AndroidHealthClinic

Even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Naft

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
71kg
Intro
Dag iedereen!
Mijn eerste post is waarschijnlijk ook direct de meest uitgebreide. Ik hoop wel dat ik het in de juiste sectie heb geplaatst. Indien dit niet het geval is, mijn excuses voor het ongemak!
Verder ben ik helemaal geen fanatieke forumposter, en jullie zullen me ook niet snel iets zien posten, want ik zal eerder alles zelf opzoeken en ondervinden, dan nutteloze vragen te stellen die hier al duizenden keren voorbij gekomen zijn. De search button is mijn vriend!

Maar na een half jaar mee te hebben gelezen op dit forum, alle stickies steeds maar opnieuw en opnieuw te lezen, ben ik wel veel wijzer geworden en vond ik het wel zo netjes om me toch even voor te stellen, en toch een paar vragen te stellen waarvoor ik het antwoord niet echt (omslachtig of niet duidelijk) kan vinden.
Ik ben 18 jaar en ik woon in België. Momenteel ben ik 1,73 meter groot, en weeg 71kg. Mijn BF zou ik niet durven zeggen. Iemand een idee? Ik schat zelf een 14%.

Ervaring
Ik heb van mijn hele leven nog nooit een dumbbell of een barbell aangeraakt en wil daar nu dringend verandering in brengen, want ik ben het beu niets te doen, en op mijn luie kont te zitten. Maar wel pas zogauw ik hersteld ben van mijn operatie. Ik heb namelijk een epigastrische hernia (bovenbuikwandsbreuk) sinds mijn geboorte, en heb afgelopen maand er erg veel last van gekregen en dit is vorige week operatief verholpen. Vandaar ook de pleister op mijn buik (zie foto). Ook ben ik van plan minstens 1 keer per week te gaan thaiboxen. Dit is vooral voor mijn conditie. Want mijn conditie is vrijwel onbestaande, doordat ik redelijk zware chronische astma heb.

Voeding
Ook mijn voeding is allesbehalve okee. Ik junk tegenwoordig minstens éénmaal per dag (friet, kebab, pizza). Hier gaat onmiddelijk verandering in komen na mijn herstel. Ik eet wel meerdere keren per dag.
Van roken moet ik niets weten, en ik drink geen druppel alcohol of koffie. Red-Bull drink ik dan wel weer regelmatig.
Dit is ongeveer wat ik zowel eet op een dag tegenwoordig:

06:30 : 1 grote kom cornflakes OF drietal boterhammen met choco
0,5 liter halfvolle melk
10.00: 2 boterhammen met beleg (kaas/choco/worst/kippewit/gehaktballen)
12.00: Junkfood: Friet + stuk gefrituurd vlees/pizza/kebab
14.30: pak prince koekjes
16:30: pak prince koekjes
18:00: Wat de pot schaft (waarvan 3 keer per week weer junkfood)
20:00 tot 23:00: 2 kommen cornflakes
2 appels
Wortel
Zak nootjes/snoepgoed
0,5 liter halfvolle melk

Mijn vochtverbruik (voormamelijk frisdrank) zal op een 2 liter exclusief de melk zitten.
Bijgevoegd in het excel-bestandje is het voedingsschema wat ik heb gemaakt. Dit is gemaakt met behulp van het excel-bestand wat ooit iemand hier op dit forum heeft gepost (Het is een zeer uitgebreid excel bestandje inclusief grafieken en dergelijke voor progressie, en een ingebouwd calorietabel. Waarvoor mijn oprechte dank!).
Waarschijnlijk is het schema nog niet zo goed, en daarom heb ik dus ook de vraag of er enige opmerkingen/adviezen zijn? Ben namelijk nog erg onzeker over mijn kennis van voeding, en wil héél erg graag bijleren.
Dit is exclusief mijn avondmaal, waarbij het nog altijd op 3 keer junken per week zal uitkomen.
Bijkomstig zal ik de hele dag door ook proberen een drietal liter water in totaal te drinken per dag.
Voedingssupplementen zijn voorlopig nog niet aan de orde.
En ik verwacht dat ik altijd naturel zal blijven trainen, maar dat zien we over een 5-tal jaar wel weer.

Trainen
Het trainingschema wat ik ga volgen gaat het Starting Strength schema van Mark Rippetoe zijn. Lijkt me ideaal voor mij, en ik hoop hier nette progressie mee te maken.
Het liefste zou ik mijn benen en mijn rug goed willen aanpakken omdat ik deze nóg zwakker vind als de rest. Overige foto’s zal ik voorlopig nog niet kunnen posten, mijn camera heeft een onzachte ontmoeting meegemaakt met de vloer en heeft het dus (hopelijk maar voor even) begeven. Verder heb ik ook het gevoel dat mijn borst achterloopt.
Ik heb het boek “Starting Strength 2nd edition” van Mark Rippetoe al in mijn bezitting, en tevens het boek van Tom Venuto: “Burn the fat, feed the muscle” en “Practical programming for Strength Training” van Mark Rippetoe. Uitstekend leesvoer!

Overige vragen
Toch heb ik nog een paar vragen. Namelijk, heeft iemand een idee hoelang ik nog moet wachten voor ik mag/zou kunnen beginnen te trainen in verband met die operatie? Ik maak me vooral zorgen voor oefeningen voor de rectus abdominis. De dokter stelt zelf nog een rust periode van 6 weken voor. En heeft mijn astma invloed op het trainen? Want ik heb gelezen dat als je spieren groeien, deze ook meer zuurstof nodig hebben, maar je longen niet zo snel mee kunnen groeien. Ik sta namelijk al te trappelen om erin te vliegen!

Slot
Ik hoor het heel erg graag als er adviezen, opmerkingen, en (opbouwende) kritiek is! Ik sta werkelijk voor alles open.
Ook tips voor een absolute(!) beginneling zijn zeer gewaardeerd!
Enorm bedankt voor dit fantastiche forum en ik hoop steeds elke dag erg veel bij te leren!
Vriendelijke groeten aan elk DBB-lid! Train ze!


Edit: Ik was vergeten mijn eetschema dat ik heb gemaakt erbij te zetten.

2qx1gr4.jpg
 

Bijlagen

  • eetschema.xls
    325,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Nog geen dumbbell aangeraakt en dit fysiek. ?
****ing genetic freak.

Succes met je operatie, en daarna knallen!
 
Nog geen dumbbell aangeraakt en dit fysiek. ?
****ing genetic freak.

Succes met je operatie, en daarna knallen!


Dank je voor je reactie!
Ik hoop zo snel mogelijk aan de slag kunnen!
 
Dank je voor je reactie!
Ik hoop zo snel mogelijk aan de slag kunnen!

Maar is dat een ja op me vraag ?
Dat je nog nooit een dumbbell hebt aangeraakt, en wat is je sport verleden ?

Voeding, ziet er opzich wel goed uit.
Beast in progress, Succes!
 
Maar is dat een ja op me vraag ?
Dat je nog nooit een dumbbell hebt aangeraakt, en wat is je sport verleden ?

Voeding, ziet er opzich wel goed uit.
Beast in progress, Succes!

Ja, ik heb nog nooit een dumbbell of barbell aangeraakt.
Mijn sportverleden is vrijwel onbestaande. Enkel een jaar voetbal toen ik 6 jaar was. Ik heb vanaf toen last gekregen van mijn astma, en heb buiten dat niets meer aan sport gedaan, buiten de verplichting van sport op school natuurlijk.

Bedankt voor je aanmoedigende woorden!
 
Hoe de **** kan je dan zo'n fysiek hebben. Iemand uitleg ?

Damn, vanaf je 6de niet sporten + k*t voeding. En dan zo'n fysiek. Ik weet wel dat ik achter in de rij stond toen ze genen uitdeelde.

Edit: Schat je vp gerust rond de 10/11%
 
Hoe de **** kan je dan zo'n fysiek hebben. Iemand uitleg ?

Damn, vanaf je 6de niet sporten + k*t voeding. En dan zo'n fysiek. Ik weet wel dat ik achter in de rij stond toen ze genen uitdeelde.

Edit: Schat je vp gerust rond de 10/11%

Ik denk dat misschien de foto een vertekend beeld geeft met het lichtinval en dergelijke. Ik heb natuurlijk de foto genomen waarop ik het beste er uit zag.
Zogauw ik kan post ik andere foto's, en dan kan je zelf zien dat ik best wel een ecto fysiek heb!

Bedankt trouwens voor je inbreng over mijn vp percentage!
 
Lijkt me zeer sterk dat je nog nooit een gewicht hebt aangeraakt, maar goed alles kan.
 
Lijkt me zeer sterk dat je nog nooit een gewicht hebt aangeraakt, maar goed alles kan.

Volgens mij heeft het toch te maken met lichtinval en dergelijke. Je zal zien zogauw ik andere foto's kan maken dat ik best een iel mannetje ben. Maar nu wens ik dbb een goede nachtrust toe!
 
We `Nou, ik kwam, zei iedereen dat wat wat zou kunnen delen ah
 
En dat is ook je volste recht om me niet te geloven. :)



Sorry, maar dit begrijp ik niet goed?

Vriendelijke groeten

Ik dacht ook van hoe kan je zo'n lichaam hebben, maar het viel me op dat je vroeg opstaat...dus logische vraag: Wat voor werk doe je?
 
Die schouder, als jij niet traint dan werk jij in de bouw. Anders vind ik het heel knap.
 
Ik dacht ook van hoe kan je zo'n lichaam hebben, maar het viel me op dat je vroeg opstaat...dus logische vraag: Wat voor werk doe je?

Die schouder, als jij niet traint dan werk jij in de bouw. Anders vind ik het heel knap.

Ik ga nog niet werken, ik studeer informaticabeheer en zit hele dag/nacht achter mijn pc. Maar ik heb wel eens vakantiewerk gedaan in de bouw voor een maandje, verder deed ik tot voor kort nog redelijk zwaar weekendwerk in de horeca.


En sorry voor te vragen, maar heeft misschien iemand misschien nog antwoorden op mijn vragen van mijn eerste post?
Tips en adviezen zijn ook zeer welkom!
 
We `Nou, ik kwam, zei iedereen dat wat wat zou kunnen delen ah


Duidelijk verhaal.


Die schouder, als jij niet traint dan werk jij in de bouw. Anders vind ik het heel knap.


Agree.
Ik vind het moeilijk te geloven dat je zulke ontwikkelde spieren hebt als je inderdaad nooit aan enige vorm van training hebt gedaan.Dat is nu dus de vraag.
 
rippetoe is normaal heel goed om te volgen.
ik vind wel dat je beter koffie zou drinken dan red-bull.
je kan al beginnen licht te trainen en zien hoe veel zeer het doet.
als je nog niet getraind hebt heb je idd enorm goede genen.

succes
 
rippetoe is normaal heel goed om te volgen.
ik vind wel dat je beter koffie zou drinken dan red-bull.
je kan al beginnen licht te trainen en zien hoe veel zeer het doet.
als je nog niet getraind hebt heb je idd enorm goede genen.

succes

Red-bull ben ik van plan niet meer te drinken. Enkel nog water en melk. Koffie lust ik niet. ;)

Ik zal in de loop van volgende week (deze week worden de draadjes uitgehaald) eens kijken in welke mate ik kan trainen!

Bedankt voor je tips!
 
Die junkfood kan er heus nog wel af hoor :)
 
Die junkfood kan er heus nog wel af hoor :)

Normaal moet dat wel lukken.
Kan 1 frietje in de week erg veel kwaad? Ik eet het namelijk veel te graag!
Ik weet dat het niet goed is, maar toch.
 
Back
Naar boven