Fitness Seller

Even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Jamavw

Novice
Lid geworden
13 dec 2014
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
97kg
Hallo,

Ik heb sinds vorige week eindelijk de stap naar de gym gezet.
Ik ben 34, 1m79 en weeg 98kg... Vetpercentage: hoog :-(

Mijn doel is in een jaar tijd heel wat vet te verliezen en beginnen met spiermassa te bouwen.

Ik train nu3 keer per week en begin met +-45 min cardio.
En dan is de indeling als volgt (is een beginnersschema die ik online gevonden heb)

Maandag: Benen, kuiten en schouders
  1. Squats
  2. Lunges
  3. Calf raises
  4. Shoulder press
  5. Shoulder side raise
  6. Shoulder frontal raise
Alles 3 sets van 16 reps.

Woensdag: Rug en biceps
  1. Seated row
  2. Lateral pull
  3. Back flyes
  4. Lower back
  5. Biceps curl
  6. hammer curl
Alles 3 sets van 16 reps.

Vrijdag: Borst, triceps en buik
  1. Barbell chest press
  2. Dumbell chest fly
  3. Incline dumbell press
  4. Triceps pull down
  5. Triceps overhead extensions
  6. Dips
Alles 3 sets van 16 reps.

binnen een 2-tal weken zal ik de reps verminderen en de gewichten verhogen.

Kan er mij iemand zeggen of dit een goede start is?

Bedankt!
 
Er zijn 1000 op- en aanmerkingen op te maken zoals vaak op dit forum gedaan wordt ('je moet 5x5 doen', 'upper-lowerbody' enz.) maar in mijn beleving is dit een prima beginnersroutine voor iemand die net start met gewichtstraining. Het bevat veel basic oefeningen die je zolang je aan gewichtstraining zal doen, ook zal blijven doen. Leer de uitvoering goed te doen, dat is voor een starter het belangrijkst (goede uitvoering gaat voor het gewicht!). Ga ook wat nauwkeuriger naar je voeding kijken maar overdrijf zowel de training alsmede het op je eten letten in de beginfase niet. Dit leidt dan enkel maar tot frustraties. Leer plezier te krijgen in de gewichtstraining en in een aangepaste levensstijl die daarbij hoort en dan komen de doelen vanzelf. Succes!
 
bedankt voor de info.
Ik zal verder doen met dit schema tot de kennis wat groter wordt :-)
zal wel 5x5 doen.

Vorderingen worden vervolgd
 
eerste trainingen verlopen goed.
Juist 'smorgens nu en dan nog wat last van stijfheid

---------- Toegevoegd om 10:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------

eerste trainingen verlopen goed. Juist 'smorgens nu en dan nog wat last van stijfheid

als je te veel last hebt van nog stijfheid, is het beter van een extra rustdag te nemen, of gewoon doorgaan.
Nu doe ik gewoon door, maar vroeg me af wat het beste is.
bedankt op voorhand
 
Gewoon doorgaan. Je hebt al een rustdag na elke training. Stijfheid en spierpijn zullen snel verbeteren. Wel, zoals graniet al zei, focussen op vorm, niet zwaar beginnen en *langzaam* opbouwen.
Je kan evt een log beginnen in de trainingslogsectie. Dan heb je voor jezelf een overzicht, en je kan trainingen volgen - en gevolgd worden - van mensen in dezelfde situatie. Bij mij helpt het enorm bij de motivatie, ook (juist) op mindere dagen. Succes ermee!
 
Gewoon doorgaan. Je hebt al een rustdag na elke training. Stijfheid en spierpijn zullen snel verbeteren. Wel, zoals graniet al zei, focussen op vorm, niet zwaar beginnen en *langzaam* opbouwen. Je kan evt een log beginnen in de trainingslogsectie. Dan heb je voor jezelf een overzicht, en je kan trainingen volgen - en gevolgd worden - van mensen in dezelfde situatie. Bij mij helpt het enorm bij de motivatie, ook (juist) op mindere dagen. Succes ermee!

bedankt!
 
eerste trainingen verlopen goed.
Juist 'smorgens nu en dan nog wat last van stijfheid

---------- Toegevoegd om 10:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------



als je te veel last hebt van nog stijfheid, is het beter van een extra rustdag te nemen, of gewoon doorgaan.
Nu doe ik gewoon door, maar vroeg me af wat het beste is.
bedankt op voorhand

Ik zal mij even voorstellen,mijn leeftijd is 53 jaar,lengte 1.70 en gewicht 74.5 kg.
Sinds 2 mnd begonnen met trainen met mijn 2 zoon's,had in het begin ook veel last van spierpijn maar dan weet je dat je goed bezig ben.
S'morgens altijd last van stijve gewrichten,ben op aan raden van mijn zoon begonnen met megagrow direct naar het trainen in te nemen.
Geen spierpijn meer,en ook geen ochtend stijfheid meer.
Terwijl ik hier al jaren last van heb,dus misschien voor jou ook een optie.
Ben blij dat ik daar nu van verlost ben,had het alleen wat eerder moeten weten;)
 
bedankt :-)
 
Back
Naar boven