Fitness Seller

Even voorstelle

Bezoekers in dit topic

Murata Katashi

Cool Novice
Waardering
18
Lengte
1m85
Naam: Murat
Leeftijd: 37

Bodybuilding Achtergrond:

Hoe lang ben je al bezig met bodybuilding?:
In totaal 12 jaar, met tussendoor on-and-off periodes.

Ik begon met bodybuilding (bulk) op 25-jarige leeftijd tot mijn 27e. Gedurende deze periode trainde ik 4 dagen per week, zonder een dag over te slaan.

Op mijn 25e, 26e, 27e en 28e heb ik 5 jaar lang een volledig schema gevolgd (4 dagen per week).

Dit was na mijn bruiloft :) Met een vrouw die heerlijk kookte en leuke dingen wilde doen, verschoof mijn interesse en tijd even.

Op mijn 29e begon ik met half werk, trainde ik 2 à 3 dagen per week af en aan.
Op mijn 30e trainde ik niet, maar speelde ik wel zaalvoetbal 1 keer per week.
Op mijn 31e en 32e deed ik hetzelfde.

Na 3 jaar niet trainen dacht ik dat mijn lichaam er nog goed uitzag, maar als ik langer wachtte, zou ik meer richting 'de lelijke kant' zakken :)

Dus begon ik weer in een mentale strijd. Soms gemotiveerd, soms sleepte ik mezelf naar de sportschool.

Op mijn 33e trainde ik half, soms sloeg ik een week over.
Op mijn 34e was dit hetzelfde.
Op mijn 35e trainde ik ongeveer een half jaar volledig en viel daarna terug naar half werk.

Toen ik 35 was en mijn eerste kind kreeg, ging de noodklok luiden. Hoe oud ben ik als hij 16 wordt? Kan ik dan nog met hem sporten en leuke dingen doen? IK WIL JONG BLIJVEN :)

Op mijn 36e trainde ik minimaal 2 en maximaal 4 dagen per week. Mentale was ik nog niet helemaal klaar om volledig gemotiveerd naar de sportschool te gaan, maar ik hield vol.
Op mijn 37e trainde ik volledig schema, minimaal 4 dagen per week en soms zelfs 5 voor onderhoud. Ik voel me als HULK en ben mentaal helemaal terug, net als in mijn eerste 4 jaar.

Wat heeft je geïnspireerd om te beginnen met bodybuilding?:
Ik ben altijd een sporter geweest. Ik voetbalde vanaf mijn 5e tot mijn 20e, en tot mijn 18e speelde ik op landelijk niveau in de tweede divisie, wat voor de jeugd semi-professioneel was. Ik was altijd slank en snel, rechtsbuiten met een gewicht van 62,5 kg tot mijn 25e.

Rond mijn 22e, 23e en 24e begon ik mijn lichaam te willen veranderen. Ik was zelfverzekerd en populair, maar voelde me ongemakkelijk omdat mijn armen te dun waren. Dus begon ik met bodybuilding. In mijn eerste jaar at ik 4/5 shakes per dag, at ik eiwitrijk en gebruikte ik creatine. Na een jaar begonnen mensen in de sportschool op te merken dat ik groeide en dat was het moment dat ik verliefd werd op bodybuilding.

Favoriete spiergroep om te trainen: Rug, biceps, triceps
Huidige trainingsroutine:
Maandag:
Borst/Triceps
Dinsdag: Rug/Biceps
Woensdag: Rustdag of lichte herhaling op de focusgroep
Donderdag: Schouders/full armen + onderarmen en traps
Vrijdag: Benen/buik

Doelen voor de toekomst:
Ik heb momenten gehad dat ik er strak en vol uitzag. Mensen dachten zelfs dat ik anabolen gebruikte, maar dat was niet zo. Nu ik weer een jaar volop train en bijna op mijn oude niveau ben, wil ik er nog meer massa op en er vol en droog uitzien.

Voeding en Supplementen:
Mijn eetpatroon is momenteel meer gericht op onderhoud met een lichte cut. Ik probeer spiermassa te behouden en te groeien op bepaalde plekken, zoals borst en benen, terwijl ik langzaam wat vet verlies. Ik eet alles wat gezond en soms ook wat ongezond is :)

Favoriete gezonde maaltijd of snack:
Ik lust echt alles wat gezond en ongezond is :)

Belangrijkste supplementen die je gebruikt:
Whey eiwit, BCAA's, vitamine D, omega-3, glucosamine, zink

Persoonlijke Interesses:
Bodybuilding - Gamen - IT technologie - Voetbal - Wintersporten

Hobby's buiten bodybuilding:
Gamen - Paddel - Wintersport - Voetbal

Favoriete muziek om te trainen:
Van house, techno tot rap

Andere sporten die je beoefent of leuk vindt:
Paddel - Wintersport en af en toe nog voetbal op uitnodiging.

Afsluiting:
Het was leuk om dit stukje over mezelf te schrijven. Ik kijk ernaar uit om actief deel te nemen aan de gesprekken op het forum. Ik heb redelijk wat ervaring in de sportschool, vooral met de juiste oefeningen en focus. Ik train liever iets lichter en geïsoleerd dan zwaar en swingen. Ik ben geïnteresseerd voeding en de AAS-onderwerpen. Voor nu heb ik genoeg te lezen. Het gaat jullie goed!

Welkom hier!
Hoop dat je hier veel kan leren en bijdragen.
Ga je nog een log bijhouden?
Voel je welkom om vragen te stellen.

Welkom en succes met het behalen van je doelen!

Toen ik 35 was en mijn eerste kind kreeg, ging de noodklok luiden. Hoe oud ben ik als hij 16 wordt? Kan ik dan nog met hem sporten en leuke dingen doen? IK WIL JONG BLIJVEN :)
Mooie motivatie!

Welkom hier!
Hoop dat je hier veel kan leren en bijdragen.
Ga je nog een log bijhouden?
Voel je welkom om vragen te stellen.
Wellicht wel leuk om te doen ja, heb je toevallig voorbeelden van logs?

----

En iedereen bedankt voor de welkoms berichten :)

Herkenbaar verhaal en leuke introductie! Succes en het leven met trainen gaat altijd op en af door omstandigheden in je leven. Maar gaat vast goed komen!

Herkenbaar verhaal en leuke introductie! Succes en het leven met trainen gaat altijd op en af door omstandigheden in je leven. Maar gaat vast goed komen!
Ik doe mijn best :)

Wellicht wel leuk om te doen ja, heb je toevallig voorbeelden van logs?

----

En iedereen bedankt voor de welkoms berichten :)
Hier staan de training logs 🙂

Back
Naar boven