AndroidHealthClinic

Even voorstellen

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 601
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.384
Waardering
45.322
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

ik weet niet of het gebruikelijk is voor nieuwe leden, maar ik wil mij graag even voorstellen. Ik ben Bert, 28 jaar, woonachtig in Breda. Ik heb een aantal jaren een account gehad (onder een andere naam), maar ben hier nooit erg actief mee geweest. Ik gebruikte dit forum enkel om informatie/tips/voedingsadviezen/reviews van supplementen etc. op te zoeken, maar vanaf nu wil ik graag wat actiever worden.

Ik doe nu een aantal jaren aan krachttraining, maar heb ik in deze periode wel een dip gehad (o.a. met betrekking op mijn voeding / eetstoornis), waardoor mijn niveau gekelderd is; een hoog niveau heb ik overigens nooit gehaald, zeker niet vergeleken met de meeste hier. Nu probeer ik het weer wat op te krikken en serieuzer te gaan trainen. Laatste jaren heb ik naast krachttraining voornamelijk veel hardgelopen, wat ook niet altijd ten goede komt aan de spiermassa (2x R'dam Marathon). Daarnaast ben ik ruim drie jaar vegetariër geweest. 2 maanden geleden heb ik besloten toch weer vlees/vis te gaan eten, omdat ik qua niveau (kracht) al jaren op hetzelfde niveau bleef hangen en het gevoel had dat ik toch wat tekort kwam. Ik was geen veganist, dus eieren/kwark/whey etc. at ik wel.

Laatste paar maanden heb ik weer wat progressie geboekt, maar nog niet noemenswaardig. Ik was lange tijd vastgeroest in hetzelfde (split-)schema (dus gewenning) en heb daarom voor de verandering 2 maanden een GVT-schema gevolgd (German Volume Training), waarmee ik weer even progressie heb geboekt.

Vanaf nu wil ik serieuzere progressie gaan maken, met name voor mijn benen (dit is mijn zwakke punt, ik squat nu 60-70 kg (max. 12 reps), een lachertje dus, en blijf hier enorm veel moeite mee hebben). Ik ben van plan nu te gaan bulken (wel clean), ca. 500 kcal boven onderhoud. Momenteel ben ik best droog (althans, dat vinden anderen van mij), maar ben geen ecto.

Ik heb zelf niet veel verstand van BB/voeding etc. zoals velen hier, maar denk dat ik met een beetje gezond verstand een heel eind kan komen. Goed eten, trainen, rusten/slapen lijkt mij de basis. Ik eet momenteel 3000-4000 kcal per dag, waarvan i.i.g. 200 gram eiwitten, goed verdeeld over de dag (caseïne of kwark voor het slapen gaan, schep whey door m'n havermout 's ochtends, whey direct na m'n training samen met kh etc.).

Ondanks dat ik absoluut geen expert ben, hoop ik toch een zinnige bijdrage op dit forum te kunnen hebben. Ik kan i.i.g. mijn ervaringen delen omtrent een vegetarisch voedingspatroon en het combineren van hardlopen met krachttraining.

Groeten,
Bert
 
Dan heb je je 'Bies' account niet meer nodig ...
 
Sanca,

klopt. Deze is ook verwijderd (als het goed is, ik kon immers niet meer inloggen). Hartelijk dank voor de moeite. Ik hoop dat ik hier een goeie tijd ga hebben en lekker progressie ga boeken :cool:.
 
Sanca,

klopt. Deze is ook verwijderd (als het goed is, ik kon immers niet meer inloggen). Hartelijk dank voor de moeite. Ik hoop dat ik hier een goeie tijd ga hebben en lekker progressie ga boeken :cool:.

Het is hier wel leuk rondhangen :cool:

Succes !!
 
Back
Naar boven