AndroidHealthClinic

Even voorstellen

Bezoekers in dit topic

Tillem

Novice
Lid geworden
9 mrt 2019
Berichten
7
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
20%
Hallo ik ben Tillem, als in til ‘m haha.
Ik ben nu een jaar of 3 aan het trainen, let sinds een jaar serieus op mijn voeding.
Ben van 40% naar 20% vet gegaan omdat ik me rot schrok van een vakantie foto.
Was een hele lange weg en ik zit er sterk aan te denken om een licht kuurtje te doen.
Ik besef me wel dat mijn vet percentage voor het mooie nog wel omlaag moet maar omdat ik hier nu al zolang mee bezig ben lijkt het me meer te motiveren als ik nu een keertje weer kan groeien!
 
Welkom en al een mooi resultaat!

Werk je met voedings en trainings schema's?

Succes en als je wil kan je een logje starten. Misschien leuk om terug te kijken en je voortgang bij te houden.
 
Hallo ik ben Tillem, als in til ‘m haha.
Ik ben nu een jaar of 3 aan het trainen, let sinds een jaar serieus op mijn voeding.
Ben van 40% naar 20% vet gegaan omdat ik me rot schrok van een vakantie foto.
Was een hele lange weg en ik zit er sterk aan te denken om een licht kuurtje te doen.
Ik besef me wel dat mijn vet percentage voor het mooie nog wel omlaag moet maar omdat ik hier nu al zolang mee bezig ben lijkt het me meer te motiveren als ik nu een keertje weer kan groeien!
Met 20% is een kuurtje inderdaad totaal niet aan de orde, tenzij je misschien professioneel strongman of powerlifter wil worden. Om een beter beeld van je huidige trainingsniveau te krijgen: wat zijn je stats op de grote lifts?
 
Bedankt voor je reactie!
Ik heb zeker een trainings schema het verloopt ivm rustdagen maar het begon zo:

Zo: Borst Triceps
Ma: Buik Benen
Di: Schouders
Woe: Rug Biceps
Dan 1 of 2 dagen rust, afhankelijk van mijn werk rooster en dan begin ik weer het rijtje opnieuw

Voedings schema is moeilijker uit te leggen.
Op maandag kook ik 7 maaltijden voor iedere dag een goede maaltijd i.p.v. brood. Deze bestaat altijd uit 200 g zilvervliesrijst, 250 G groenten en 200 G kipfilet.
Ik begin de dag met mijn dubbele eiwitshake met 150 G havermout.
De rest van mijn maaltijden zijn oa yoghurt met hoog eiwit gehalte, tonijn, walnoten en andere gezonde dingen. Ik zorg altijd dat ik rond 2800 calorieën uitkom. De rede dat ik niet een vast schema heb maar elke dag wel zorg dat ik goed uitkom is dat ik gevarieerd eten heel belangrijk en minder eentonig vind.
 
Je schema is verre van ideaal met een split.
Weet je ook hoeveel eiwit, vet en koolhydraten je ongeveer eet?

misschien kunnen onderstaande links je wat verder helpen
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/page-4#post-10164767

Je kan ook prima gevarieerd eten en je macro's halen.

Maar een kuurtje is sowieso af te raden. ivm vet% maar ook omdat je voeding en training verre van optimaal zijn.
 
Met 20% is een kuurtje inderdaad totaal niet aan de orde, tenzij je misschien professioneel strongman of powerlifter wil worden. Om een beter beeld van je huidige trainingsniveau te krijgen: wat zijn je stats op de grote lifts?


Volledige sets van 8:
BP 90 kg
Squatten ging de laatste keer tot 130 kg maar heb sinds een tijd peesplaat ontekingen dus ik train mijn benen nu met andere oefeningen.
Het zijn vast geen indrukwekkende stats, aangezien ik de eerste 2 jaar maar een beetje wat deed. Het laatste jaar ben ik veel vooruit gegaan met trainen ondanks ik niet eet om te groeien.
Het zal idd beter zijn eerst mijn % omlaag te krijgen maar de verleiding is er eerlijk gezegd wel
 
Je schema is verre van ideaal met een split.
Weet je ook hoeveel eiwit, vet en koolhydraten je ongeveer eet?

misschien kunnen onderstaande links je wat verder helpen
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/page-4#post-10164767

Je kan ook prima gevarieerd eten en je macro's halen.

Maar een kuurtje is sowieso af te raden. ivm vet% maar ook omdat je voeding en training verre van optimaal zijn.

De rede dat ik hier lid ben geworden is om veel te kunnen leren, dacht dat mijn voeding wel redelijk was dus zo blijkt maar weer.
Bedankt voor de links en ik ga mij eerst maar veel meer verdiepen in mijn voeding!
 
Volledige sets van 8:
BP 90 kg
Squatten ging de laatste keer tot 130 kg maar heb sinds een tijd peesplaat ontekingen dus ik train mijn benen nu met andere oefeningen.
Het zijn vast geen indrukwekkende stats, aangezien ik de eerste 2 jaar maar een beetje wat deed. Het laatste jaar ben ik veel vooruit gegaan met trainen ondanks ik niet eet om te groeien.
Het zal idd beter zijn eerst mijn % omlaag te krijgen maar de verleiding is er eerlijk gezegd wel
Zeker geen slechte krachtstats, maar er valt naturel nog genoeg winst te behalen in kracht en spiermassa. Ik zou zelf eerst nog even doorcutten tot tussen de 12 en 15% en daarna met een bulkplan spiermassa bouwen.
 
Je schema is verre van ideaal met een split.
Weet je ook hoeveel eiwit, vet en koolhydraten je ongeveer eet?

misschien kunnen onderstaande links je wat verder helpen
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/page-4#post-10164767

Je kan ook prima gevarieerd eten en je macro's halen.

Maar een kuurtje is sowieso af te raden. ivm vet% maar ook omdat je voeding en training verre van optimaal zijn.

Om terug te komen op jouw vraag mbt tot mijn macro’s
Ik zorg altijd dat ik rond KH E V rond de 50 30 20 procent zit, dus 360 G kh 217 E en 64 G V
 
Zeker geen slechte krachtstats, maar er valt naturel nog genoeg winst te behalen in kracht en spiermassa. Ik zou zelf eerst nog even doorcutten tot tussen de 12 en 15% en daarna met een bulkplan spiermassa bouwen.

Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Gelukkig merk ik dat hier op dit forum een hoop te leren valt en valt het me nog mee dat ik niet volledig afgebrand word! Dit soort opbouwende kritiek heb ik wat aan en is misschien wel de motivatie om het nog een tijdje door te zetten, thnx!
 
Om terug te komen op jouw vraag mbt tot mijn macro’s
Ik zorg altijd dat ik rond KH E V rond de 50 30 20 procent zit, dus 360 G kh 217 E en 64 G V
Zeker even de links lezen.
Je vetten zitten wel wat laag namelijk. Je hebt minimaal 1 gr per kg BW nodig voor je hormonen en vetstofwisseling.
Dat staat ook uitgelegd in de link.
 
Zeker even de links lezen.
Je vetten zitten wel wat laag namelijk. Je hebt minimaal 1 gr per kg BW nodig voor je hormonen en vetstofwisseling.
Dat staat ook uitgelegd in de link.

Ik ga me er zeker in verdiepen, bedankt voor de tip!
 
Back
Naar boven