AndroidHealthClinic

Even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Flappie

Cool Novice
Lid geworden
13 jun 2018
Berichten
137
Waardering
66
Lengte
1m98
Massa
109kg
Vetpercentage
20%
Hoi,

Even voorstellen dan maar,

Ik ben Stefan, 43 jaar oud.
Ik kom hier eens kijken/lezen in de onderwerpen die er staan, misschien wat posten, ideeën en adviezen opdoen
Gewoon omdat dit mijn sport en hobby is... en ooit was.

Ik zal kort wat over mezelf vertellen:

Van mijn 15e tot mijn 30e toch wel 5 tot 6x in de week een uur of 2 per keer serieus in de sportschool te vinden geweest, en dat nog in combi met andere sporten.
Daarna ben ik gelukkig getrouwd en was een goddelijk sterk lichaam natuurlijk niet meer nodig.
Dat gelukkig getrouwde is gelukkig gebleven, nu met 2 schatjes van dochters erbij, maar na 13 jaar niet meer krachtsporten/bodybuilden werd ik ingehaald door almaar afnemende spierkracht, oplopend vetpercentage, blessures en algehele fysieke en mentale misère. Mijn dochter van 25kg optillen resulteerde al in verrekte spieren :eek: Ik voelde me net een oude opa worden.

Dat liet ik dus niet verder gebeuren dacht ik...
Na een korte pauze van 13 jaar ben ik toch maar weer aan het krachtsporten/bodybuilden geslagen, in een simpel maar leuk sportschooltje vrijwel om de hoek, vanaf november 2017 tot heden.
En dat ging in een paar weken tijd van 2x per week tot 4/5x in de week. En dat houd ik nu al weer 7 maanden met plezier vol.

Mijn eenvoudige doelen voor de eerste 6 maanden waren kracht, wat massa, souplesse en een stukje trainingsroutine opbouwen....met als allerbelangrijkste; weer plezier vinden in de training.
Alle doelen zijn ruimschoots boven verwachting behaald. Ik voel me weer sterker, heb er plezier in, ben ca. 6 kilo zwaarder.......én een 3% lager vetpercentage als bonus, daar was ik nog niet eens mee bezig.
Ik zit nu weer rond de 108kg, 20% vet met mijn lengte op 1,98m. Voor je idee.... ik heb bijna al mijn vet op mijn buik zitten :D helaas.
Nieuwe doel voor de komende 6 maanden..... cutten tot 100kg met behoud van zoveel mogelijk spiermassa. Dat moet te doen zijn.... hoop ik.

Helaas merk ik nu wel dat je bij geregeld zwaar trainen in je 40'er jaren je beter op je lichaam moet letten betreffende blessures en het herstel daarvan. Die had ik vroeger nooit of ze waren zo weer weg.... nu dus niet meer.
Natuurlijk zullen er wel wat aanhechtingen en pezen achterblijven bij de toenemende spierkracht. Maar goed, ik werk er wel op een positieve manier omheen en doe voorzichtig met de technische uitvoering van oefeningen.

Manier van trainen is ook wat aangepast.
Vroeger deed ik 70% van de tijd isolatie oefeningen, tegenwoordig doe ik 70% van de tijd compound oefeningen. Omgedraaid dus.

Nu weten jullie dus wie ik ben en wat ik doe in de sportschool... dat korte verhaal is niet gelukt.

We spreken elkaar!

Groet,
Stefan
 
ben benieuwd krachtstats ? ?
 
1RM's doe ik (nog), maar mijn huidige behaalde max om een idee te geven:

Sq: 5x 90kg
Dl: 5x 90kg (dat ging wel erg makkelijk)
Bp: 3x 90kg

Ik train nog veel op de technisch goede uitvoering van de oefeningen, erg veel volume, korte rustpauze's en voorzichtig.
Heb nog weakspots waar ik aan moet werken, onderrug, grijpkracht, mobiliteit enkels en hamstrings en wat slijtage aan rechter schouder van 15 jaar bodybuilding en honkbal.
Daarnaast had ik met het opstarten van het trainen snelle toename in spierkracht.... maar begonnen pezen en aanhechtingen te protesteren. Kon bijvoorbeeld 4 maanden de biceps niet trainen i.v.m vervelend pijntje onderarm.
Pas op de plaats gemaakt en ben gaan werken aan mijn zwakke punten en zo ook meer compound oefeningen gaan doen. Dat gaat me lichamelijk dan wat beter af dan isolatieoefeningen.
Zo, dat waren mijn excuses voor mijn maximum's :D:D
 
Welkom! Goed dat je weer bent gaan trainen! Succes!
 
Welkom en succes met je doelen.
 
Back
Naar boven