onderhoud eet.
Nu zoon 2 en halve maand maar heb door het te lang droog trainen dat ik eigenlijk voor mijn gevoel best veel ben verloren kwa gainz en nu na 2 en half maand bulk die ik nog niet echt iets van een op pomping of iets gewicht blijft ook het zelfde weeg elke dag in de ochtend
 
Hoe lang ben je nu bezig met je lean-bulk?

Je geeft aan dat er "niet veel" gebeurt, dus je merkt er wel iets van neem ik aan? Met een lean bulk is het de bedoeling dat je 250-500 kcal boven je onderhoud eet.
En onderhoud als ik dat uit reken op zoon site kom ik altijd rond de 3000 uit als onderhoud vandaar dat ik nu me ook wat ben gaan afvragen en hier deze vraag stel
 
Volg het advies van @Bullshark op met betrekking tot je voeding.
 
  • Like
Waarderingen: sj20
Dus voeding schema klopt niet voor mij?
 
Nu zoon 2 en halve maand maar heb door het te lang droog trainen dat ik eigenlijk voor mijn gevoel best veel ben verloren kwa gainz en nu na 2 en half maand bulk die ik nog niet echt iets van een op pomping of iets gewicht blijft ook het zelfde weeg elke dag in de ochtend
kijk, je kan maar x gram spieraanzetten per zoveel tijd. Spieropbouwen duurt gewoon langer dan vet. Dus als je te veel boven je onderhoud gaat zitten blijf je hetzelfde spier aanzetten maar derest wordt vet van dat overschot aan voeding.

zolang je progressie maakt in de gym en je gewicht langzaam omhoog kruipt is je schema gewoon goed.

en eigenlijk vind ik wel dat je coach dit op deze manier zou kunnen/moeten toelichten.
 
Dus voeding schema klopt niet voor mij?
als je niet aankomt eet je te weinig. als je verschil in je lichaam ziet in de spiegel gaat het ook goed. soms zie je dat amper terug in wegen
 
Dankje wel allemaal voor jullie reacties ik weet nu raad ik ga er wat mee doen bedankt!
 
kijk, je kan maar x gram spieraanzetten per zoveel tijd. Spieropbouwen duurt gewoon langer dan vet. Dus als je te veel boven je onderhoud gaat zitten blijf je hetzelfde spier aanzetten maar derest wordt vet van dat overschot aan voeding.

zolang je progressie maakt in de gym en je gewicht langzaam omhoog kruipt is je schema gewoon goed.

en eigenlijk vind ik wel dat je coach dit op deze manier zou kunnen/moeten toelichten.
Dus betekent dit dan ook meteen dat enorm bulken geen zin heeft?

Ik bedoel, na mijn cut wil ik weer gaan bulken, maar wel zo min mogelijk vet aanzetten en zo veel mogelijk spier. Dus een echte leanbulk van 250-300 kcal boven onderhoud zou al goed zijn dan? Wetende dat ik dit wekelijks weeg en mijn voeding goed op orde blij houden.
 
Dankje wel allemaal voor jullie reacties ik weet nu raad ik ga er wat mee doen bedankt!
Top man, succes en laat even weten als je progressie geboekt hebt.
 
  • Like
Waarderingen: sj20
Dus betekent dit dan ook meteen dat enorm bulken geen zin heeft?

Ik bedoel, na mijn cut wil ik weer gaan bulken, maar wel zo min mogelijk vet aanzetten en zo veel mogelijk spier. Dus een echte leanbulk van 250-300 kcal boven onderhoud zou al goed zijn dan? Wetende dat ik dit wekelijks weeg en mijn voeding goed op orde blij houden.
als je save wilt spelen en niet onnodig vet wilt aanzetten zou ik idd niet veel hoger dan dat gaan zitten met je kcal. maar om nou steeds je onderhoud te berekenen om te gaan ophogen vind ik ook weer onzin.

kan beter kleine stappen verhogen 100/200 kcal per keer als je langere tijd hetzelfde blijft wegen ga je zelfs afvallen zou je wel een grotere stap kunnen verhogen.

maar niet meteen verhogen als je 1 dag minder weegt dan de dag ervoor. ik heb het hier over week gemiddelde
 
  • Like
Waarderingen: K82
Dus betekent dit dan ook meteen dat enorm bulken geen zin heeft?

Ik bedoel, na mijn cut wil ik weer gaan bulken, maar wel zo min mogelijk vet aanzetten en zo veel mogelijk spier. Dus een echte leanbulk van 250-300 kcal boven onderhoud zou al goed zijn dan? Wetende dat ik dit wekelijks weeg en mijn voeding goed op orde blij houden.
idd, en zoals ik zeg. soms zie je het resultaat wel in de spiegel maar niet in weegmomenten
 
Waardevolle info, ik hou er van.
 
Hallo ik heb een vraag over mijn etens schema die ik krijg van een coach, bij het droog trainen beviel het mij heel goed maar nu in een lean bulk niet echt ik betwijfel namelijk als ik wel genoeg eet want er gebeurt niet veel, aan hem vragen heb ik ook gedaan kreeg ik terug waarom zou het niet kunnen hier me, dus had ik ook niets aan vandaar mijn vraag hier
Kcal: 2800.15
Eiwitten 198.33
Koolhydraten 328.75
Vetten 64

Mijn gewicht is momenteel 83 lengte 187 20 jaar en gym 5x per week en zit rond de 12% body vet
hier kan niemand wat mee. Er is te weinig info om hier iets zinnigs op te zeggen.
Wat is je dagelijkse inspanning? ben je sedentair of loop je de hele dag trap of en af?
Wat is je netto inspanning in de gym? Hoe train je? (iedereen traint altijd hard! kan je vertellen dat die niet in mijn sportschool zitten bv)
Hoe is je voeding opgebouwd? Wat eet je wanneer en hoeveel?

Je mag als je dat wilt bij mij een intake invullen en dan wil ik ook shapefoto's zien en dan geef ik je wat ik denk te moeten doen.
Kost je niets en is eenmalig en geen verplichting om bij mij coaching af te nemen.
dm me maar als je dat wilt
 
Back
Naar boven