MuscleMeat

Even voorstellen: ik ben Stan en ik heb een hekel aan krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Werkelijk. Als je 1x140kg kunt benchen, dan bench je echt wel 10x100kg. Ook al heb je altijd in de 3-5RM getraind. Wat een onzin zeg.

Hoezo? Je snapt toch wel dat er wel degelijk een relatie zit tussen rep ranges en gewicht. Dus hoezo is 12x100 anders dan 1x140. Zou toch raar zijn als je 1x140 kan en maar 5x100.
"OK Dennie"
 
Zo, de TS zal nu ook wel denken waar die beland is. Heb wel smakelijk gelachen.

Maar goed bezig ! Niet makkelijk om je levensstijl te veranderen. Het is niet zo belangrijk wat je had kunnen bereiken. Maar het klinkt wel alsof je meer uit je trainingen kunt halen als je ook goed eet.

Als je op optimaliseren gericht bent en eea gelezen hebt dan weet je dat trainen, eten, rust, de belangrijkste factoren zijn. Ben zelf geen expert hier, maar ook ik vind dat je met veel reps traint. Ik train de zware compounds 5x5 en assistance 3x8 of soms wat meer.

En als je conditie wilt opbouwen moet je gaan fietsen, rennen, zwemmen oid. Dat doe je niet Perse om sterker te worden, maar wel om gezonder te worden.

Over het mentale gedeelte. Ik zie altijd een beetje op tegen een training. Want ik weet- het wordt toch weer zwaar. Altijd heb ik wel iets waar ik tegenop zie. Achteraf ben ik blij en als ik niet ga mis ik het.
 
Zo, de TS zal nu ook wel denken waar die beland is. Heb wel smakelijk gelachen.

Maar goed bezig ! Niet makkelijk om je levensstijl te veranderen. Het is niet zo belangrijk wat je had kunnen bereiken. Maar het klinkt wel alsof je meer uit je trainingen kunt halen als je ook goed eet.

Als je op optimaliseren gericht bent en eea gelezen hebt dan weet je dat trainen, eten, rust, de belangrijkste factoren zijn. Ben zelf geen expert hier, maar ook ik vind dat je met veel reps traint. Ik train de zware compounds 5x5 en assistance 3x8 of soms wat meer.

En als je conditie wilt opbouwen moet je gaan fietsen, rennen, zwemmen oid. Dat doe je niet Perse om sterker te worden, maar wel om gezonder te worden.
Reps zeggen niet heel veel imo. Je wilt tegen falen aan trainen. Als je 30 reps doet zullen de laatste reps de “effectieve” reps zijn. Evenals de laatste reps van een set van 12 reps.

Dat wilt niet zeggen dat je meteen meer reps moet doen, integendeel. Een dusdanige hoeveelheid reps kan vorm afbraak doen, of je bent eerder buiten adem dan dat je tegen falen aanzit.

Heb daar een heel boek over. Even snel een artikel van internet geplukt ter verduidelijking.

 
Ze zijn het er nog niet helemaal over eens. Isratel is echt slaapverwekkend :D uiteindelijk moet je er van kunnen herstellen en het lang volhouden. En teveel eten.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Kan als mede developer wel wat inspiratie gebruiken.. Stan+ wat voor technische knutsel projecten heb je zoal gemaakt? Dingen die je geld opleveren? Werk je verder nog voor een baas/opdrachtgever of alleen aan eigen dingen?
 
Ik snap die 1rm troep sws niet .. Leuk je kan 1 x iets zwaars tillen .. heeft in mijn mening niks met bodybuilding te maken, vreet je dan vol en ga powerliften . Ik zie liever stats van 100kg bench 8/10 reps dan 140 kg 1 rep
Dan snap ik nog steeds deze opmerking niet. Jij denkt dus dat als je 1x140kg kan, niet 8/10 keer 100kg kan benchen?
 
Dan snap ik nog steeds deze opmerking niet. Jij denkt dus dat als je 1x140kg kan, niet 8/10 keer 100kg kan benchen?
Welk gelijk probeer je precies te behalen? Zijn er mensen die dat kunnen? Vast
Zijn er mensen die 10x100 falen maar 140pr hebben? Vast

Voor welk doel wordt er getraind? Zal die powerlifter het interesseren of hij 10x100 kan, wint hij geen wedstrijd mee. Maar hij heeft wel effectieve reps nodig in zijn periodisering. Wat Onit zegt ben ik het mee eens. Die reprange is niet magisch, het gaat uiteindelijk om belasting en belastbaarheid.
 
Welk gelijk probeer je precies te behalen? Zijn er mensen die dat kunnen? Vast
Zijn er mensen die 10x100 falen maar 140pr hebben? Vast

Voor welk doel wordt er getraind? Zal die powerlifter het interesseren of hij 10x100 kan, wint hij geen wedstrijd mee. Maar hij heeft wel effectieve reps nodig in zijn periodisering. Wat Onit zegt ben ik het mee eens. Die reprange is niet magisch, het gaat uiteindelijk om belasting en belastbaarheid.

Ik zou de discussie niet aangaan als ik jou was.
 
Welk gelijk probeer je precies te behalen? Zijn er mensen die dat kunnen? Vast
Zijn er mensen die 10x100 falen maar 140pr hebben? Vast

Voor welk doel wordt er getraind? Zal die powerlifter het interesseren of hij 10x100 kan, wint hij geen wedstrijd mee. Maar hij heeft wel effectieve reps nodig in zijn periodisering. Wat Onit zegt ben ik het mee eens. Die reprange is niet magisch, het gaat uiteindelijk om belasting en belastbaarheid.
Ah oke, ik dacht er daarom calculators waren aangezien er een verband was tussen 1RM, 5RM, 10RM enz.
Sorry dan heb ik dat fout gehad. Ik wist niet dat er zoiets bestond als 140kg bankdrukken en dan bijv maar 3x100kg kunnen. Klinkt ook niet erg logisch. Ik heb het nog nooit mee gemaakt maar het zal wel zo zijn dan.

Sorry el1989 Vypaw . Jullie hebben gelijk dan.
 
Je mist echt volledig het punt. Tuurlijk staat dat in verband met elkaar, je staart je alleen blind op getallen
Volgens mij praten we echt door elkaar.
Het was sowieso al een nutteloze discussie. Je bevestigd in elk geval mijn punt dat 1RM, 5RM en 10RM een verband hebben met elkaar. Dus of ik nou zijn 1RM benoemd of 10RM dat boeit niets (omdat het een verhouding is van elkaar). En de mensen die mij "aanvallen" weten dit ook heust wel alleen is hun ego te groot om het toe te geven blijkbaar. Fijne dag gewenst in elk geval :).
 
Ff tussen komen omdat nu net toevallig mijn 1rm bench 140kg is en mijn 10rm 100kg :) maar bij 10 houd het wel op (niet gewend om hoger dan 5 reps te gaan). Dan word het wel zwaar vanaf 7-8reps als je die range niet gewend bent
 
Volgens mij praten we echt door elkaar.
Het was sowieso al een nutteloze discussie. Je bevestigd in elk geval mijn punt dat 1RM, 5RM en 10RM een verband hebben met elkaar. Dus of ik nou zijn 1RM benoemd of 10RM dat boeit niets (omdat het een verhouding is van elkaar). En de mensen die mij "aanvallen" weten dit ook heust wel alleen is hun ego te groot om het toe te geven blijkbaar. Fijne dag gewenst in elk geval :).
een wijs man zei ooit

als je nog geen 300 kg deadlift moet je gewoon je bek houden
 
een wijs man zei ooit

als je nog geen 300 kg deadlift moet je gewoon je bek houden
Discussiëren op dit forum is lastig merk ik.
Ik bemoei me er niet meer mee. Wat boeit het ook allemaal. Fijne dag.
 
Discussiëren op dit forum is lastig merk ik.
Ik bemoei me er niet meer mee. Wat boeit het ook allemaal. Fijne dag.
nee, discussiëren met jou is lastig.
 
Startpositie van de discussie was dat je na 3 jaar gewicht X moest kunnen. Vervolgens moet je 140rm -> 100x10 kunnen.

Niemand ontkent het verband tussen de 2. Er zijn gewoon teveel variabelen om een gewicht eraan te hangen. Laten we die weg, kan iedereen als een robot binnen 3 jaar op maximale natty zitten.
 
een wijs man zei ooit

als je nog geen 300 kg deadlift moet je gewoon je bek houden
Vreemd genoeg herinner ik me deze quote anders
Kan iedereen die nog geen 200 kilo squat voortaan gewoon z'n smoel houden? Zou de discussie zo veel overzichtelijker maken als iedereen die nog geen of weinig ervaring/kennis heeft zich er niet mee bemoeit en al helemaal niet op basis van "logisch nadenken" adviezen gaat geven.
 
Startpositie van de discussie was dat je na 3 jaar gewicht X moest kunnen. Vervolgens moet je 140rm -> 100x10 kunnen.

Niemand ontkent het verband tussen de 2. Er zijn gewoon teveel variabelen om een gewicht eraan te hangen. Laten we die weg, kan iedereen als een robot binnen 3 jaar op maximale natty zitten.
Nee, el1989 zei dat het uitdrukken van kracht in 1RM bullshit was omdat hij liever iemand 10x100 zag doen dan iemand 1x140.
Toen begon erover dat hier gewoon een verband tussen zit. Dus of je nou je krachtstats in 10RM of 1RM uitdrukt, dat boeit niet zoveel.

En tuurlijk is voor iedereen dat verband anders maar in grote lijnen zal het toch wel voor veel mensen kloppen. Bovendien zei ik dat ja na 3 jaar liften als natty toch wel op een 120kg bench press moet kunnen zitten.
Die 140kg heb ik nooit benoemd. Maar blijkbaar is dit allemaal heel gevoelig dus ik houd er maar over op. Het is toch een nutteloze discussie. Ik wou alleen maar onschuldig TS helpen maar blijkbaar
is de kijk van mensen hier compleet anders. Dat is helemaal prima, maar mijn ervaring en ervaring van mensen om mij heen kan ik in elk geval stellen dat je als natty lifter, na 3 jaar trainen en dus een paar goede bulks achter de rug hebt. Dat je toch echt wel makkelijk 120kg moet kunnen benchen, 160 deadliften en 140 moet squatten voor 1RM. Blijkbaar hebben jullie het anders ervaren. Prima.
 
Back
Naar boven