XXL Nutrition

Even voorstellen .

Bezoekers in dit topic

Dimaaa

Novice
Lid geworden
8 okt 2014
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
(Mocht ik dit topic in het verkeerde subforum hebben geplaatst,kan iemand hem verplaatsen ?) Tijdens mijn zoektocht naar info wat betreft bodybuilding ben ik 9 v/d 10 uitgekomen in topic's van dit forum.Ik heb altijd gericht gezocht naar vragen waar ik tegen aan liep of naar punten waarop ik mijn trainingen etc kon verbeteren.De afgelopen jaren heb ik met veel plezier mee gelezen en heb buitengewoon veel opgestoken en vondt het nu dan ook tijd worden mijzelf als lid van jullie community aan te melden. Meerdere malen heb ik in diverse topic's gelezen dat het zeer op prijs word gesteld wanneer nieuwe members zichzelf voorstellen en wil dat bij deze dan ook meteen doen.

Ik ben 25 jaar en kom uit de omgeving van Rotterdam,de afgelopen 5 jaar heb ik non stop wekelijks getraind met een minimum van 4 a 5 keer per week.De eerste 3 jaar daarvan waren welliswaar minder serieus dan de laatste twee jaar,ik heb daarintegen kwa training nooit halve maatregelen genomen maar m'n levenstijl toen der tijd ging simpelweg niet goed samen met 'gezond' bezig zijn of het bouwen van een beter fysiek.Totaal niet concequent eten laat staan goed eten ,feesten en geregeld slecht slapen. Voordat ik starte met trainen woog ik circa 63 kg bij een lengte van 1.75 ,in 5 jaar die voorbij zijn gegaan heb ik het het feesten afgezworen en ben uiteindelijk naar een lichaamsgewicht van 87 kg gegaan door in ieder geval een stuk meer te eten.Dit gewicht ging echter wel gepaard met een vet percentage van plus 16 doordat ik mijn kcal's in en kcal's out dagelijk niet strak bijhield. Min of meer zorgde ik ervoor dat ik systematisch at,een juiste hoeveelheid eiwitten binnenkreeg en de nodige complexe koolhydraten binnen kreeg. Het afgelopen half jaar ben ik mijn voeding echter zo serieus gaan nemen als dat het eigelijk hoort bij de sport en ik moet zeggen, ik heb spijt dat ik er niet veel eerder mee ben begonnen want het is een wereld van verschil.

Ik kom nu uit een cut van 12 weken en ben van 87 naar plus/min 76 gegaan bij een vetpercentage van 9 %.Hoeveel je in gewicht daadwerkelijk verliest wanneer je een serieuze cut doet is mij,ondanks dat ik na veel lezen wist dat het aanzienlijk kan zijn, toch best tegengevallen. In deze cut heb enkel hoogwaardige voeding gebruikt ,een tekort van 500kcal per dag gecreeerd en systematisch cardio toegepast om te kunnen monitoren of de cardio sessie's opzich "werkte". Mijn voeding bestond uit ; Basmati rijst i.c.m kipfilet of rundertartaar, eieren , havermout en walnoot olie naast de gebruikelijke whey en casseine shake en dit alles zoals gezegt berekent op mijn behoefte en aangepast na metingen en na erachterkomen wat mijn de 'echte' energie behoefte is van mijn lichaam. Het was mijn bedoeling om nog dieper te gaan kwa cut maar ik voelde dat het voor mijn lijf het juiste moment was hiermee te stoppen,lichamelijk werdt ik futlozer en geestelijk voelde ik me ook minder prettig. Op het moment zit ik in een clean bulk met min of meer dezelfde schone bouwstenen alleen in andere verhoudingen ,nogmaals ik heb spijt dat ik hier nu pas mee begin want het is niet te vergelijken met zomaar rommel eten, na mn cut was ik flink platgetrokken en nu deze bulk en het weer vol staan en merken dat er door de voeding echt iets gebeurd is de beste motivatie wat ik me kan voorstellen. Kwa training zelf (Split schema) zorg ik dat ik zoveel mogelijk basis compound oefeningen pak en waarnodig aanvul met isolatie oefeningen,wat set/ rep's en gewicht betreft zorg ik dat mijn spieren altijd geprikkeld worden om te groeien en ga daarin niet voor halve maatregelen.

Nogmaals als ik een specifieke vraag had kwam ik via google altijd uit op dit forum en wil dan ook iedereen bedanken voor de info die mij verder heeft geholpen. In mijn ogen is dit forum een verrijking voor de wetenschap over de sport en een prachtige bron van info voor iedereen die zich met fitness/bodybuilding bezig houd.

Bedankt voor het lezen voor de toch wel lap tekst en vindt het tof om hier te lid te zijn geworden Mvg Dima​
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dima,
Welkom op het forum
Dat je een fijn verblijf mag hebben
mvg LeonM
 
Thnx Leon ! Dat gaat zeker goedkomen
 
Back
Naar boven