Fitness Seller

Even voorstellen.

Bezoekers in dit topic

Boyaka_

Novice
Lid geworden
16 sep 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
90kg
Hallo allemaal,

Ik ben een man van 39 jaar. Tot mijn 35ste heb ik altijd gevoetbald waardoor ik altijd wel een goede conditie heb gehad en redelijk op gewicht was (75kg op 1.82cm). Alleen in 2013 heb ik een zware knieblessure gehad. Na twee operaties, gips tot aan mijn lies en fysio is mijn conditie weg, en mijn lichaam best wel vetter geworden. Ik kon door mijn blessure bijna 2 jaar niet normaal rennen/lopen. Nu 5 jaar verder gaat het redelijk goed en wil ik iets aan mijn lichaam gaan doen.
Ik heb me op deze forum geregistreerd in de hoop dat mede forum leden mij van advies kunnen voorzien wat ik het best kan doen. Ik heb hiervoor nog niet echt gefitnest of aan bodybuilding gedaan.

Ik wil graag af van mijn hoge vet percentage, conditie opbouwen en massa kweken.

Ik sta open voor adviezen en zou graag willen weten hoe ik het beste kan trainen, wat voor eetschema het beste is voor mij en welke supplementen ik zou kunnen gebruiken.

Ik dank je in ieder geval voor je tijd die je genomen hebt om dit bericht te lezen.

MvG
 
Supplementen zijn niet nodig.
Je kan gemakkelijk je benodigde voedingstoffen met gewone voeding binnen krijgen.

Het beste begin je met het 5 x 5 programma
Of een simpel full body schema. Maak het vooral niet te moeilijk.

Qua eetschema is het belangrijk dat je eerst inzichtelijk krijgt wat je energiebehoefte is (dus hoeveel Kcal heb jij per dag nodig om of op je huidig gewicht te blijven, beter nog af te vallen).
Een richtlijn hiervoor kun je hier berekenen: http://www.calorielijst.nl/calculators/energiebehoefte/

Let wel dit is slechts een richtlijn, je daadwerkelijke behoefte blijkt pas in praktijk.
Is een kwestie van kijken wat je gewicht doet over 7 a 10 dagen onder een X aantal kcal's.

Succes !
 
wat voor eetschema het beste is voor mij

Hier kun je zelf kiezen wat je wilt, schoon voedsel (clean) of voeding met ook wat minder "schone" calorieen erin.
Van belang is dat je het juiste aantal Kcal's (dagelijks / structureel) gaat consumeren.

Tel alles mee: dus boter, suikerklontje, glaasje drinken..........whatever

Voor de rest: "zie post hierboven"
 
Dank je wel voor de reacties..
 
Back
Naar boven