MuscleMeat

Even voorstellen!

Bezoekers in dit topic

Junizt1985

Novice
Lid geworden
3 mrt 2020
Berichten
3
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
25%
Goedemorgen allen,

Middels dit bericht wil ik mij even voorstellen en toelichten waarom ik hier ben.

Ik ben Wesley, 34 jaar en woon in Coevorden. Vader van 2 prachtige jongens (11 en 7) en heb eindelijk de motivatie gevonden om aan de slag te gaan met bodybuilding. Ik kan het met mijn fysieke status beter gewoon fitness noemen, gezien ik net als velen nog een behoorlijke uitdaging voor mij heb.

Toen ik 16 was ben ik begonnen met krachttraining. Op m'n 18e gestopt en toen overgestapt naar handbal, omdat ik daar zeer veel voldoening uit haalde. Ik miste de krachttraining wel, maar als cardioverslaafde zag ik in dat dit niet samen zou gaan. Op m'n 20e stopte mijn handbal team (serieus team, maar bestaande uit vrienden die ook stopten) en ben ik weer gestart met krachttraining. Heb dit toen weer 2 jaar gedaan, maar ben gestopt wegens de mentale stress dat mijn vriendin het verschrikkelijk vond om 5 avonden in de week thuis te zitten met een baby die nogal veel huilde (ik ging na het avondeten immers meteen weer sporten). Ik was toen werkzaam als restaurantmanager in een fastfoodrestaurant 60 uur p/w. Dat ging prima in combinatie met bulken, ook al was het veel vette troep en was ik (gek he!) nooit in staat mijn vetpercentage echt te verlagen.

Vanaf dat moment is het bergafwaarts gegaan. Ik stopte volledig met sporten, maar bleef 5 dagen per week fastfood eten. Ik ging van 20% bodyfat naar 30% bodyfat en ging ondertussen (uit verveling) mijn tijd steken in roken, blowen ('s avonds in de tuin als iedereen sliep..), vreten, gamen en raakte overal verslaafd aan waar ik mee in aanraking kwam. Mijn massa brak zich ontzettend snel af en ik verloor alle kracht die ik had opgebouwd. Gek genoeg trok ik dit en bleef ik veel werken en voor mijn gezin zorgen. Zelfs toen mijn 2e zoon werd geboren bleef ik dit aanhouden. Ik ben wel weer gaan sporten (hardlopen 50 km per week). Wedstrijden hardlopen 5/10/16,1km voor enkele maanden, maar dit was niet vol te houden ivm ongezonde levensstijl.

Halverwege 2019 was m'n lichaam het zat. Ik was al zeer lange tijd minder goed gestemd en vanaf toen kon ik het formeel een depressie noemen. Ik besloot om het roer om te gooien en 1 voor 1 alle verslavingen aan te pakken. Ik ben sinds november '19 volledig cannabisvrij. Hierdoor langzaam maar zeker de motivatie gevonden om beweging op te pakken door te wandelen, kleine stukken hardlopen met m'n kinderen, maar niets gedaan aan m'n voeding. Sinds december '19 geen verslaving meer aan gamen.

Sinds begin februari rigoreus voeding omgegooid, geen producten meer met snelle suikers (m.u.v. van de suiker die je in bepaalde gezonde producten ook niet kunt ontwijken). Ik durf te zeggen dat ik geen suikerverslaving meer heb.

Nu sinds 2 weken gestart met krachttraining icm een voedingsschema wat mij een goed gevoel geeft. Ik kwam erachter dat ik al jaren (als je de suikers en slechte vetten niet meetelt) maar 1200 kcl per dag at. Nogal wiedes dat ik langzaam alles heb afgebroken aan mijn fysiek.

Ik heb nu ongeveer 25% bodyfat, 82 kg en ben 186 cm lang.

Persoonlijke doelen tot 31 augustus;

- Groeien naar 88 kg met BF% van 17%.
- Stoppen met tabak
- Kracht opbouwen, kan dit nog niet in specifieke termen uitdrukken (tips zijn welkom!) Heb nu al moeite met 40 kg deadlift, maar dat is misschien gewoon weer de gewenning.

Ik zal ook mijn voedingsschema voor de aankomende 2 maanden toevoegen. Ook tips hierop zijn hartstikke welkom, ik sta overal voor open.

Mijn oprechte excuses voor dit lange verhaal, maar het geeft mij een prettig gevoel om duidelijk te benoemen waar ik naar toe wil.

Peace!

Junizt

edit: Doel van 86 kg/20% BF gewijzigd naar 88 kg/17%, gezien 20% nog steeds niet gezond is!
 

Bijlagen

  • Voedingsschema BB.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Welkom. En succes.
Misschien is het 5x5 stronglift programma wel wat voor je. De app kun je downloaden.
Goed voor je kracht en je bouwt er ook massa mee op.
Is voor 3x per week full body dus dat zou wel kunnen passen in je drukke gezinsleven.

Zorg wel dat je een goed voedingsschema hebt.

Greetz
 
Thanks voor je reactie! Ik heb de app gedownload, ga er eens goed in rondkijken. Het voedingsschema zal ik wekelijks bekijken en langzaamaan calorieen aan toevoegen om te groeien. Nu was het al een hele stap om van dagelijks 1200 naar dagelijks 2300 calorieen te gaan, maar dat bevalt verrassend goed.
 
Heb je je onderhoud calorieèn al berekend?
2300 is wel weinig met sport.
Ik ben 31, 1.87 bij 92kg en mijn onderhoud incl sport en werk is 3100 cal .
Zit op 3500cal om te groeien.
Ik zou het even goed uitrekenen, formules zijn overal online te vinden.

Greetz
 
Ik zal het nog eens nalopen. Volgens wat websites kom ik uit op een rustonderhoud van 1899 en inclusief 3 x fullbody workout op 2850. Gezien ik eerst wil focussen op verminderen bf%, ga ik zo'n 500 onder mn dagelijkse behoefte zitten. Zodoende kom ik op 2321 cal per dag uit.
 
Laatst bewerkt:
Welkom en succes bij het behalen van je doelen
 
Veel succes man. Stoppen met tabac staat ook op mijn to do lijst. En van dat verschrikkelijke suikerwater cola van af geraken.

Groeten
 
Ik zat vroeger ook op handbal, alleen dan op mijn 14e tot 17e, vond het altijd een prachtige sport, maar helaas had ik niet professioneel kunnen gaan door teveel school en huiswerk.

Veel succes met je doelen!
 
Back
Naar boven