XXL Nutrition

even voorstellen en hulp gevraagd met mijn voeding.

Bezoekers in dit topic

matje87

Novice
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Beste sporters,

even voorstellen.

Ik ben 24 jaar 80kg 1,85m en heb een vetpercentage van 11 % de afgelopen 5 jaar heb ik gemiddeld 3 x per week krachttraining gedaan en 2 x per week hardlopen (ongeveer 20 km per week).
Nu wil ik over een paar weken het hardlopen (na de halve mararthon) stopzetten of in ieder geval zeer beperken en alleen verder gaan met 4 x per week krachttraing om toch te gaan groeien.

Mijn lichaamsgewicht ligt meestal tussen de 78 en 82 kg afhankelijk van de verhoudingen met hardlopen, fitness en voeding uiteraard.
Zoals ik al zei heb ik altijd wel serieus getraind en eet ik altijd gezond (ook wel eens ooit troep in het weekend).

Ik heb een voedingsschema opgezet en zou graag horen wat jullie er van vinden, alle commentaar is welkom.


[/FONT]
 

Bijlagen

  • voedingsschema.doc
    30 KB · Weergaven: 79
Ik zou bij je maaltijd van 15:00u wat brinta bij je kwark doen en misschien iets van een banaan zodat je wat Kh binnen krijgt voor je training van 16:30. Verder zou ik om 21:00u geen brinta eten maar wat amandel / cashew / walnoten o.i.d. eten.
 
ok, inderdaad wat energie voor het sporten. En s'avonds na het eten niet teveel koolhydraten meer pakken.

zit alleen nog met de eiwitten want met dit schema krijg ik 3,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen is dit niet teveel?
 
Persoonlijk zou ik wat hoger in eiwitten en gezonde vetten. Mijn ervaring is dat zoveel koolhydraten een beetje teveel van het goede zijn voor de meeste. Als je niet aankomt kun je altijd koolhydraten verhogen, maar als je te vet word is het al te laat om er direct wat aan te doen. ;) Zo leer je je lichaam ook goed kennen.

Eiwitten kun je niet snel teveel van eten, en het is ook niet ongezond om er veel van binnen te krijgen. Neem dus het zekere voor het onzekere en neem er ruim voldoende van.
 
Back
Naar boven