AndroidHealthClinic

Even voorstellen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lippie

Novice
Lid geworden
3 jun 2019
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Dag beste leden van BB.nl,

Zojuist heb ik een account aangemaakt op dit forum en dit leek me de juiste plaats om me even voor te stellen en enkele ervaringen met jullie te delen.

Mijn naam is Patrick, ik ben 24 jaar oud. Trotse vader van een dochtertje van (morgen) 6 maand oud en woon sinds vandaag samen met mijn vriendin in ons eigen huisje.

Mijn eerste kennismaking met fitness was al enkele jaren geleden. Ik was toendertijd 17.5 jaar oud en woog toen 57kg. Ik heb een vrij magere lichaamsbouw van mezelf met een vrij snelle stofwisseling, ook wel bekend als ectomorph. In mijn beginperiode trainde ik het eerste half jaar 3x per week full body, bij een sportschool een dorpje verderop. Ik volgde elke workout trouw het schema wat mij de eerste dag was gegeven. In de eerste maand zag ik al een behoorlijke vooruitgang dus ik was meteen verslaafd aan fitness. Van voeding e.d. wist ik nog niks van af.

Een half jaar later ben ik begonnen met een split schema, in her begin 4x per week, later werd dit zelfs 5x per week. Ook was ik rond deze periode begonnen met supplementen (creatine en proteïnepoeder). Ik heb in deze periode en behoorlijke vooruitgang geboekt, volgde trouw mijn schema's, en miste vrij zelden een workout. Na 1 jaar en 3 maand trainen kreeg ik een relatie en ben kort na die tijd gestopt met fitness. Tijdens deze periode fitness ben ik van 57kg naar 76kg gegaan (denk vooral beginner gains en vocht hahaha).

Na anderhalf jaar een relatie te hebben gehad het fitnessen toch maar weer opgepakt. Ik was inmiddels 20 jaar oud. Mijn lichaamsgewicht was toen +- 74kg.

Na m'n 20ste had ik periodes met fitness, 2 maand gemotiveerd waarna ik mijn motivatie verloor en enkele maanden niet trainde. Zo bleef ik elke keer schommelen tussem 74 en de 78kg.

Na deze periode kreeg ik een relatie met mijn huidige vriendin. Ik was 21 jaar oud. In deze periode heb ik enkele maanden getraind met voor mijn doen een "goed " voedingsschema. Ik ben van mezelf geen dikke eter, als ik 3 broodjes op een dag at met een klein bordje avondeten en 's avonds nog een keer een snack dan was dat het wel. Mijn voeding had ik compleet omgegooid naar 2 bakken pasta met tonijn en tomatenketchup, 2 proteïne shakes, nog steeds een redelijk klein bord avondeten en 1 bak kwark per dag. Ik ben toen in enkele maanden tijd naar 84.5kg gegaan, was sterker dan ooit te voren en beter in vorm dan dat ik ooit was geweest. Ook het frisdrank en de energiedrinks vervangen voor water. Voelde me fitter en had veel meer energie.

Uiteindelijk na een financieële tegenslag en dus minder geld voor voeding de motivatie weer verloren om te trainen.

Nu zijn we 2.5 jaar verder, woon sinds vandaag samen en ben financiëel stabiel.

Ik heb vanaf vandaag het fitnessen weer opgepakt en wil er vanaf nu weer serieus mee bezig. Ik hoop de aankomende periode veel van jullie te kunnen leren en ervaringen te kunnen uitwisselen :).

Mijn huidige stats zijn op 3/6/2019:
Lichaamsgewicht: 78kg
Verpercentage: +-15%
Leeftijd: 24
Hoogte: 180cm

Doel: op z'n minst de 84,5kg voorbij maar vooral weer plezier in het sporten krijgen. En mijn huidige ongezonde levensstijl vervangen voor een gezondere levensstijl.
Dikke armen krijgen (kans om een pot goud te vinden onder en regenboog is nog groter hahaha).

Bedankt voor het lezen en ik hoop jullie snel te spreken op de rest van het forum!
 
Welkom en succes, start foto's?
 
Welkom en succes, start foto's?
Bedankt! Bij deze de start foto's (belichting doet wonderen)

Snapchat-834750045.jpg


Snapchat-2035222379.jpg
 
Welkom! Je zal hier ongetwijfeld veel bijleren van de ervaringsdeskundigen hier op het forum. Ben benieuwd naar wat komende tijd je zal brengen.
 
Best wel een goed startfysiek hoor :thumbup:
Succes
 
Back
Naar boven