Fitness Seller

Even voorstellen + Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Sweetdragon81

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben 31 jaar jong en nieuw op het BB forum, hoop wat vaker actief te zijn:) Vanaf juni 2009 ben ik redelijk actief aan het BB.

Ik volg momenteel voor de 2e keer dit trainingsschema: http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-intro.html

Ik wou even mijn nieuwe eetschema met jullie delen, misschien dat er nog op en aanmerkingen zijn?

Vaak heb ik een nieuw schema moeten maken. Die allemaal eigenlijk niet werkten, maar dit moet hem ongeveer zijn. Ik werk voor mijzelf, ben dus veel vanuit huis aan het werk. Veel computer werk waar ik niet echt veel kcal verbrand. Ik lees veel over BB en heb daar vanuit dit schema opgezet.

Mijn stats: http://bodyspace.bodybuilding.com/Mark81NL/

1,95
+- 90kg
+-12%BF (doel:8%)

Mijn schema: (Wat vinden jullie ervan)

eetschemax.jpg

Groetjes,

Mark

Laatst bewerkt:
Ik vind het wel heel erg veel eiwit! Een beetje overkill zeg maar, 250gr zou toch al genoeg moeten zijn (2.7gr/Kg)
En ik zou je vet inname wat verhogen dit is erg weinig!

Oh ja, gooi die Good Noodels er uit. Zit echt helemaal vol met zout en verder weinig nuttigs

Ik vind het wel heel erg veel eiwit! Een beetje overkill zeg maar, 250gr zou toch al genoeg moeten zijn (2.7gr/Kg)

Oh ja, gooi die Good Noodels er uit. Zit echt helemaal vol met zout en verder weinig nuttigs

Op niet trainingsdagen zit ik op zo’n 250gr, dus dat zou dan ook de max moeten zijn op trainingsdagen?

Met hoeveel zou ik de vet inname +- moeten verhogen? Nog advies welke gezonde vetten. Ik bak de kip wel allemaal met olijfolie dit heb ik er niet bij staan of heeft dat geen toegevoegde waarde.

Ik weet dat de Good Noodels niks is (meestal ei mie), maar eet het zonder vet en kruiden/zout. Meestal krijg ik nog honger en wil het wel makkelijk verteerbaar houden.

Bedankt zover!

Je leest zoveel op het net wat is goed en wat niet haha, het is me nu duidelijk dat 2,2 gr per kg echt wel de max is. Dan zat ik hiervoor dus eigenlijk perfect, nu het huidige schema nog even aanpassen.

2,2 gr per kg
[Link niet meer beschikbaar]

Veel te veel eiwit, veel te weinig vetten. Koolhydraten kan ook wel wat minder.

1,8-2,2g eiwit per kg
300g kh heb je meer dan genoeg aan denk ik
rest vetten

Koolhydraten vind ik wel goed zo alleen eiwitten inderdaad best hoog en vetten aan lage kant.

Aangepast:
Alle whey 1/2 schepjes van gemaakt.
100gr minder kip
2 eieren verwijderd
1 plakje kipfilet minder
25gr minder cashewnoten, 50gr was ook teveel J
1x 26gr Gainer minder (post workout shake)

Nu nog de vetten verhogen, nog advies, hoeveel meer? Iets wat goedkoop en simpel te consumeren is.

Zit ik nu wel goed met de Koolhydraten.

Bedankt zover! You make my day!

eetschemax3.jpg

nog steeds weinig vet.
Voeg iets van noten, avocado, lijnzaadolie oid toe!

Meer gezonde vetten, probeer minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht te eten.
Makkelijke vetten: Olijfolie, pindakaas, pinda's, noten, eidooiers, avocado, zalm

Minstens 90g ja, je kan nog best wat koolhydraten schrappen en meer vetten toevoegen, je bent verder niet echt actief dus heb je niet zoveel carbs nodig. Dan heb je veeeeel meer aan vetten.

Extra: (vetten)
Klein handje vol cashewnoten +- 25gr
1 Eetlepel pindakaas
Klein handje vol walnoten +- 20gr
1 Eetlepel Lijnzaadolie

Verder bak ik met olijfolie en beleg mijn brood met dieet boter, hier zitten ook nog goede vetten in maar deze reken ik maar niet mee. (zal +- 10gr zijn?)

Aangepast:
100ml minder Yoghurt
De helft minder ananas

Kan ik met dit schema, de sportschool op een gezonde manier slopen! :D

eetschemax4.jpg

Laatst bewerkt:
Je kunt ook in plaats van 3x20g brinta + 26g gainer ook gewoon 100g havermout of brinta nemen:P
Een weightgainer zal je niets beters brengen dan wat gewone voeding je te leveren heeft ;)

Je kunt ook in plaats van 3x20g brinta + 26g gainer ook gewoon 100g havermout of brinta nemen:P
Een weightgainer zal je niets beters brengen dan wat gewone voeding je te leveren heeft ;)

Heb je aan de ene kant wel gelijk in maar;

Supreme Gainer van Power Supplements is vrij van aspartaam en cyclamaat!

Gemiddeld aminozuurprofiel per 100 gram

• Alanine 1225 mg• Arginine 475 mg• Asparginezuur 2700 mg • Cystine 575 mg• Glutaminezuur 4300 mg• Glycine 400 mg• Histidine 400 mg • Isoleucine* 1700 mg + 1250 mg toegevoegd in ‘vrije vorm’• Leucine* 2550 mg + 2500 mg toegevoegd in ‘vrije vorm’• Lysine 2325 mg• Methionine 500 mg• Phenylalanine 750 mg• Proline 1600 mg• Serine 1100 mg• Threonine 1750 mg• Tryptophan 400 mg• Tyrosine 750 mg• Valine* 1500 mg + 1250 mg toegevoegd in ‘vrije vorm’• Totaal BCAA 10450 mg* = BCAA (vertakte keten aminozuur)

Analyse Micronutriënten:
Omschrijving Per 100 gr. ADH **
Vitamine B1 0,7 mg 50%Vitamine B2 0,8 mg 49%Vitamine B3 9,0 mg 50%Vitamine B5 2,9 mg 50%Vitamine B6 1,0 mg 50%Vitamine B12 0,5 mcg 50%Vitamine C 30 mg 50%Vitamine E 5,0 mg 50%Biotine 74 mcg 50%Foliumzuur 99 mcg 50%Natrium 48 mgKalium 45 mgMagnesium 34 mg 11%

Gewoon aminozuren, vitamines en mineralen hoor, die je in gewone voeding ook tegenkomt.

Vind het weinig koolhydraten, normaal ben ik juist degene die altijd zeurt dat koolhydraten te hoog zijn.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 22:55 ----------

hanteer zelf 350/510/100 op trainingsdagen

Je gaat echt geen 500g carbs nodig hebben joh.

Ik heb zit zelf op 300g op trainingsdagen en 250g op rustdagen, 4x per week trainen (uur tot anderhalf uur), en heb daar al genoeg aan.
178/300/145 op trainingsdagen, en 178/255/147 op rustdagen.

Is natuurlijk eigen voorkeur maar ik denk dat je gewoon lang niet zoveel carbs nodig hebt, al het overschot wordt aangezet als vet en dat zijn allemaal lege carbs.
In tegenstelling tot vetten, die allerlei taken in je lichaam hebben en gewoon ontzettend belangrijk zijn, oa testosteronproductie. Als je bang bent dat je van te veel vetten te snel aankomt; joh ik zit op 140-150g per dag en kom echt niet snel aan (ik mik op 0,2-0,3kg per week, en dat lukt). Dat komt omdat mn overschot niet zo groot is. Het gaat om de totale hoeveelheid kcal.

Laatst bewerkt:
Kom ook niet in vet aan maar is net wat voor iemand werkt, waar jij op bulkt kwa kh dieet ik op

Vind het zelf wel erg veel kleine maaltijden. Heb zelf liever een stuk of 5 iets grotere maaltijden.
Ook is mijn mening dat je een hoop supplementen gebruik terwijl je het makkelijk uit je voeding kan halen.
Ben ik zelf niet echt een voorstander van, maar doe wat je goed lijkt. ALs je kcal en EKV maar goed zijn....

Gebruik zelf enkel whey als echt supplement. SLik verder geen capsules of wat dan ook voor onzin.

Vind het weinig koolhydraten, normaal ben ik juist degene die altijd zeurt dat koolhydraten te hoog zijn.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 22:55 ----------

hanteer zelf 350/510/100 op trainingsdagen

Bedankt mensen!

Ik ga de koolhydraten nog iets verhogen met normale voeding, en een weekje proberen. Ik kreeg tot nu hetzelfde binnen en toch energie zat en groeien doe ik ook nog.

Dus verder buiten dat niets meer aan het schema doen of?

Extra BCAA heeft dat nog toegevoegde waarde?

Back
Naar boven