XXL Nutrition

Even voorstellen mijn naam is ... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Torrid Chill

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
116
Waardering
0
Hallo ik ben Torrid Chill en heb me zo juist net lid gemaakt op dit forum. Nadat een vriend van mij dit forum aanraden ben ik een aantal maandjes stiekem aan het mee lezen geweest. Ik heb hierdoor aardig wat kennis, weetjes en feitjes opgedaan.
Ik heb me dus na wat nadenken me aangemeld omdat, het mij toch leuk lijkt om mee te disccusieren en dat wanneer ik een vraag heb over Bodybuilding of oefeningen zodat ik hier altijd terrecht kan. Ik probeer ook intensief mee te posten als iemand vragen heeft. Ik vraag ook hulp dus probeer ik ook zo behulpzaam mogelijk terug te zijn, voor wat hoort wat vind ik.

Even over mij zelf. Mijn naam is dus Torrid Chill en ben 18 jaar. Ik ben nu ongeveer 6 maanden serieus bezig. Ik ben namelijk naar een sportdiëtist gegaan voor een voedingsschemaen heb samen met een trainer wie dit zelf ook doet verschillende trainingsschema's opgesteld verdeeld over die 6 maanden.
Dit alles heeft echt heel veel geholpen want, toen ik begon met trainen was ik 1,79, woog 60,7 KG en had een vetpercentage van 6%. Dit was natuurlijk niet echt veel en ben daarom ook heel erg blij dat ik nu 70-72KG weeg met een verpercentage van 15,1%.
Ik ben nu op advies van de diëtist mijn koolhydraten inname te verhogen terwijl ik de vet inname verminder. Hier ben ik nu precies 1 week en 1 dag mee bezig en ben zeer benieuwd naar de volgende keer dat ik mij weer ga wegen.

Ik hoop dat dit voor jullie een beetje een schets tekend van mijzelf.
Verder heb ik maar 2 vraagjes voor jullie over het forum.

1. Wat is en wat doet karma?
2. Wat betekend als iemand +1 post?

Verder hoop ik dat ik hier nog veel zal leren en jullie zie ik wel online;)
Groetjes Torrid.
 
1. karma krijg je wanneer je een goede post plaats, hoe meer karma, hoe meer goede dingen je hebt gedaan op dbb. Je kan deze dus zelf uitdelen maar ook ontvangen.
2. +1 wordt meestal gezegd als men eens is met de post, hier kan dus ook karma voor gebruikt worden.
 
Dit alles heeft echt heel veel geholpen want, toen ik begon met trainen was ik 1,79, woog 60,7 KG en had een vetpercentage van 6%. Dit was natuurlijk niet echt veel en ben daarom ook heel erg blij dat ik nu 70-72KG weeg met een verpercentage van 15,1%.

Is dit een grap? Samen met een sportdietiste heb je dit voor elkaar gekregen?
 
Ja ik heb me strikt gehouden aan wat ik moest eten. Het heeft echt goed geholpen, hoezo?

Bedankt durex voor je uitleg!:D
 
Is jouw sportdiëtist afgestudeerd???
 
wie wil er in godsnaam op 15% staan als je ook op 10 kan staan...

edit, ik lees het nu pas goed. Je hebt in 6 maanden dus 10% vet gegained en tevens 10kg bodyweight en je bent tevree? hmm hm...ik zou een kogelbrief naar die "adviseurs" van jou sturen
 
Hoe bedoel je is die afgestudeerd? Natuurlijk wel.

Ik wou gewoon wat hoger vetpercentage hebben omdat ik dat nogal snel weg verbrand terwijl je die energie wel nodig hebt om spieren op te bouwen of niet?
 
met dat je lichaam energy nodig heeft om spieren te bouwen wordt geen vet bedoeld....

maar wat je nu gedaan hebt is namelijk echt een doemscenario , vandaar dat de meeste mensen vragen of je sportdietist wel kennis van zaken heeft.
 
??? Boh ben nu helemaal in de war.. Je hebt je vet toch nodig voorwegen het nergie wat daar in zit?
 
VET wil iedereen vermijden, vooral vet aanzet....als je extra vet wilt spoor je niet.

ik snap dat mensen dat vaak denken als ze mager zijn, maar het enige wat je dan wilt is spiermassa. (dan zie je er namelijk ook niet meer mager uit) als je grotendeels vetgained zal je er na een tijdje alleen maar spijt van krijgen en weer moeilijk moeten dieeten enzo.

en nee, de hoeveelheid vet je hebt heeft niks met maken met of je snel spiermassa aanmaakt ofzo. (in zekere mate)
 
dude, als je begint op 60 kilo en 6% bf, dan heb je 0.94x60=56.4 kg vetvrije massa en 60-56.4=3.6kg vetmassa.

als je dan 72 weegt en 15% bf hebt heb je 72x.85=61.2kg vetvrije massa en 8.8kg vetmassa.

wat dus inhoud dat:
je vetmassa meer dan verdubbeld is en je zo'n 5kilo vetvrije massa hebt gewonnen.

of in cijfers: je vet is met bijna 2.5 keer toegenomen terwijl je vetvrije massa maar met 1.08 is toegenomen. kloteprogressie dus, want je bent relatief veel dikker geworden en hebt niet veel vetvrije massa gegained. als je nu weer droog moet trainen verlies je waarschijnlijk nog meer spiermassa en ben je nog verder terug. en daarvoor heb je nog een dieet gehad ook.

vet worden is nooit goed, bovendien is het echt niet zo dat je vet nodig hebt om te gainen, ja vet uit je dieet voor de aanmaak van hormonen etc. maar dat lijk je ook al te schrappen.

mijn visie: dump the dietist.
 
:eek: F*ck... wat kan ik het beste volgens jullie gaan doen nu?
 
vet worden is nooit goed, bovendien is het echt niet zo dat je vet nodig hebt om te gainen, ja vet uit je dieet voor de aanmaak van hormonen etc. maar dat lijk je ook al te schrappen.

mijn visie: dump the dietist.

ja dit heeft NIETS met je lichaamsvet te maken dus he...
 
:eek: F*ck... wat kan ik het beste volgens jullie gaan doen nu?

al vind ik persoonlijk 15% te hoog om te beginnen met bulken.....

maar als je gaat dieten zal je dat beetej spiermassa dat je gegained hebt ook weer kwijtraken.

cleanbulk doen en in de tussentijd je inlezen over de basisprincipes
 
as i said, dump die dietist gewoon en ga hier zelf eens rondlezen.

hoe is je vet gemeten by the way? zeker met zo'n kloteweegschaal?
 
Ok ik zal er het een het ander over opzoeken:eek:
Ik ga daar nooit meer heen als dit allemaal klopt heeft ze gewoon wat zitten te lullen want, hoe zij het vertelde was dat je je eigen vet nodig had...:mad: Ik ga eens wat erover opzoeken... Bedankt kerels!
 
as i said, dump die dietist gewoon en ga hier zelf eens rondlezen.

hoe is je vet gemeten by the way? zeker met zo'n kloteweegschaal?

Nee met een huidplooimeter. Terwijl op de weegschaal met 5% verschilt.
 
Back
Naar boven