Fitness Seller

Even voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
20 aug 2021
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Hoi allemaal,

Mijn naam is Tim en ik ben 31. Nadat ik al een tijdje mee lees over allerlei onderwerpen heb ik maar eens een account aangemaakt.

Sinds begin juni ben ik weer begonnen met trainen, heb in het verleden in totaal 6 jaar getraind. Ben ermee gestopt omdat ik het niet meer kon combineren met honden training (aantal jaar pakwerk in de politiehondensport gedaan). Doordat ik al een aantal jaren klooi met de gezondheid (reuma in de onderrug en heup, slecht werkende schildklier) in de revalidatie gekomen. Tijdje minder gewerkt, weer wat basis kracht op moeten bouwen met allerlei lichte oefeningen en daardoor de smaak weer te pakken gekregen om serieus aan het trainen te gaan.

Ik ben begonnen met 2x per week full body trainen, heb nu een soort split voor 3x per week (zie bijlage). Heb niet de energie om push pull legs 2x per week te doen, wie weet in de toekomst (de reuma beperkt me enigszins).

In het verleden was mijn voedingspatroon 3x niks, daar spendeerde ik geen aandacht aan. Dat pak ik nu wel serieus aan, hou alles bij in Excel tot op de gram. Ik begon op 95kg en wilde eerst wat van mijn buik af hebben, zat toen erg laag in de calorieën (gemiddeld 2300 met actieve levensstijl). Hierdoor naar de 90kg gegaan en ik zie er al iets beter uit. Toen in etappes gaan ophogen, zit nu gemiddeld rond de 3100 calorieën per dag en ga dit weekend weer 100 per dag ophogen omdat ik stabiel blijf qua gewicht. Wil dus even de grens weten wat ik kan eten zonder vet aan te komen en om optimaal te kunnen groeien.

Mijn doel is nu om dus eerst wat massa bij te zetten om zo de verbranding te verhogen, dan daarna proberen naar de 12% te komen. Als ik 10kg meer massa kan kweken met zichtbare buikspieren dan ben ik zeer tevreden, ik ben altijd wat steviger tot zelfs dik geweest (op top 107kg 11 jaar geleden in een periode dat ik niet trainde) en wil nu toch eindelijk eens van mijn zwemband af rond de buik. Als dat doel bereikt is zie ik wel verder voor een volgend doel, alles op zijn tijd. Ik ben voor nu allang weer blij dat ik met veel oefeningen rond mijn oude niveau zit qua kracht (of in de buurt), in vergelijking tot vorig jaar een verschil van dag en nacht hoe ik psychisch in mijn vel zit en hoe ik eruit zie.

Bijgevoegd wat foto's om een idee te geven hoe ik er nu uit zie. Ik hoor graag hoe jullie mijn vet percentage inschatten, wil het binnenkort eens laten meten. Het verschil in formaat van de bovenarmen is duidelijk zichtbaar, omtrek rechter bovenarm 39,5 rechts en 39 links dus het verschil lijkt wel groter dan het is. Wordt aan gewerkt, als ik isolatie oefeningen doe begin ik met de zwakke kant en pas mijn reps voor de andere kant daar op aan. Ik weet dat er verschillende manieren zijn om dat recht te trekken, doe het voor nu even zo. Heb je tips dan sta ik daar altijd voor open.

Ik heb altijd geleerd dat je nooit te oud bent om te leren, dat ik al ervaring heb wil niet zeggen dat ik meen alles te weten. Daarom blijf ik mezelf informeren om steeds een stukje wijzer te worden
 

Bijlagen

  • IMG_20210820_184430~2.jpg
    IMG_20210820_184430~2.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20210820_184641~2.jpg
    IMG_20210820_184641~2.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 55
  • IMG_20210820_184329.jpg
    IMG_20210820_184329.jpg
    120,1 KB · Weergaven: 56
  • IMG_20210820_184210.jpg
    IMG_20210820_184210.jpg
    129,2 KB · Weergaven: 53
Schema vergeten, bij deze. De oefeningen staan niet helemaal op volgorde. Ik train momenteel nog thuis, vandaar dat ik nu bijvoorbeeld geen lat pulldown in mijn schema heb.
 

Bijlagen

  • IMG_20210820_191052.jpg
    IMG_20210820_191052.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Heb je nog vragen of tips nodig kan je me altijd een prive berichtje sturen, ik ben altijd bereid een handje te helpen!
 
Back
Naar boven