Fitness Seller

Europese Asielcrisis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.857
Lengte
1m88
De grote asielcrisis die ons land en Europa op dit moment in de ban houdt, raakt de meeste Vlamingen, maar daar stopt ook meteen de solidariteit met de vluchtelingen. Dat blijkt uit een enquête van iVox in opdracht van VTM-Nieuws, Het Laatste Nieuws en RTL-TVI. Slechts 21 procent denkt dat België meer asielzoekers zou moeten opvangen.

89 procent van de Vlamingen geeft aan dat hij zich zorgen maakt over de vluchtelingenproblematiek. De schrijnende beelden raken de Vlamingen duidelijk wel, bijna niemand blijft er ongevoelig bij. Slechts 14 procent zegt er niet mee in te zitten. Opvallend is dat in Wallonië meer dan dubbel zoveel burgers aangeven zich geen zorgen te maken over de problematiek: 29,1 procent.

Bijna tachtig procent vindt wel dat ons land niet nog meer asielzoekers moet opvangen. Eén op de vijf vindt dat er wel nog altijd extra mensen bij kunnen. Gevraagd of de Vlaming bereid is zelf vluchtelingen op te vangen in huis, antwoordt slechts 8,5 procent positief. Bijna 25 procent is daarentegen wel bereid om geld te storten aan een hulpfonds. Nog uit het onderzoek moet blijken dat het niet uitmaakt of mensen al persoonlijk in contact zijn gekomen met vluchtelingen - dat maakt hen niet milder.

Tegelijkertijd vindt net iets meer dan de helft van de Vlamingen dat staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) de asielcrisis in ons land goed aanpakt. Bijna veertig procent gaat niet akkoord met het beleid van Francken.

De enquête werd gisteren en vandaag online afgenomen bij 2.000 Belgen. De foutenmarge bedraagt 2,1 procent.

.
 
Jullie hebben niks te willen
 
Wow dat valt me echt vies tegen van jullie vlamingen, zwarte piet is juist hartstikke racistisch!
 
Als ik kan kiezen wie, zou ik gerust wel een vluchteling in huis nemen.
 
Liever niet, want de meeste van die vluchtelingen lijken me niet enorm beschaafd.. Heb gewoon schrik dat ze van België een nog minder beschaafde samenleving zullen maken. Soms moet je hard zijn en in de eerste plaats aan jezelf denken.
 
Laatst bewerkt:
Liever niet, want de meeste van die vluchtelingen lijken me niet enorm beschaafd.. Heb gewoon schrik dat ze van België een nog minder beschaafde samenleving zullen maken. Soms moet je hard zijn en in de eerste plaats aan jezelf denken.

dit, ook zal 75% van alle "vluchtelingen" geen last hebben gehad van oorlogen maar gewoon hierheen komen omdat ze hier een betere toekomst verwachten.
 
Gewoon allemaal terug in zee slepen op hun krotjes
 
dit, ook zal 75% van alle "vluchtelingen" geen last hebben gehad van oorlogen maar gewoon hierheen komen omdat ze hier een betere toekomst verwachten.

Je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Als Europa te zwak is om hier tegen op te treden dan is het niet meer dan normaal dat migranten gebruik maken van de situatie.

Gewoon een referendum over zo'n zaken die de bevolking dwars zitten. Dat is tenslotte democratie, of het nu naar de zin van de 'grote' leiders is of niet.
 
idd gewoon een referendum houden, negeren en vervolgens doen waar je zin in hebt

welkom in nederland
 
Mensen beseffen dat het een aanzuigeffect creëert + gratis geld voor wie nooit heeft bijgedragen is niet houdbaar. Belachelijke titel trouwens (no offense TS) maar Vl. / Be. vangt veel vluchtelingen op, itt tot andere landen in de EU. Wallonië weet dat ze netto toch op kosten van Vl. leven dus no worries.
 
Belachelijke titel trouwens (no offense TS)

:eek:

Het is de titel van Knack. ('Vlamingen willen geen vluchtelingen opvangen, wel geld storten')

Het artikel zelf heb ik van HLN, maar hun titel was een beetje te lang. ('Vier op de vijf Vlamingen geen voorstander meer vluchtelingen op te vangen')
 
Ik vermoed dat menig meerderheid van NL, DLD, BE, FR liever geen grote stromen ziet binnenkomen en niet zonder rede. De politiek heeft daar geen boodschap aan uiteraard, wil van de bevolking is ondergeschikt aan idealistische correctheid van de machthebbers.

Het is dus een slecht plan, ik heb liever dat de rijke Emiraten, Qatar en dat soort staten eens met goede plannen komen. Die hebben geld voor duizenden waar we hier van kunnen dromen en land waar genoeg plek is voor miljoenen.

Nee, de mensen moeten naar compleet vreemde landen, vreemde taal, religie van de meeste staat haaks op de vrijheid die wij kennen levert op termijn een hoop gezeur op aangezien de immigratie van vrijwillige arbeiders (Marokko, Turkije) al tot veel problemen heeft geleid.

Een veelvoud aan nieuwe vluchtelingen (Irak, Syrie) zullen de zaken flink verslechteren.
 
idd gewoon een referendum houden, negeren en vervolgens doen waar je zin in hebt

welkom in nederland

:roflol:

Op zich triest dat de politiek zo graag hun democratie zo in de verf zet, terwijl ze de basisprincipes niet eens respecteren.

Allemaal goed dat je de held van de wereld wil uithangen, maar de meerderheid heeft er gewoon geen boodschap meer aan. Het wordt tijd dat ze de problemen gaan aanpakken en wakker worden hogerop, veel langer gaat het ook niet meer duren voor autochtonen gaan beginnen radicaliseren (zie Duitsland).
 
Je hey, die Duitsers vinden het gewoon tof om te radicaliseren ja! :mad:
 
http://www.youtube.com/watch?v=sYMc8vySVNI

Deze Hongaar swa...

Vind echt de manier hoe hij zijn tas wilt terugtrekken iets fascistisch, racistisch, populistisch ,nazistisch en discriminerends uitstralen.
Blanke vluchtelingen had hij zonder aarzelen de tas laten afpakken, ik weet het zeker.
 
Back
Naar boven