MuscleMeat

Europese grondwet (1 bezoeker)

Europese grondwet, hoe ga je stemmen

  • Ik stem voor

    Stemmen: 6 12,0%
  • Ik stem tegen

    Stemmen: 29 58,0%
  • Ik weet het nog niet

    Stemmen: 14 28,0%
  • Ik ga niet stemmen

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal stemmers
    50
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Rhinemann

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
679
Waardering
0
Op 1 juni mogen we onze mening gaan geven in een nationaal referendum over de Europese grondwet. Zoals het er nu voor staat gaat Nederland tegen stemmen, maar Balkenende heeft reeds met het vingertje gezwaaid dat we dan met vuur spelen :haha:

Hoe stemmen we hier?
 
Tegen. Anders zal je zien dat alle inwoners van landen binnen de EU met een slechte economie naar de welvaartslanden trekken. Dan stijgt de werkeloosheid nog erger als het al is. Maar wij softe nederlanders zullen wel voor stemmen :cool:
 
ga sowieso stemmen maar ik twijfel nog. Ben wel erg voor een verdere Europese intergratie, alleen vind dat de grondwet tal van problemen gewoon niet aanpakt.
 
tegen, alles wordt overruled door de europesegrondwet waardoor nederland haar identiteit en vrijheid zal verliezen...niet dat het nu zo ganz schon ist..maar toch!!
 
tegen ze kunnen het beter de europese strontwet noemen
 
Ik heb me er nog niet in verdiept.

Wat ik wel al gezien heb is dat er een heleboel demagogisch gelul is door zowel voor- als tegenstanders (maar toch vooral door tegenstanders) waar je door heen moet zien te waden voordat je een echte gefundeerde mening kunt vormen.
 
Laatst bewerkt:
Tegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Net als de belofte dat de Euro alleen maar goeds zou brengen, probeert onze indoctrinerende regering de burger weer op alle (s)linkse manieren te manipuleren:

-Bakellende met zijn brief waarin hij teleurgesteld is in de burgers, die hem niet steunen in ZIJN beslissing om een europese grondwet erdoor te drukken
-Het (saaie) boekje wat alle Nederlanders in de brievenbus kregen met een schamel aantal voordeeltjes voor de burgers (ik zie ze niet). Waar zijn de nadelen? Als je de burger een EERLIJK beeld wil geven van de verandering waarvoor ze kiezen moet je ook de TEGENS verkondigen!

Ik kots potverdomme op deze mickey mouse parade, waar ik nu maar stop met mezelf opwinden, aangezien IK me er druk om maak en Bakellende zich kostelijk amuseert met het verzinnen van nog meer ACHTERLIJKE LEUGENS
 
TEGEN

Hoe groter het land hoe meer je te zeggen hebt. Stel dat Turkije erbij komt hebben ze meteen heel veel te zeggen.
 
Brutez zei:
TEGEN

Hoe groter het land hoe meer je te zeggen hebt. Stel dat Turkije erbij komt hebben ze meteen heel veel te zeggen.

Je verwart je met EU.

Ondanks dat veel Nederlanders dit als argument benoemen, heeft dit niets met de europese grondwet te maken.

Turkije moet eerst binnen de EU worden toegelaten om vervolgens door de Europese grondwet te worden gestuurd/geregeerd. Op basis van EU gestelde normen heeft Turkije dan wel weer veel te vertellen, aangezien dit het grootste land is.

Maar het zijn wel 2 compleet verschillende dingen die in principe weinig met elkaar van doen hebben.

(Ik ben trouwens ook TEGEN de toetreding van Turkije, laat dat duidelijk zijn)
 
Ik moet nog effe wat foldertjes doorlezen.
Tot nu ben ik sterk geneigd tegen te stemmen.
De sociale zorg lijkt mij teveel op het Amerikaanse systeem.
 
Heel grappig, lees net in de volkskrant op de forumpagina een oproep om juist voor te stemmen zekers als tegen dierenmishandeling bent, las gisteren dat er in de grondwet juist juist bepalingen zijn opgenomen voor oa Spanje dat stierenvechten daar dan net weer niet onder valt.

Het is allemaal een hypocriete bende
 
Alle grote partijen zijn voor, de enige partij die een beetje formaat heeft die tegen is is de SP... dus iedereen die hier tegen is is het eens met de SP :)
 
Ben er ook op tegen.
Zal mij benieuwen hoe de stemming af zal lopen in junie.
 
Weet er nog iets te weinig van. Heb het boekje ook nog niet gelezen, hoewel ik niet verwacht dat daar informatie in staat om een afgewogen beslissing te kunnen nemen.
 
absoluut ****ing tege !, ik ben iemand die uit principe nooit stemt omdat ik me niet zomaar klakkeloos aansluit bij de mening van een ander, maar hier kom ik me bed voor uit!

als je eens goed lees, zul je zien dat er in de grondwet staat dat de uiteindelijk grondwet nog niet "helemaal" bekend is, dat betekend dat ze daarna elke wet erdoorheen kunnen douwen onder het mom van veiligheid en terrorisme bestrijding

het is gewoon eng, er worden geheime diensten opgezet die jou gewoon van je bed mogen lichten als ze je alleen al verdenken , waar gaan we dan heen met ze allen
enig id hoe de 2e wereldoorlog begonnen is ? (40-45 wat een tijd ! )
 
Tegen!

logo_nederland_verdient_beter.gif
 
Back
Naar boven