MuscleMeat

Even een vraag aan de mensen die studeren/opleiding doen

Bezoekers in dit topic

Ja die VAVO lijkt me op zich ook wel wat, dan kun je wel veel sneller een HBO opleiding doen. Maar goed ik woon dus niet meer thuis he;). En dat zou ik ook niet meer willen. Maar de VAVO is toch een voltijds opleiding? Dan zou ik dus wel studiefinanciering ontvangen. En met maar 24 uur per week naar school zou je zat tijd hebben om nog wat werk ernaast te doen.


Ja maar in het maatschappelijk werk is hier in de buurt toch verdomd weinig te vinden.

Je doelt op instellingen waar je kunt leren/werken?

Anders gewoon open sollicitaties sturen voor een leer/arbeidsovereenkomst.

kijk hier eens: http://gobnet.nl/opleiding.php?id=136&p=1

Daar kun je precies zien hoe aan te melden, hoe of wat er mogelijk is.
Als je onder het kopje beroepen kijkt kun je ook precies zien wat je later gaat/kunt gaan verdienen;)

Zoals BuilderB al aangaf, wat wil je precies gaan doen?
Om die vraag te beantwoorden kan die site je misschien helpen.

Ik heb zelf Verpleegkunde BBL gedaan, mijn ervaring is dat je met een BBL opleiding veel meer leert. Het komt vaak genoeg voor dat een 1ste jaar BBL ver voor ligt op een 2de of zelfs 3de jaars BOL er.

+ een mooi salaris.
+ een dijk aan ervaring.

Bij een BBL zul je geen stuffi ontvangen omdat je "teveel'' verdient al op voorhand.
 
Laatst bewerkt:
Je doelt op instellingen waar je kunt leren/werken?

Anders gewoon open sollicitaties sturen voor een leer/arbeidsovereenkomst.
Ja dat lijkt mij idd ook een goed plan.

Nog even over die VAVO, je krijgt daar alleen tegemoetkoming in lesgeld en geen stufi.:(
 
Waarom ga je niet eerst je havo diploma halen, en stroom je daarna door naar het HBO?
 
@Mugje

Je kunt ook is wat rondkijken op de site van studiebaan en vervolgens informatie inwinnen.
http://www.studiebaan.nl/

Success, en ik hoop dat het je gaat lukken!:)
 
Je doelt op instellingen waar je kunt leren/werken?

Anders gewoon open sollicitaties sturen voor een leer/arbeidsovereenkomst.

kijk hier eens: http://gobnet.nl/opleiding.php?id=136&p=1

Daar kun je precies zien hoe aan te melden, hoe of wat er mogelijk is.
Als je onder het kopje beroepen kijkt kun je ook precies zien wat je later gaat/kunt gaan verdienen;)

Zoals BuilderB al aangaf, wat wil je precies gaan doen?
Om die vraag te beantwoorden kan die site je misschien helpen.

Ik heb zelf Verpleegkunde BBL gedaan, mijn ervaring is dat je met een BBL opleiding veel meer leert. Het komt vaak genoeg voor dat een 1ste jaar BBL ver voor ligt op een 2de of zelfs 3de jaars BOL er.

+ een mooi salaris.
+ een dijk aan ervaring.

Bij een BBL zul je geen stuffi ontvangen omdat je "teveel'' verdient al op voorhand.

Voor de stelling dat BBL'ers zoveel voor liggen zou ik wel eens wat bewijs willen zien. Ik vraag me serieus af of dat zo is. Binnen 'het wereldje' is er behoorlijk wat schotjesgedrag: de theoretische kant van de opleiding staat niet bepaald heel hoog aangeschreven. 'Handen uit mouwen', 'niet zeuren', 'aanpakken'. Het is een bekend probleem dat verpleegkundigen niet genoeg op de hoogte blijven van ontwikkelingen in hun vakgebied. Dat gaat een serieus probleem worden als er moet worden omgesprongen met minder personeel en meer vraag. Ik zeg niet dat meer theorie zaligmakend is, maar de link moet duidelijk aanwezig zijn. Daarom ben ik een beetje huiverig voor het eeuwenoude dogma dat 'in service' (BBL) beter is. (ik zeg trouwens allerminst dat het slechter is)
 
Waarom ga je niet eerst je havo diploma halen, en stroom je daarna door naar het HBO?

Ja daarom raad ik hem aan om VAVO te gaan doen (voortgezet algemeen onderwijs voor ouderen)

Mugje, je ontvangt zowel stufi als tegemoetkoming bij VAVO hoor.... ik kan het weten, krijg het namelijk zelf ook.

Maarja goed, als je persé MBO/BBL wilt doen, it's your choice :)
 
weet je wat jij moet doen!!!, gewoon lekker bij je moeder gaan wonen, moet je eens kijken hoeveel geld dat scheelt!!
 
Ja daarom raad ik hem aan om VAVO te gaan doen (voortgezet algemeen onderwijs voor ouderen)

Mugje, je ontvangt zowel stufi als tegemoetkoming bij VAVO hoor.... ik kan het weten, krijg het namelijk zelf ook.

Maarja goed, als je persé MBO/BBL wilt doen, it's your choice :)
Ja je hebt gelijk. Ik had het verkeerd gelezen.
VAVO lijkt me idd op zich geen verkeerde keus omdat de route naar HBO veel korter is. Maar dan zou ik er wel een goed bijbaantje erbij moeten hebben wil ik rondkomen. Dus dat zou ik moeten uitzoeken. Maar naar BBL blijf ik ook rondkijken gewoon omdat je daar veel meer geld mee verdient.

weet je wat jij moet doen!!!, gewoon lekker bij je moeder gaan wonen, moet je eens kijken hoeveel geld dat scheelt!!
Als je al een paar jaar op jezelf woont en je bent 25 jaar, dan heb je echt niet zoveel zin meer om weer terug te gaan;). En vergeet niet dat mijn moeder in de bijstand zit. Dus als ik weer bij haar in zou komen wonen, dan zou ik moet meebetalen aan de kosten omdat zij dan gekort word. Dus veel voordeel zou dat ook niet opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk. Ik had het verkeerd gelezen.
VAVO lijkt me idd op zich geen verkeerde keus omdat de route naar HBO veel korter is. Maar dan zou ik er wel een goed bijbaantje erbij moeten hebben wil ik rondkomen. Dus dat zou ik moeten uitzoeken. Maar naar BBL blijf ik ook rondkijken gewoon omdat je daar veel meer geld mee verdient.

Dat is ook maar tijdelijk he ;)
 
Dat is ook maar tijdelijk he ;)
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het blijft toch k*t als je op je 25ste nog een paar jaar erg schraal moet leven en je auto etc. moet inleveren omdat je dat niet kunt betalen. Maar goed je moet er wat voor over hebben zeggen ze dan he...
 
eey mug!Is het wel slim om een opleiding te doen waarvoor je veel geld moet lenen,en waar vervolgens misschien wel geen eens een baan in is te vinden?
Werken en leren is wel de perfecte oplossing!
mocht dat in de door jouw gekozen functiegroep mogelijk zijn
 
Back
Naar boven