XXL Nutrition

Even voorstellen ;)

Bezoekers in dit topic

Sam96

Novice
Lid geworden
22 jun 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
88kg
Vetpercentage
18%
Hallo DBB!

Ik kom me hier even voorstellen ;) Ik ben Sam, 19 jaar en ik kijk hier geregeld op het forum. Ik heb dan ook maar besloten om een profiel aan te maken. Ik heb al veel bijgeleerd hier op dit forum en ik denk dat er nog veel te leren valt! Ik ben een jaar geleden begonnen met fitnessen, maar ik had geen idee of ik goed bezig was of niet.. Daarom ben ik 5 maanden geleden begonnen met een logje te maken in een boekje om mijn vooruitgang bij te houden ;) Dit heeft me heel erg goed geholpen!

Ik fitness altijd thuis, heb mezelf een half rack gemaakt en ik heb een barbell, EZ curlbar en 4 dumbbells ter beschikking met iets meer dan 100 kilo aan schijven ;) Ik heb al redelijk wat vooruitgang gemaakt en ik kom van 82 kilo met +20% bf, zit nu op 88 kilo met 18%. Dit is zeker niet mijn einddoel! Ik zou graag rond de 85 kilo zitten met een 12-15% bf. Hier wordt dan ook aan gewerkt ;)

Ik zit nu in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs en ik zal in september beginnen met werken als draaier/frezer. Altijd met dagdienst dus mijn fitnessen zal er zeker niet onder lijden ;)

Qua supplementen heb ik ook al het een en ander bijgeleerd en ik heb een klein voorraadje ;) Bij Bulkpowders heb ik een kilo creatine gekocht. Bij XXL nutrition heb ik caffeïnepillen gekocht omdat ik dan minder energiedrank drink ;) Het is een stomme reden, maar het werkt voor mij! Laatst was ik in De Tuinen en heb ik een pot casseïne kunnen kopen voor €12,50 (750 gram). Voor de rest heb ik nog dextrose voor samen met de creatine in te nemen (zo'n zal van 5 kilo bij Bulkpowders).

Ik fitness 4x per week, op maandag doe ik de 5 basis oefeningen, en de andere 3 dagen train ik alles nog eens zodat ik alles 2x per week train ;) Ik vind dat dit het fijnste traint dus hier verander ik niets aan ;)
Een paar persoonlijke stats:
Bench Press 4x70 (5 sets)
OHP 5x42,5 (5 sets)
Bent Over Row 5x70 (5 sets)
Squat 5x85 (5 sets)
Deadlift 5x100 (1 set)

Met mijn deadlift zou ik wel hoger kunnen maar mijn barbell hangt vol bij dit gewicht :/ Nieuwe halterschijven staan op mijn lijste om aan te schaffen ;)

Nu zit ik alleen nog met één vraagje, zijn mijn stats goed, of denken jullie dat er iets achterloopt? Ik ben zelf heel blij met deze stats in vergelijking met 5 maanden geleden! (45 kilo bp, 18 kilo ohp, 50 kilo BoR, 35 kilo sq en 60 kilo dl).

Mijn voedingsschema is ook (redelijk) goed, ik probeer nu om af te vallen dus ik eet zo'n 2400-2500 kcal per dag, onderhoud is 2900-3000 ;)

Als er iets is wat ik beter zou kunnen doen dan hoor ik het graag!
 
doe je nou 4x per week

bench press
ohp
bent over row
squat
deadlift

stronglifts?
 
Je squat loopt denk ik wat achter op je BOR en benchpress. Ik geloof dat een proportionele verhouding meer in de richting van 90kg squat en 65kg bench press is. Dat zal vanzelf wel wegtrekken denk ik: je zal eerder vertraging krijgen met bench press terwijl je bij de squat nog wel linear vooruitgang maakt. Kan ook dat je niet goede of volledige ROM doet bij die twee oefeningen, controleer dat.

Je kan het effe invullen bij strength standard:

strstd.com

Maar bij dit soort 1RM calculators zit altijd wel een rekenfout die groter wordt naarmate het aantal ingevulde herhalingen omhoog gaat. Dus bij 5 herhalingen is 'ie al best wat inaccuraat, maar qua proportionaliteit moet het wel okay zijn. Hoewel, de deadlift vind ik aan het begin te zwak bij strength standard, tot ongeveer 3x130kg (uit m'n hoofd) dan loopt het weer goed met de rest.

Goede progressie in ieder geval.
 
doe je nou 4x per week

bench press
ohp
bent over row
squat
deadlift

stronglifts?

Deze doe ik enkel op maandag.
Op dinsdag doe ik een beetje armen en schouders (voor de mobiliteit, heb soms wat last van mijn schouders)
Dan op donderdag doe ik borst en rug terug, en vrijdag benen. Ik vindt dit persoonlijk heel erg gemakkelijk trainen, het is misschien niet optimaal, maar het werkt voor mij ;)

Je squat loopt denk ik wat achter op je BOR en benchpress. Ik geloof dat een proportionele verhouding meer in de richting van 90kg squat en 65kg bench press is. Dat zal vanzelf wel wegtrekken denk ik: je zal eerder vertraging krijgen met bench press terwijl je bij de squat nog wel linear vooruitgang maakt. Kan ook dat je niet goede of volledige ROM doet bij die twee oefeningen, controleer dat.

Je kan het effe invullen bij strength standard:

strstd.com

Maar bij dit soort 1RM calculators zit altijd wel een rekenfout die groter wordt naarmate het aantal ingevulde herhalingen omhoog gaat. Dus bij 5 herhalingen is 'ie al best wat inaccuraat, maar qua proportionaliteit moet het wel okay zijn. Hoewel, de deadlift vind ik aan het begin te zwak bij strength standard, tot ongeveer 3x130kg (uit m'n hoofd) dan loopt het weer goed met de rest.

Goede progressie in ieder geval.

Dankje ;) bij mijn bench is mij ROM goed, heb dit al laten checken door vrienden die er ook wat van kennen ;) bij mijn squat zou ik waarschijnlijk ook wat hoger kunnen, heb het nog niet geprobeerd omdat ik me zeker niet wil forceren. Ik wil geleidelijk aan met alles nog wat omhoog, maar ik luister ook naar mijn lichaam, het kan heel goed zijn dat ik binnen dit en twee weken 95 kilo squat, hangt er ook vanaf hoe goed ik ben uitgerust e.d. ;)
 
Hey aangenaam kennis te maken !
Hoe gaat het ermee?
 
Welkom:)

Zolang je vooruitgang boekt gaat het goed toch.
Schema is gewoon oke imo.
 
ideale schoonzoon die kleinventje, wat een aardige jongen.
 
Heel goed en wat is er gebeurd? Goed hoor net me Sjakie op :D. Zal je verhaal. Even lezen en mijn mening erover geven:P

:roflol: Klein vetje, je kunt in de regel wel lachen met jou
 
Back
Naar boven