MuscleMeat

even voorstellen beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ricardok90

Novice
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
12
Waardering
0
Gegroet allemaal,

Ik ben ricardo 21jaar. Ik heb lange tijd met een onzekerheid gelopen omdat ik zwaar ondergewicht had zo'n 52kilo op me 15-20e jaar. Toen ben ik eens mee geweest met een vriend naar de fitnes. Wel met redelijke tegenzin uiteraard omdat ik zo dun was dat ik bang was dat mensen naar me zouden kijken op een manier..
Inmiddels ben ik wat volgroeit 64kg, vetpercentage uknown. Ik zit nu precies een jaar op de sportschool, ben dus al heel wat kilootjes aangekomen! Ik zie er nu zo uit;



Uiteraard ben ik nog lang niet tevreden maar dit in vergeleken met een 52kg postuur al een hele verbetering. Ik train nu inmiddels 3 keer per week met een split schema. Ik het begin deed ik maar wat zon 3 uur nonstop in de sportschool. Mijn schema is nu;

Maandag ;

Borst (8x4)
Biceps (8x4)

Woensdag

Rug(8x4)
schouders (8x4)
triceps (8x4)

Vrijdag

Biceps (12, 10, 8, 6)
Triceps (12, 10, 8, 6)
benen (3x10)

Na elke training doe ik ook me buik trainen. Ook me onderarmen doe ik trainen na elke training omdat mijn polsen/onderarmen nogal zwak zijn. Ik kan namelijk het gewicht wel aan maar me pols niet, moet er altijd hard in knijpen, dit doet pijn tijdens het loslaten van het gewicht(gebeurt niet altijd).
Ik zou graag nog wat meer armvolume willen hebben omdat deze vrijwel niet zijn gegroeit tov derest. Mijn fitnessbergeleider zegt dat in het volgende schema meer herhalingen worden gedaan 12-15 met een lichter gewicht om zo massa aan te komen. Met mijn voedingsschema zit het wel goed. Het schema voor vrijdag was zo opgesteld dat ik afwisselend bicep en tricep trainde, maar ik had al gelezen/begrepen dat dit verkeerd was dat je het beter achter elkaar kunt doen?

Ik hoop dat jullie me nog tips kunnen geven over voeding/schema's/reps etc etc:)


vriendelijke groet,

Ricardo
 
Laatst bewerkt:
Zou stickies gaan lezen als ik jou was, je schema slaat als een tang op een varken.

En niet meer naar die fitnesstrainer van je luisteren en als je last krijgt van je polsen is je grip verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
2X in de week biceps maar geen benen
superdude mode engaged

of voetbal je?
 
Laatst bewerkt:
geen benen maar wel 2x in de week biceps,
[/SPOILER]superdude


---------- Post toegevoegd Thu 3 Nov 2011 om 15:12 ----------

2X in de week biceps maar geen benen
superdude mode engaged

of voetbal je?
Dit is weer zo'n 'ik wil graag grappig zijn' reactie. Je kan toch ook gewoon zeggen waar het op aan komt, je ziet toch dat hij er z'n best voor doet ;)
 
ik vind het vrij logisch dat je je benen moet trainen, vond ik ook toen ik begon. maarja je hebt wel gelijk ikwas een beetje aan het trollen.
dus OT: verdiep je wat meer in je training en voeding dmv de stickies
 
ik vind het vrij logisch dat je je benen moet trainen, vond ik ook toen ik begon. maarja je hebt wel gelijk ikwas een beetje aan het trollen.
dus OT: verdiep je wat meer in je training en voeding dmv de stickies

Hm ja ik lees nu dat ie al een jaar bezig is, dan zou hij t wel al moeten weten :p
 
Na elke training doe ik ook me buik trainen. Ook me onderarmen doe ik trainen na elke training omdat mijn polsen/onderarmen nogal zwak zijn.

- Rippetoe
- Eten
- Eten
- Rust
- Rust
- Rippetoe
- Cursus nederlands.

Meer dan dat heb je niet nodig, succes.
 
Ik ben ook nog maar een beginner hoor, maar wanneer train je je rug?
 
Correctie, ik heb op vrijdag ook benen was het vergeten neer te zetten. Ik heb ook het idee dat ik de afgelopen maanden meer op kracht train dan massa? Aangezien ik evenveel pak als andere, maar deze zijn 2x zo breed.
 
Hoeveel "pak" je dan?
 
Correctie, ik heb op vrijdag ook benen was het vergeten neer te zetten. Ik heb ook het idee dat ik de afgelopen maanden meer op kracht train dan massa? Aangezien ik evenveel pak als andere, maar deze zijn 2x zo breed.

Oh je traint 1x benen, na biceps en triceps nee dan is het goed :o

Ga eens fatsoenlijk eten en trainen, dit schema slaat nergens op.
 
Oh je traint 1x benen, na biceps en triceps nee dan is het goed :o

Ga eens fatsoenlijk eten en trainen, dit schema slaat nergens op.

Dus opzich het 'schema' van vrijdag kan ik behouden, de trainingsdag is goed zegmaar. Ik zal eens even gaan zoeken op dit forum naar goede schema's, het is allemaal een beetje nieuw voormij :)
 
A:
Squat 3 sets 5 herhalingen
Overhead Press 3 sets 5 herhalingen
Deadift 1 set 5 herhalingen

B
Squats 3 sets 5 herhalingen
Bankdrukken 3 sets 5 herhalingen
Bent over Barbell row 3 sets 5 herhalingen

AxBxAxx en week daarna BxAxBxx en weer opnieuw.

Voedingsschema kun je maken met behulp van de stickies
 
Dus opzich het 'schema' van vrijdag kan ik behouden, de trainingsdag is goed zegmaar. Ik zal eens even gaan zoeken op dit forum naar goede schema's, het is allemaal een beetje nieuw voormij :)

Nee dat van vrijdag was sarcastisch.

Wat eet je zoal op een dag, en wat zijn je stats op bankdrukken/squatten/deadliften?
 
Dus opzich het 'schema' van vrijdag kan ik behouden, de trainingsdag is goed zegmaar. Ik zal eens even gaan zoeken op dit forum naar goede schema's, het is allemaal een beetje nieuw voormij :)

Let niet op de harde commentaren maar je zal echt aan je training/voedingsschema moeten werken wil je vooruit geraken ;)

Succes, al de nodige informatie is op dit forum te vinden.
 
bankdrukken staat al heel lang niet meer in mijn schema's wat ik telkens gehad heb. Ik doe dezelfde beweging met 2 losse dumbbells op 2x27.5kg.
Zelfde verhaal met deadlift en squatten deze hebben nooit in mijn schema gezeten alleen oefeningen op apparaten.

Mijn eetschema is ;

ochtend;

- 2xbrood of havermout/brinta
- 0.5 L melk of meer
- banaan of andere fruitsoort
- eiwit shake

middag

- brood of havermout/brinta
- 12uur inname 5gr creatine
- kip of vissoort samen met een spaghetti/rijst of macroni (zonder saus of iets)

avond

- normale avondmaal
- 6 uur creatine 5gr inname
- kwark

en voorderest op de avond eet ik het meest tussendoor brood, kwark, fruitsoorten etc. Mijn eetlust is savonds het groot altijd. Ik heb weleens weight gainer gebruikt dit mocht ook niet veel helpen...
Ik drink ook over het algemeen veel melk/water, vrijwel nooit frisdranken.
 
Schema is best netjes, enkel mis je wat eet momenten.
Pak om 15u nog maar keer brood/havermout + iets met eiwitten
Pak om 21u ook nog keer pasta/rijst + kip oid

Voor slapen kwark

Good to go!
 
voor het slapen doe ik meestal altijd de kwark ja. Soms eet ik ook spaghetti als ontbijt met bijv tonijn ertussen door ik neem aan dat dit goed is? Het probleem bij mij is dat ik niet veel kan eten in 1 keer maar wel bijv elke uur, dat hou ik ook meestal aan dan. Ik had nog een vraagje over eten voor je training.
Soms heb ik weleens honger voor het trainen maar zou niet weten wat ik het beste kan eten?
greetss
 
Back
Naar boven