Fitness Seller

EU steekt 5,5 miljard euro in kandidaat-lidstaten als Turkije, Kroatië en IJsland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
EU steekt 5,5 miljard euro in kandidaat-lidstaten
dinsdag 12 juli 2011 12:42

De Europese Unie (EU) trekt 5,5 miljard euro uit voor hervormingen in kandidaat-lidstaten als Turkije, Kroatië en IJsland. De Europese Commissie wil op deze manier de landen 'steunen in hun weg naar toetreding tot de EU'.


Dat heeft de Commissie dinsdag bekendgemaakt.

Misdaad
De Unie wil met het geld de juridische omstandigheden in de 'toekomstige lidstaten' verbeteren. Bovendien wil het EU-orgaan de lokale economie stimuleren, zegt eurocommissaris Stefan Füle (Uitbreiding). Landen worden op deze manier ook ondersteund bij de bestrijding van de georganiseerde misdaad en corruptie.

De kanidaat-lidstaten krijgen allemaal een verschillend bedrag tussen 2011 en 2013. Zo ontvangt Turkije met ruim 2,5 miljard euro het meest voor hervormingen. Kroatië krijgt 430 miljoen en Servië bijna 600 miljoen. Tussen 2007 en 2013 heeft de Unie 11,5 miljard euro uitgegeven aan kandidaat-lidstaten.

Hervormingen
Landen die lid willen worden van de Unie moeten voldoen aan de zogeheten Kopenhagen-criteria. Dat betekent onder meer dat landen stabiele overheidsinstellingen moeten hebben die de democratie en rechtsorde garanderen.

Veel potentiële lidstaten kampen met veel georganiseerde misdaad en een hoog corruptiegehalte. Kroatië is het eerste land dat zal toetreden tot de EU. De Commissie heeft in juni ingestemd met toetreding van het land op 1 juli 2013.

Turkije moet nog veel hervormingen doorvoeren voor het land lid kan worden, zo benadrukten EU-leiders Herman Van Rompuy en José Manuel Barroso premier Recep Tayyip Erdogan opnieuw verkiezingen in zijn land won. Het land heeft vorige week een ministerie voor Europese Zaken geopend, dat alles moet regelen omtrent de toetreding van Turkije.


Bron: elsevier.nl


Lol wut?!
 
Wilders krijgt een hartverzakking als hij dit leest.
 
Tsja, ik wil graag genuanceerd zijn, maar dit is weggegooid geld denk ik.
 
Ok
Verbrand het geld dan, zelfde effect
 
Ijsland & Kroatië mogen er van mij bij, Turkije is niet Europees imo
 
Dat Turkije bij de Europese Unie zal komen staat allang vast. De politieke elite in Brussel gaat gewoon door met het nastreven van hun politieke agenda. De Europese burger doet niet ter zaken.

Het is te hopen dat de verantwoordelijken hiervoor ooit zullen worden gestraft. Maar zolang de meerderheid van de geconditioneerde kudde in weelde leeft zal er weinig veranderen ben ik bang.
 
Ik ben hier alleen mee eens als ik elke week 1 liter anebolenspul krijg opgestuurd vanuit turkeije
 
Hervormingen
Landen die lid willen worden van de Unie moeten voldoen aan de zogeheten Kopenhagen-criteria. Dat betekent onder meer dat landen stabiele overheidsinstellingen moeten hebben die de democratie en rechtsorde garanderen.

kunnen beter eerst zorgen dat alle huidige lidstaten hieraan voldoen -_-'

italië wie?
 
De EU leeft nu vanuit een ivoren toren boven de stand maar het rijk zal snel in elkaar storten als een kaartenhuisje. Je denkt toch niet dat de welvarende landen deze onzin gaan blijven pikken.
 
Landen financieel steunen heeft zelden geleid tot een verbeterde toestand op lange termijn, integendeel. De ondemocratische Europese elite heeft elke band met de 'Europeaan' (als er al zoiets bestaat) verloren en staart zich blind op het imperialistische gedachtegoed zonder stil te staan bij de reële gevaren en reeds bestaande problemen van een overmoedig Europa. Waar hebben we dat nog gezien? Kredietcrisis iemand?

Turkije blijft de mensenrechten schenden en is nog lang geen lid, en het is maar zeer de vraag of dat lidmaatschap wel een goede zaak zou zijn voor de bestaande Europese landen, toch krijgt het zomaar 2,5 miljard van de EU, waar is de logica?

Maar niet getreurd, als het plan van deze gekke eurofielen faalt (wat al aan het gebeuren is) dan betaalt de bevolking toch de rekening. Niet de arme landen natuurlijk, wel de welvarende. Ondertussen maken de Van Rompuy's en Barroso's van de EU zich daarover geen zorgen. Hun broodje is in elk geval al gebakken.
 
Wilders krijgt een hartverzakking als hij dit leest.

Alleen Wilders? Geef Iran ook wat subsidie, kunnen ze na wat hervormingen en als ze de burgerij weer goed onder controlle hebben toetreden in 2015. Hebben we meteen een mooie brug naar China....
 
Ach landen als Griekenland en nu waarschijnlijk ook Italië, ze zullen er toch een keer uit moeten. Damn, Europa, wat een harde en dure faal is dat zeg. Weer wat extra zetels gaat dit Wilders opleveren waarschijnlijk.
 
Met opkomende landen als China en India etc, is het wel handiger dat de EU ook wat machtiger wordt. Zeker als Turkije erbij komt zie ik alleen maar voordelig in de toekomst, omdat het economisch een goede ligging heeft, en 1 van de grootste legers, vergeet trouwens niet dat Turkije zowat heel EU bewaakt, dan mogen hun er wat mij betreft bij.
 
Met opkomende landen als China en India etc, is het wel handiger dat de EU ook wat machtiger wordt. Zeker als Turkije erbij komt zie ik alleen maar voordelig in de toekomst, omdat het economisch een goede ligging heeft, en 1 van de grootste legers, vergeet trouwens niet dat Turkije zowat heel EU bewaakt, dan mogen hun er wat mij betreft bij.
Ik vrees dat je teveel propaganda van de voorstanders heb gehoord...

Turkije zal Europa vooral heel veel geld kosten. Dit land is volop aan het radicaliseren en islamiseren, ze zullen het grootste land van Europa zijn en dus enorm veel macht hebben over anderen... Turkije ligt geografisch bijna volledig buiten Europa. Turkije is eerder een land dat via de islam Europa wilt veroveren ipv bewaken. Het zal zeker niet helpen om sterker te staan tegen de groeilanden. Als het bij Europa komt zal er ook een massale immigratie van arme Turken richting Europa stromen en die kan je dan niet meer als illegaal beschouwen als deel van de EU. Eén grote ramp wordt het als dit land erbij komt. En dan hebben we het nog niet eens over de schending van mensenrechten gehad, wat nog steeds gebeurd.

Wat Europa moet doen is stoppen met hun gek imperialisme en bescheiden blijven, maar met die wereldvreemde figuren in hun ivoren torens is er weinig hoop.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je teveel propaganda van de voorstanders heb gehoord...

Turkije zal Europa vooral heel veel geld kosten. Dit land is volop aan het radicaliseren en islamiseren, ze zullen het grootste land van Europa zijn en dus enorm veel macht hebben over anderen... Turkije ligt geografisch bijna volledig buiten Europa. Turkije is eerder een land dat via de islam Europa wilt veroveren ipv bewaken. Het zal zeker niet helpen om sterker te staan tegen de groeilanden. Als het bij Europa komt zal er ook een massale immigratie van arme Turken richting Europa stromen en die kan je dan niet meer als illegaal beschouwen als deel van de EU. Eén grote ramp wordt het als dit land erbij komt. En dan hebben we het nog niet eens over de schending van mensenrechten gehad, wat nog steeds gebeurd.

Wat Europa moet doen is stoppen met hun gek imperialisme en bescheiden blijven, maar met die wereldvreemde figuren in hun ivoren torens is er weinig hoop.

"Turkije is eerder een land dat via de islam Europa wilt veroveren ipv bewaken."

Je snapt toch wel dat dit een onderbuikgevoel is, en niets anders?

"Wat Europa moet doen is stoppen met hun gek imperialisme en bescheiden blijven"

Wat bedoel je hiermee?
 
Ik vrees dat je teveel propaganda van de voorstanders heb gehoord...

Turkije zal Europa vooral heel veel geld kosten. Dit land is volop aan het radicaliseren en islamiseren, ze zullen het grootste land van Europa zijn en dus enorm veel macht hebben over anderen... Turkije ligt geografisch bijna volledig buiten Europa. Turkije is eerder een land dat via de islam Europa wilt veroveren ipv bewaken. Het zal zeker niet helpen om sterker te staan tegen de groeilanden. Als het bij Europa komt zal er ook een massale immigratie van arme Turken richting Europa stromen en die kan je dan niet meer als illegaal beschouwen als deel van de EU. Eén grote ramp wordt het als dit land erbij komt. En dan hebben we het nog niet eens over de schending van mensenrechten gehad, wat nog steeds gebeurd.

Wat Europa moet doen is stoppen met hun gek imperialisme en bescheiden blijven, maar met die wereldvreemde figuren in hun ivoren torens is er weinig hoop.

Turkije europa veroveren? Meen je dit serieus? Turkije heeft jaren lang problemen met naburige islamitische landen, en een zeer goede relatie met europa, dus ''als'' er een oorlog zou komen met Turkije, zal het met naburige oosterse landen zijn en NIET met de EU..
 
Je snapt toch wel dat dit een onderbuikgevoel is, en niets anders?

Je snapt toch wel dat dit net is wat Turkije en de islam jou willen doen geloven?

Wat bedoel je hiermee?
Wat er staat? Europese leiders staan mijlenver van de wil van het volk, ze trekken zich niets aan van wat er bij de bevolking speelt. Ze zijn alleen bezig met hun 'geweldige' Europa dat ze altijd maar groter en machtiger willen maken. Maar het is een kaartenhuis dat elk moment kan instorten.

Maar laat me raden, jij bent zo'n D66 stemmer die alles wat Europa doet wel goed vindt, en de critici zijn gewoon zuurpruimen die er niets van begrijpen en afgaan op hun onderbuikgevoel? :)

Turkije europa veroveren? Meen je dit serieus? Turkije heeft jaren lang problemen met naburige islamitische landen, en een zeer goede relatie met europa, dus ''als'' er een oorlog zou komen met Turkije, zal het met naburige oosterse landen zijn en NIET met de EU..
Veroveren moet je ook niet zien als deel van Turkije worden. Maar als je die gek Erdogan bezig hoort weet je wel waarover ik het heb...
 
De EU kan dus beter uit elkaar zodat China, VS, India, Brazilie hun invloeden op ons uit kunnen voeren? Het klinkt misschien hypokriet maar we hebben juist een grotere EU nodig voor de toekomst.. Zeker met alle grootmachten die er aan komen(China, India, Brazilie etc), 20-30 jaar en china is al machtiger dan de VS(China heeft op dit moment al een groter leger dan de VS). Als wij tegen die tijd uit elkaar zijn, kan China vol van ons profiteren, dus eigenlijk, hoe gek het ook klinkt, hebben wij ook meer macht nodig.
 
Back
Naar boven