MuscleMeat

Even voorstellen: ik ben Stan en ik heb een hekel aan krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee, el1989 zei dat het uitdrukken van kracht in 1RM bullshit was omdat hij liever iemand 10x100 zag doen dan iemand 1x140.
Toen begon erover dat hier gewoon een verband tussen zit. Dus of je nou je krachtstats in 10RM of 1RM uitdrukt, dat boeit niet zoveel.

En tuurlijk is voor iedereen dat verband anders maar in grote lijnen zal het toch wel voor veel mensen kloppen. Bovendien zei ik dat ja na 3 jaar liften als natty toch wel op een 120kg bench press moet kunnen zitten.
Die 140kg heb ik nooit benoemd. Maar blijkbaar is dit allemaal heel gevoelig dus ik houd er maar over op. Het is toch een nutteloze discussie. Ik wou alleen maar onschuldig TS helpen maar blijkbaar
is de kijk van mensen hier compleet anders. Dat is helemaal prima, maar mijn ervaring en ervaring van mensen om mij heen kan ik in elk geval stellen dat je als natty lifter, na 3 jaar trainen en dus een paar goede bulks achter de rug hebt. Dat je toch echt wel makkelijk 120kg moet kunnen benchen, 160 deadliften en 140 moet squatten voor 1RM. Blijkbaar hebben jullie het anders ervaren. Prima.

Hoeveel gewicht doe jij op de SBD oefeningen en hoe lang lift je al?

Ik ben geen powerlifter en doe dan ook geen SBD oefeningen. Je wordt ergens sterker en beter in, als je het vaker doet. Als ik nu zou moeten deadliften of squatten, is de uitvoering onwennig. Ik zou dan ook minder gewicht kunnen verplaatsen dan iemand die zich richt op de SBD oefeningen.
 
Hoeveel gewicht doe jij op de SBD oefeningen en hoe lang lift je al?

Ik ben geen powerlifter en doe dan ook geen SBD oefeningen. Je wordt ergens sterker en beter in, als je het vaker doet. Als ik nu zou moeten deadliften of squatten, is de uitvoering onwennig. Ik zou dan ook minder gewicht kunnen verplaatsen dan iemand die zich richt op de SBD oefeningen.
Ik praat dan ook over de verhouding van een oefening. Dit hoeft niet SBD te zijn. Als jou 1RM van een bicep curl omhoog gaat, dan zal jou 10RM ook wel omhoog gaan.
122.5kg bench, 175kg deadlift en 150kg squat (ja begin maar met lachen, is heel weinig i know 😭). Dit in ongeveer 2 jaar en 8 maand behaald.
 
Ik denk dat iedereen na 3 jaar training wel 170kg moet deadliften, 120kg benchen en 150kg squatten. Maar dat is mijn bescheiden mening.
122.5kg bench, 175kg deadlift en 150kg squat (ja begin maar met lachen, is heel weinig i know 😭). Dit in ongeveer 2 jaar en 8 maand behaald.
Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat je de door jou bedachte algemene richtlijnen in ernstige mate hebt onttrokken aan je eigen prestaties (en met die prestaties is overigens niets mis!)
 
Ben ik het helemaal mee eens. Hij vraagt of zijn stats na 3 jaar training goed zijn.
Daar gaf ik antwoord op. Dus het is niet dat ik hem de grond in wil praten.

Ik denk dat iedereen na 3 jaar training wel 170kg moet deadliften, 120kg benchen en 150kg squatten. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Edit: Dit waardeert hij volgens mij ook. We kunnen beter eerlijk zijn en hem sturen dan hem laten klooien niet waar ;).
Hey, na 4 jaar trainen wat is,zo een beetje de gemiddelde 1 Rm voor seated calves raises?
 
Back
Naar boven