AndroidHealthClinic

Even Voorstellen,en zou graag advies willen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frederique

Novice
Lid geworden
18 jun 2019
Berichten
3
Waardering
0
Goede morgen, Ik ben Frederique 39 uit Almere.



Graag zou ik willen kijken wat voor mij met betrekking tot massa haalbaar is in ongeveer anderhalf jaar,om van daaruit te kijken wat ik verder wil.

Momenteel loop ik gemiddeld 2 x hard in de week 1 x interval en 1 x duurloop(beide trainingen 1 uur tot 1.5 uur)en soms een wedstrijd(run) van 5 of 10 km.

Daarnaast ga ik 1 a 2 x in de week naar de sportschool.



Aangezien het moment aangebroken is dat ik het (veel)serieuzer aan wil pakken met krachttraining en voeding,ik wil meer massa en mijn buik zou ik ook graag strak willen.Hoe ik dat precies moet aanpakken met voeding hardlopen en krachttraining,dat weet ik niet precies,mede daarom mijn aanmelding hier.



Mijn man heeft vanmorgen de metingen gedaan: Nek-omtrek 34 cm Buik-omtrek 77 cm gewicht 60 kg



Graag jullie adviezen voor voeding en training als dat mogelijk is, hierbij foto's van deze ochtend

Vooraanzicht.jpg


Zijaanzicht.jpg


Vooraanzicht Aangespannen.jpg
 
Welkom!

Waarom in een tijdsbestek van 1,5 jaar?

Je huidige fysiek is best ok en lijikt me ook aardig in staat om massa aan te zetten.
Het is uiteindelijk maar net wat je zelf wilt vanaf je huidige punt ; nu een (lean) bulk inzetten en dus spiermassa, maar ook wat extra vet aanzetten, of eerst een cut inplannen en erna een (lean) bulk inzetten. In beide gevallen kan je na 1,5 jaar best een aardig fysiek bij elkaar gesport hebben.

Ik zou het laatste adviseren, dus eerst even cutten en dan na de zomer een bulk inzetten.
 
Je bent 39 en dit is je huidige shape? Prijs jezelf meer dan gelukkig met je natuurlijke aanleg! Mijn advies: begin wel met twee keer per week krachttraining en gebruik de eerste maanden vooral om kracht te winnen op de belangrijkste oefeningen. Voor jou zijn dat: squat, hip thrust en een deadlift variant gericht op de hamstrings ( achterkant benen). Begin met een 5x5 schema, waarbij je heel licht begint, maar wel elke week het gewicht verhoogt.
Maak je niet druk om die 2 gram vet die er nog op je buik zit.....
 
Top bedankt voor de adviezen!

Ik denk dat ik lekker ga beginnen met de massa opbouw,in combinatie met eventuele beginner gains verlies ik misschien ook nog wel wat buikvet.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen met een schema daarvoor,met mijn huidige cijfers(gewicht en centimeters)?Een schema gericht op voeding en op training.

Bedankt
 
marina1975 heeft daar hele mooie excel programma'tjes voor ontworpen waarin je het allemaal zelf kan uitrekenen.

Of even de zoekfunctie gebruiken en/of de stcky's lezen, er ligt een schat aan informatie op je te wachten.

Succes. :thumbs:
 
Welkom! Zelf ook pas net begonnen en al véél geleerd hier mbt voeding (ik ben eerst aan het cutten, maar heb ook meer vet dan jij). Succes met je doelen!
 
Back
Naar boven