MuscleMeat

Etensresten in luchtpijp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik voel aan beide kanten harde bobbels in mn hals. Toch niet K.?
face-screaming-in-fear_1f631.png
 
Lieve mensen,

Ik durf het nog niet met volledige zekerheid te zeggen, maar het lijkt iets beter te gaan. Minder klik sensaties. Of het klik geluid er nog is, durf ik niet ts zeggen. Ik blijf namelijk wel met koptelefoon op of in drukke ruimtes eten.

MAAR IK EET! Oke niet teveel, maar dat ga ik nooit meer doen. Ik ga nu echt voor mijn streefgewicht: 60 kilo.

Ik heb vandaag (gisteren, vrijdag) zelfs een McChicken en McSundae Caramel gegeten. Ik dacht, ik ga het gewoon proberen. En oke, het ijsje helemaal op, voor de burger was ik best bang, heb ongeveer driekwart daarvan weten te eten.

Zo blij.

Dank voor jullie liefde en steun.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Hoi allemaal,

Zijn jullie nooit bang wanneer jullie noten/zaden/pitten eten of iets anders dat er eten in de luchtpijp belandt en dat dit zijn weg vindt naar de longen? Met als gevolg longontsteking? Ik begrijp dat er een klep opzit, maar stel je eet pure chocolade met noten. Een paar deeltjes van zo'n noot blijven achter in je keel haken en glippen terwijl je slaapt je luchtpijp in. Hoestprikkel blijft uit of je hoest zachtjes doordat je door de prikkel wakker wordt, maar niet genoeg hard om de luchtpijp schoon te krijgen.

Wat xouden jullie doen?

Update: Dit is mijn verhaal:

Hi allemaal,

Op donderdagavond 23 september slikte ik te hard een stukje brood door. Er was even een felle pijnscheut in het midden van mijn keel, enkele secondes duurde dat. Ik kon verder gewoon slapen later. De volgende dag bij het ontbijt klikte mijn keel in het midden bij elke slik. Dus ik slik = klik. Ik voelde het ook.

Huisarts gebeld, assistente aan de lijn: 'Dat soort dingen gaan vanzelf over, mogelijk is het keelslijmvlies gezwollen, binnen 48 uur zal het wegtrekken'

48 uur verstreek niet weg, maandag leek het echter minder, maar in de avond was het er weer. Ondertussen heb ik ook een klik aan de linkerbovenkant van mijn keel erbij gekregen en rechts doet pijn.

Dinsdagochtend belde ik weer de huisarts, praktijk gesloten. Woensdag weer, maar er was geen plaats voor me.

Van vrijdag t/m woensdag ben ik 5 kilo lichter geworden, want ik durf nauwelijks te eten. Maar ja, als ik gewoon droogslik of speeksel weg slik, is de klik er ook. Ik heb mezelf bovendien ook bang gemaakt in die tussentijd, want wat als ik nu verkeerd slik om die klik te ontwijken en alles in mijn luchtpijp en uiteindelijk longen belandt met als gevolg longonsteking? Kan best dat de hoestprikkel uitblijft door de klik in mijn keel. Ik zou uit mezelf nu niet hard durven hoesten.

Donderdag kon ik eindelijk bij de huisarts terecht. De huisarts keek met een lampje in mijn keel en voelde aan mijn keel. Volgens hem zou er niets aan de hand zijn, misschien overbelast, die klik trekt wel weg. Ik was best verbouwereerd hoe simpel die diagnose werd gesteld, ik had eigenlijk een verwijzing naar KNO verwacht. De huisarts kan niet diep in mijn keel, waar de klik zit kijken. Maar goed, hij zei dat ik gewoon mag eten en drinken, er zou niks kapot kunnen gaan.

Ik was gerustgesteld, MAAR thuis is de klik er weer, en nu 10 dagen later (sinds 23 september) nog steeds. Eten durf ik nog steeds niet goed. Ik eet weinig en met koptelefoon + muziek aan. De klik wil ik niet horen. Dat ik het voel wanneer ik slik, vind ik minder erg dan het geluid. De huisarts heeft de klik ook niet gehoord. Hij vroeg me enkel of ik iets had om te slikken, dat had ik niet. Maar hij bood ook geen water aan, en ging dus maar gewoon mijn keel voelen.

Ik google me hier suf op, maar ik kan er niks over vinden. Ik denk dat we allemaal weleens te hard iets hebben doorgeslikt of te hard / verkeerd hebben gekucht, en dat we dan zo'n pijnscheut voelen. Ik heb dat toch wel vaker gehad. Soms hoest je je keel kapot. Maar geen klik. Dit keer lijkt er echter iets verschoven te zijn of gescheurd or gebroken? En de huisarts kan dat niet zien.

Graag zou ik willen weten of een klikkende keel vanzelf over kan gaan of middels een operatie of moet ik hiermee leren leven?
Ik denk dat je je ernaar bent gaan gedragen. Daardoor het probleem zelf hebt verergerd. Niet dat er nog wat in je keel zit, maar dat het een self fulfilling proficy is geworden. Lang verhaal kort: het zit tussen je oren. Een keer goed schreeuwend zwaar deadliften en daarna een turkse pizza eten, met kaas en extra sambal en daarnaast ayran of kefir. Dat zou het op moeten lossen. Dat lost in ieder geval bijna al míjn problemen op.
 
Zojuist toch maar afspraak KNO gemaakt. 21 oktober start de medische molen.
 
Zojuist toch maar afspraak KNO gemaakt. 21 oktober start de medische molen.

Als je dan toch die molen in gaat: Maak gelijk ook even een afspraak om een mogelijke angststoornis bespreekbaar te maken!
 
Als je dan toch die molen in gaat: Maak gelijk ook even een afspraak om een mogelijke angststoornis bespreekbaar te maken!

Je bent zelf angststoornis.

Normaliter zou ik bang zijn voor ziekenhuis en slang met camera in mijn neus, maar ik vraag me oprecht af of ik volgende week donderdag nog wel leef. Mijn hele keel is gespannen van dit alles.

Ik heb me al ingelezen over operaties. Meestal moet er in de hals gesneden worden om dit te repareren. Help! Maar ja, wat moet dat moet.
 
Je bent zelf angststoornis.

Normaliter zou ik bang zijn voor ziekenhuis en slang met camera in mijn neus, maar ik vraag me oprecht af of ik volgende week donderdag nog wel leef. Mijn hele keel is gespannen van dit alles.

Ik heb me al ingelezen over operaties. Meestal moet er in de hals gesneden worden om dit te repareren. Help! Maar ja, wat moet dat moet.
Kunnen ze niet via je kleine teen naar binnen? :trollface:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven