MuscleMeat

EU/VK & NAVO (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In nl heeft een snelweg minstens 3 rijstroken, in be bijna nooit. Gevolg: veel meer ongevallen met vrachtwagens.

+ in BE zijn het nogal grote macho ego's. Ik heb 160 gereden om 2 minuten vroeger te zijn... En er dan nog trots op zijn ook.

Ze botsen ook liever dan te ritsen, want als je jou territoriaal stukje rijstrook durft op te geven ben je een minderwaardige man ofzo

Bende morons

minstens 3 rijstroken ?

rip limburg
 
Waarom gaan we in limburg als we richting luxemburg willen dwars door chaos maastricht heen met stoplichten? Terwijl we een snelweg willen volgen?
Waarom als je naar duitsland wilt moet je bij nijmegen eerst om wat rotondes heen rijden, wil je weer een andere snelweg opdraaien richting kleve?
Beetje vreemd, hoeveel mensen passeren die plekken wel niet op een dag, en staan voor jan met de korte achternaam te wachten in de drukte.
Waarom is het op de a1 en de a15 grotendeels 2 baans? Terwijl hier erg veel vrachtverkeer is, waardoor iedereen links blijft rijden, en niet achter een vrachtwagen wilt hangen, hier moeten gewoon 4 banen zijn wil je een beetje vooruit gang hebben, er zijn niet voor niets zoveel files.

Belgie is misschien chaos, maar nederland is ook niet handig.
 
Geen waardeoordeel over het rijgedrag van de Zuiderburen hier, maar wel een opmerking over de infrastructuur: Belabberd. Niet constant natuurlijk, maar als je een uurtje of twee gaat toeren door België vallen je toch dingen op die je hier niet tegenkomt.

Voorbeeld: Knooppunt bij Luik in de buurt, verbinding richting de snelweg van Spa, daar is een soort ringweg/rotonde waarbij je vanuit de invoegstrook de ring oprijdt. Alleen heeft deze ring geen invoegstrook waardoor je dus met redelijk hoge snelheid aan komt rijden, dan in een split second moet besluiten of je op kan rijden of niet, en vervolgens meteen een baan van rechts met invoegend verkeer voor je kiezen krijgt (als je overigens besluit om niet op te rijden hoop je maar dat diegene achter je op tijd remt, want redelijk hoge snelheid). Ik moest hier laatst iemand volgen naar de plaats van bestemming, dat was toch even zweten (voor iemand die normaal geen zenuwen in de auto heeft).
 
Waarom gaan we in limburg als we richting luxemburg willen dwars door chaos maastricht heen met stoplichten? Terwijl we een snelweg willen volgen?
Waarom als je naar duitsland wilt moet je bij nijmegen eerst om wat rotondes heen rijden, wil je weer een andere snelweg opdraaien richting kleve?
Beetje vreemd, hoeveel mensen passeren die plekken wel niet op een dag, en staan voor jan met de korte achternaam te wachten in de drukte.
Waarom is het op de a1 en de a15 grotendeels 2 baans? Terwijl hier erg veel vrachtverkeer is, waardoor iedereen links blijft rijden, en niet achter een vrachtwagen wilt hangen, hier moeten gewoon 4 banen zijn wil je een beetje vooruit gang hebben, er zijn niet voor niets zoveel files.

Belgie is misschien chaos, maar nederland is ook niet handig.

ik zek zolliziteren biej rijkswaterstaat bro !
 
De infrastructuur in kwestie

GmRsg4L.png


Inderdaad, de logica zelve.
 
Vier op de tien Vlamingen willen nul promille

Bijna vier op de tien Vlamingen vinden dat er een nultolerantie moet komen voor alcohol in het verkeer. Dat blijkt uit een enquête van het programma 'De Rechtbank'. Het publiek is gewonnen voor een verstrenging, de politiek lijkt minder happig.
'Hoe sta je tegenover de toegelaten hoeveelheid alcohol voor bestuurders (0,5 promille voor gewone chauffeurs, 0,2 promille voor professionele chauffeurs)?' Dat is de vraag die de makers van 'De Rechtbank' in de aanloop naar het nieuwe seizoen van het programma hebben gesteld aan 1.000 Vlamingen.

Bijna vier op de tien vinden dat de limiet verstrengd moet worden naar 0 procent. Nog eens 20 procent van de respondenten vindt dat de promillegrens verlaagd moet worden, maar niet naar nul. Kortom: zes op de tien Vlamingen zijn voor een verstrenging van de huidige wetgeving, een opvallend resultaat.

"Dit stemt mij positief", zegt Karin Genoe van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid. Het BIVV ziet wel iets in een nultolerantie voor jonge chauffeurs. "Geen drup alcohol achter het stuur tot twee jaar na het behalen van je rijbewijs", zegt Genoe.

"Die 0-grens voor jonge bestuurders is een denkpiste", bevestigt federaal minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR). "Maar ook niet meer dan dat. We broeden op verscheidene nieuwe maatregelen, maar het is een gevoelig dossier dat in het verleden al voor verhitte discussies heeft gezorgd. Ik kom pas naar buiten met een voorstel wanneer ik weet dat het kans op slagen heeft. Maar dat een meerderheid van de Vlamingen voor een verstrenging is, stemt mij alvast tevreden."

Wat een idioot voorstel van het BIVV.
 
promille en procent lekker door elkaar gebruiken
 
Gentse 'superflitspaal' ziet vanaf oktober toe op zone 30

cWCTiOD.jpg


Normaal gezien had de superflitspaal al in juni in de Gentse straten moeten staan. Verscheidene praktische problemen lagen aan de basis van de vertraging. Zo werk de Lidar-camera met een specifieke lasertechnologie in plaats van de klassieke radartechnologie die de politie tot nog toe gebruikte. Die nieuwe techniek bleek in een stadsomgeving echter niet altijd betrouwbaar.

De problemen zijn nu van de baan, waardoor de 180.000 euro dure flitspaal volgende week dan toch geleverd kan worden. Dat gebeurt met een takelwagen. "De camera is inderdaad te zwaar, met zijn gewicht van twee ton, om zomaar te verhuizen van de ene naar de andere locatie. Daarom hebben we een takelfirma moeten zoeken die de taak op zich wou nemen", zegt politiewoordvoerder Manuel Gonzalez in Het Laatste Nieuws.

De Gentse politie verwacht de flitspaal eind oktober voor het eerst te kunnen gebruiken. Het is de bedoeling dat de flitspaal elke week naar een nieuwe straat zal verhuizen.

Net voor de zomer breidde de stad Gent de zone 30 uit naar het volledige gebied binnen de stadsring. De flitspaal moet er voor zorgen dat die snelheidsbeperking beter wordt nageleefd.

Boetes doen geen flikker, for realz. Gisteren drie uur op de autosnelweg getuft, cruise control op 120 km/u, en werd constant ingehaald. :roflol:
 
Boetes doen geen flikker, for realz. Gisteren drie uur op de autosnelweg getuft, cruise control op 120 km/u, en werd constant ingehaald. :roflol:

Flitspaal helpt zeker wel, op dat stuk rijdt bijna iedereen langzamer.

Alleen dat aprupt remmen voor een flitspaal is wel gevaarlijk.

Op de weg hier in rotterdam mag je 50, rijd je 70 wordt je nog constant ingehaald en voor een flitspaal rijdt iedereen weer keurig 50 om vervolgens het gas weer open te trekken:roflol:

Wel fijn dat in belgie borden staan die aangeven wanneer er een flitspaal komt
 
Wel fijn dat in belgie borden staan die aangeven wanneer er een flitspaal komt
In de meeste gevallen niet. Ik denk dat je die witte borden met radericoontje erop bedoelt die staan soms bij een bebouwde kom.
 
Per 10 km/u te snel het rijbewijs een week intrekken.

:thumb:
 
Niemand die 180.000 € nogal veel geld vind?

Meeste mensen rijden 45 in de zone 30 = 100 € boete.

Als je over iemand rijdt tegen 30 of 45, betwijfel of dat veel verschil geeft
 
Boetes doen geen flikker, for realz. Gisteren drie uur op de autosnelweg getuft, cruise control op 120 km/u, en werd constant ingehaald. :roflol:
Met een truck mag je toch geen 120?
 
Waarom gaan we in limburg als we richting luxemburg willen dwars door chaos maastricht heen met stoplichten? Terwijl we een snelweg willen volgen?
Waarom als je naar duitsland wilt moet je bij nijmegen eerst om wat rotondes heen rijden, wil je weer een andere snelweg opdraaien richting kleve?
Beetje vreemd, hoeveel mensen passeren die plekken wel niet op een dag, en staan voor jan met de korte achternaam te wachten in de drukte.
Waarom is het op de a1 en de a15 grotendeels 2 baans? Terwijl hier erg veel vrachtverkeer is, waardoor iedereen links blijft rijden, en niet achter een vrachtwagen wilt hangen, hier moeten gewoon 4 banen zijn wil je een beetje vooruit gang hebben, er zijn niet voor niets zoveel files.

Belgie is misschien chaos, maar nederland is ook niet handig.

Maastricht zijn ze nu gelukkig met die tunnel bezig natuurlijk, zal straks enorm schelen verwacht ik! Kom zelf amper in die regio, dus zou niet weten hoe ver het er nu mee staat.

Bij Venlo of Roermond gaan (of is dit al uitgevoerd?) wel de snelweg doortrekken naar Duitsland. Was volgens mij een stuk geen snelweg. Doel je overigens met die rotondes bij Duitsland niet op Arnhem? (richting A12 Duitse grens).

Het hoge woord m.b.t. de Merwedebrug bij knp. Gorinchem is er ook eindelijk uit trouwens.. Over een paar jaar gaat men eindelijk (!) beginnen. Toen mijn vader nog jong was, hadden ze het al over verbreden, etc. Het is nu 2015 en er is nog steeds niks gedaan. De allerhoogste tijd!
 
als verkrachtingen in Belgie net zoveel verzonnen worden als hier blijft er niet veel van over :o

beetje verkeerde reactie als agent...

http://www.ikzwijgnietmeer.be/z/nl/home/D/OurValues

in 2012 vermelden de politiestatistieken 3053 klachten i.v.m. verkrachtingen, meer dan 8 per dag! In 2011 ontving het parket 4038 verkrachtingszaken, gemiddeld 11 dossiers per dag! Om nog te zwijgen over groepsverkrachtingen, 232 feiten in 2012. Volgens de politiestatistieken vindt ook elke week minimum één verkrachting plaats binnen de schoolmuren (88 in 2008).

nog steeds meer dan 90% van de seksuele delicten niet aangegeven wordt aan de politiediensten” en dus ook niet in de politiestatistieken opgenomen worden

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n...chting-durven-doen/article-normal-562261.html

Als jij een dochter hebt later, heeft ze meer kans om verkracht te worden dan om dood gereden te worden... maar zie jij daar iets van op tv, krant, ... preventie? bestraffing?

4 jaar rijbewijs kwijt als je iemand dood rijdt + grote verkeersboete + > 25.000 € morele schadevergoeding.
Bij verkrachting krijg je 36 maanden "celstraf" voorwaardelijk, wat neerkomt op 0 maanden cel + 1 euro morele schadevergoeding.
 
Jij hebt wel iets met verkrachtingen, niet? :eyebrow:
 
No offence, maar wat is de link tussen wegpiraten en seksdelinquenten?
 
Back
Naar boven