MuscleMeat

Even voorstellen: Pieter68 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieter68

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
2 mrt 2017
Berichten
2.117
Waardering
2.329
Lengte
1m90
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Hallo, even voorstellen: ik ben Pieter, 48j, 1m90 groot en weeg momenteel 92-93 kg.

Ik lees al even mee op de site, en begin er een beetje mijn weg in te vinden.

Sinds vorig jaar mei train ik Stronglifts 5x5 en zit nu op volgende stats (en ik loop een beetje vast):

- Squat 100 kg

- Deadlift 100 kg

- Bench 65 kg

- Row 60 kg

- OHP 50 kg​

In een ver verleden als twintiger heb ik nog enkele jaren Chinese krijgskunsten beoefend, en woog toen 72 kg. Als ik toen in het krachthonk wou trainen kreeg ik onder mijn voeten van de leraar omdat ik ging “opzwellen, verstijven, soepelheid ging verloren gaan, etc” ;-)

Door gezinsuitbreiding, werkomstandigheden en het leven in het algemeen ben ik gestopt met sporten, en ben dan stilletjes aan over 10j tijd naar de 82 kg gegaan.

2j terug heb ik een burn-out gehad, en heb 6 maanden thuis gezeten, waar ik géén energie had, en vooral in de zetel heb gezeten… daardoor + de medicatie zorgde ervoor dat ik naar 88-89 kg ben gegaan, en een buikje heb gekregen.

Vorig jaar dan beslist om de gezondheid op peil te houden door terug te sporten, en gezien ik als voorbeelden denk aan Stallone, Schwarzenegger, en ja, ook onze Muscles from Brusssels, JC Van Damme, met veel goesting beginnen fitnessen ! (en toch ook om dat buikje weg te krijgen).

Omdat ik het ook serieus wil doen, ben ik ook op mijn eten beginnen letten, want als ectomorf dacht ik als vele anderen: ik eet toch genoeg !?

Via MyFatSecret erop uit gekomen dat ik maar aan 2200 à 2400 cal zat dagelijks… wat veel te weinig is dus om vlees aan de botten te krijgen !

Dit is nu een gemiddelde dag:

- Ontbijt 6u: 30gr Havermout of 40 gr Brinta met 300 ml volle melk , een handvol blauwe bessen, een eetlepel Chiazaad, een eetlepel lijnzaad en een eetlepel ahorn- of agavesiroop

- 8u op’t werk: 1 pot Danone Cottage Cheese (200g)

- 10u: 100g gerookte zalm, 50g zoete aardappel blokjes van muscle meat en ½ avocado

- 12u30: lunch op het werk: meestal steak + gemengde salade, of kippeborst of stukje vis of hamburger (moeilijkheid hier is de hoeveelheid, ik kan deze niet juist afwegen, maar het zit zo rond de 80 à 100g vlees) soms ook frietjes bij, of af en toe spaghetti of lasagne.

- 15u: 200g kippe- of rundsballetjes van muscle meat, 60g rijst of volkoren pasta met 100 g appelmoes of brocoli of boontjes of andere groenten


- 16u30: op de trein naar huis: 1 appel, 1 banaan en op trainingsdagen (ma, wo vrij) een pre-workout whey-shake met eetlepel liquid amino’s in (en soms een eiwitreep van Bodylab).

- Avondeten (na de training): omelet of steak of vis met groenten (steeds low-carb) soms vegetarisch afhankelijk wat het gezin wilt.

- Avondsnack: 1 volle griekse yoghurt of nog een shake met whey of mass gain, of eiwit-ijs van muscle meat.​

Volgens MyFatSecret zit ik hiermee zo tussen de 3000 à 3200 cal. En de laatste maanden ben ik dan idd aangekomen tot 92 à 93 kg. Oh ja, als ik dit allemaal op heb, heb ik een “overeten”-gevoel… veel meer krijg ik nu niet binnen !

Mijn probleem zijn de weekends waar ik niet genoeg tussendoor kan eten en gemakkelijk 1 kg kwijt ben op zondagavond… Dit probeer ik nu wat te verhelpen door havermout pannekoekjes te eten of 1000cal shakes uit te proberen met whey, banaan, pindakaas, fruit etc.

Ik heb al meerdere keren op de site gelezen: bulken = meer eten !

Maar, als ik dat doe, bvb chocomelk drinken, meer pasta eten, meer rijst eten enz dan krijg ik als resultaat dat mijn buik uitzet, en er daarom niet meer spiergroei is…

Dus probeer ik een evenwicht te vinden tussen genoeg, en vooral het juiste te eten, en te trainen. Toch had ik graag nog meer spiergroei gehad.

En, probleem, het buikje blijft, wilt niet echt weg gaan: stubborn fat, en ondertussen ook al gevonden: outward bulging belly muscles, daarom doe ik nu ook vacuüm oefeningen, doch progress is héél traag.

Ik doe momenteel ook geen vorm van cardio, misschien moet ik dat erbij beginnen doen.

Op vlak van training zou ik nu overgaan naar LM generic bulking routine, maar beetje aangepast met wat extra squats, en ook de OHP bij in.

Progress is slow, dat weet ik, zal waarschijnlijk aan de leeftijd liggen en het feit dat ik maar 3x train per week. Daar kan ik niets aan veranderen (werk- en gezinsomstandigheden), doch ik weiger ook te aanvaarden dat powerlifting en werken aan je fysiek niet kan op mijn leeftijd :-) Vooral heel belangrijk is aan de juiste techniek werken, géén letsels op te lopen, gezond verstand te gebruiken en plezier te hebben :-) Het gaan trainen is een doel op zich, en bijkomend een mooie fysiek uiteindelijk hebben ook.

Voilà, graag jullie, opbouwende, bemerkingen lezend,

Groeten, Pieter
 
Die leraar was/is een oen :)

Kan zeker op je 48. Progress zal idd slow zijn maar laat dit je niet tegenhouden/afschrikken.

Good luck.
 
Er zijn mensen die op veel oudere leeftijd beginnen met sport en mooie resultaten boeken dus 48jr is zeker niet te oud !

Bruce Lee deed ook krachttraining en bleef snel alseen cobra :)
 
Er zijn mensen die op veel oudere leeftijd beginnen met sport en mooie resultaten boeken dus 48jr is zeker niet te oud !

Bruce Lee deed ook krachttraining en bleef snel alseen cobra :)

Mike Tyson,Jerome le Banner,Mariusz pudzianowski...
 
Mike Tyson,Jerome le Banner,Mariusz pudzianowski...

Kwam van de week nog een filmpje tegen op kavadlo zn youtube kanaal van een 70 jarige die even een back-lever voor deed....

zal die ook nog even plaatsen als k thuis ben :D

joseph greenstein boog nog steeds staal met 81 jaar ...
 
Kwam van de week nog een filmpje tegen op kavadlo zn youtube kanaal van een 70 jarige die even een back-lever voor deed....

zal die ook nog even plaatsen als k thuis ben :D

joseph greenstein boog nog steeds staal met 81 jaar ...

ik had het meer over veel spieren en snelheid :)
 
Back
Naar boven