XXL Nutrition

Peiling Even voorstellen mét een verzoek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

macqintosh

Novice
Lid geworden
20 jul 2021
Berichten
6
Waardering
5
Lengte
1m84
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Beste medeforummers,

Bij deze wil ik mij voorstellen.

Ik ben Hans, 48 jaar en al 32 jaar bezig in de sportschool. Ooit begonnen als mager pubertje om van mijn onzekerheid af te komen met Arnold Schwarzenegger als mijn voorbeeld. Al snel kwam ik erachter dat er meer nodig is dan alleen hard aan het staal trekken. Minstens net zo belangrijk zijn voeding, rust en een goed programma waarbij vorm en functie belangrijker zijn dan gewicht. Naast het sporten heeft voeding in het bijzonder altijd mijn interesse gehad. Hoe het lichaam ruwe voedingsstoffen omzet in brandstof voor bijvoorbeeld de spierfunctie.

Vaak kom je in deze sport het gebruik van anabole steroïden tegen. Op zich heb ik niks tegen het gebruik daarvan ware het niet dat er veel neveneffecten mogelijk zijn wat mij persoonlijk altijd heeft weerhouden om het te gebruiken. De neveneffecten treden vooral op door het overdoseren wat helaas weer nodig is om effect te hebben. Maar het is natuurlijk aan een ieder om de risico's af te wegen. Ik heb net zoveel respect voor mensen die het niet als wel gebruiken want een misvatting is dat gebruikers het nemen om lekker lui en snel aan spiermassa te komen maar het tegendeel is waar. Gebruikers moeten vaak nog harder werken maar dat terzijde.

Ook zie je in deze sport veelvuldig gebruik van supplementen waarbij er helaas veel supplementen bij zitten die totaal geen nut hebben maar door slimme marketing wel goed verkocht worden. Zeker nu zogeheten influencers een vlucht nemen en het zogenaamd uit persoonlijke ervaring adviseren te gebruiken. Mijns inziens een kwalijke zaak die snel een tegenwicht nodig heeft.

Daarom heb ik besloten (en met het idee speel ik al een tijdje) om een supplementenlijn op te zetten waarbij de nadruk ligt op no nonsense (dus eerlijk), op natuurlijke basis, duurzaam en een gerechtvaardigde prijs. Hierom ben ik een enquete gestart om een beeld te krijgen waar jullie als fervent sporters op zitten te wachten, if all.

Ik hoop dan ook dat jullie de moeite willen nemen om de enquete in te vullen. Er worden op wat fysieke kenmerken na geen persoonlijke gegevens gevraagd dus het is geheel anoniem.

Hierbij de link: https://www.survio.com/survey/d/R9A5Q0E8T2J6Q1X5U

Alvast bedankt voor jullie medewerking en ik zal jullie vaker spreken op het forum.

Groet,
Hans
 
Ook zie je in deze sport veelvuldig gebruik van supplementen waarbij er helaas veel supplementen bij zitten die totaal geen nut hebben maar door slimme marketing wel goed verkocht worden.
Jij en ik weten dat. Maar hoe ga je overbrengen aan de klant dat jouw producten wel nut hebben en die van je concurrentie niet? Elke supplementenbedrijf claimt dat ze werken, ze verkopen namelijk iets wat ‘X’ zou moeten doen. Waaruit blijkt dat nou net jouw supplement wel doet wat het belooft?

Ingevuld trouwens
 
Beste Saitek, bedankt voor het invullen van de enquete.

Eens... het is lastig om boven het maaiveld uit te steken in de positieve zin van het woord met producten. Ook zie je dat de meeste gebruikers inmiddels wel weten dat een hoop supplementen onzin zijn en zich vooral richten op de reeds bewezen producten als vitaminen, creatine, proteine en koolhydraten. Daarom doe ik ook deze enquete.... om een beeld te krijgen waar men "op zit te wachten, of niet". Ben dus aan het oriënteren wat nu het onderscheidend vermogen moet zijn. Bijvoorbeeld met vitaminen is de benodigde samenstelling voor een krachtsporter anders dan voor iemand die op kantoor werkt dus daar kun je winst halen. Neem je creatine dan is er niets waarin je kunt uitblinken anders dan alleen de fabricage en prijs wellicht, immers creatine is creatine.

Elke tip is welkom uiteraard :)
 
... wij weten niet waar we op wachten, lang geleden wisten we ook niet dat we op creatine zaten te wachten. Totdat het op de markt kwam.
Ingevuld by the way :thumb:
 
RonnReeves, hahaha das ook weer waar, ik zou dan bij wijlen Steve Jobs moeten aankloppen, die wist ook wat we nodig hadden voordat we het zelf wisten. Bedankt voor het invullen!
 
Ingevuld!

Ik denk dat je echt wel met een goed doordacht uniek concept moet komen om je er nog tussen te kunnen wurmen in deze markt. Aan standaard whey, creatine en visoliecapsules valt volgens mij geen droog brood meer te verdienen.
 
Beste imnewhere, dat denk ik ook maar wil de poging toch wagen, dat is mijn eer te na! Bedankt voor het invullen.
 
Even een oneerbiedig schopje om dit topic weer in beeld te krijgen en hopelijk weer wat meer ingevulde enquetes.
 
Ik gebruik geen sups en wordt doorverwezen naar vraag 23, maar daarna gaat het nogsteeds over sups. Dus toen maar gestopt met invullen.
 
Steelpan, correct, het lijkt wat krom maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die nóg geen supplementen gebruiken maar dit wellicht overwegen.
 
Back
Naar boven