MuscleMeat

Even voorstellen :-) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lolalala

Novice
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
12
Waardering
27
Lengte
1m68
Massa
61kg
Vetpercentage
24%
Hola allemaal!

Ik lees al eventjes mee op het forum en het leek mij leuk om nu ook eens een account aan te maken :-)

Mijn naam is Carina, woon in Haarlem en ben 40 jaar :eek:. Sinds precies 1 jaar ben ik begonnen met krachttraining én ook daadwerkelijk naar de sportschool gaan. Mijn doel is gespierder worden (Ik wil 60kg kunnen bankdrukken. nu lukt 45kg) en zou stiekem ook wel 1 x in mijn leven een sixpack willen hebben. Kijken of het lukt.

Tot ongeveer 2 weken geleden ben ik alleen gaan trainen en heb ik niet extra of minder gedaan qua eten of hier bijzonder op gelet. Ik eet wel altijd al gezond en als vanzelf wat lager in KH en hoger in vetten omdat ik niet zo gek ben van brood en blijkbaar wel van producten die wat meer vet bevatten :-). Ik ben denk ik wel iets in spieren aangekomen, zie zelf al wat meer definitie verdeeld over het lichaam. Sinds 2 weken houd ik daadwerkelijk mn voeding bij en probeer ik ongeveer 1700 tot max 2000 kcal per dag te eten.

Ik ga nu ongeveer 4 a 5 x per week naar de gym waarbij ik een ub/lb schema volg. Ik begin altijd met de compound oefeningen en doe in principe zo min mogelijk apparaten. Cardio ben ik niet zo'n fan van, heb wel tot 2 weken geleden een schema gevolgd om 5 km te kunnen hardlopen, dit lukt nu ook maar heb niet echt de motivatie om dit nu uit te gaan breiden of door te zetten. Wel loop ik veel met mn hond, ik probeer iedere dag 10.000 stappen te zetten.

Reden van aanmelding is dat ik nu lekker in het trainingsritme zit en ik graag meer wil leren over voeding/trainingsschema's en een beetje wil kijken wat werkt en wat niet.

Ook als er mensen zijn die verder nog tips of feedback hebben die kunnen helpen om op je 40ste nog een 6pack te krijgen dan hoor ik dat graag :-)

Groetjes,

Carina :lifter:
 
Laatst bewerkt:
Welkom en succes Carina :flex:
 
Succes! Heb je behalve 60kg bench en een sixpack nog andere doelen?
Een sixpack bereik je door zo laag in vet% te gaan dat ze zichtbaar worden. Als je al squats e.d. hoef je je abs niet eens apart te trainen.
 
Leuk dat je zo gemotiveerd bent, hou dat vast.
 
Succes! Heb je behalve 60kg bench en een sixpack nog andere doelen?
Een sixpack bereik je door zo laag in vet% te gaan dat ze zichtbaar worden. Als je al squats e.d. hoef je je abs niet eens apart te trainen.
Daarom hebben de ondervoede mensen in ontwikkelingslanden ook allemaal een sixpack.
 
Die squaten niet echt, he die zitten gewoon ATG.
Ik doel meer op het lager vetpercentage, als je je buikspieren niet ontwikkeld ben je gewoon skinny.
Squats kunnen wel helpen aan een sterkere core maar niet voor de sixpack.
 
Ik doel meer op het lager vetpercentage, als je je buikspieren niet ontwikkeld ben je gewoon skinny.
Squats kunnen wel helpen aan een sterkere core maar niet voor de sixpack.
Bedankt Sanca Saxon voor het ontmantelen van dit stukje bro-science :) De meeste mensen gebruiken squats en deadlifts als smoesje om geen abs te hoeven trainen omdat de meeste mensen dat saai/vervelend vinden om te doen.
 
He wat leuk al die reacties :-)

Succes! Heb je behalve 60kg bench en een sixpack nog andere doelen?
Een sixpack bereik je door zo laag in vet% te gaan dat ze zichtbaar worden. Als je al squats e.d. hoef je je abs niet eens apart te trainen.
Ehm, ja heb zeker doelen. Lange termijn doel is vooral om strak in m'n vel te blijven en een gezond fysiek. Korte termijn doelen zijn vooral sterker worden. Ik heb helaas een schouder blessure sinds een aantal jaar dus ben een beetje beperkt qua mobiliteit in mijn rechter schouder, kan bv ook niet overstrekken en kracht zetten want dan gaat hij uit de kom. Merk dat het door het trainen en oefeningen zoals dead hang al stukken beter wordt. Wie weet lukt het toch ooit om volledige reps te maken met optrekken
Leuk dat je zo gemotiveerd bent, hou dat vast.
Tnx!
Bedankt Sanca Saxon voor het ontmantelen van dit stukje bro-science :) De meeste mensen gebruiken squats en deadlifts als smoesje om geen abs te hoeven trainen omdat de meeste mensen dat saai/vervelend vinden om te doen.
Ik ben dus zo'n persoon die dat denkt en dat blijkbaar als smoes gebruikt om abs niet apart te hoeven trainen... Misschien toch maar toevoegen aan het schema dan :P
 
Ik ben dus zo'n persoon die dat denkt en dat blijkbaar als smoes gebruikt om abs niet apart te hoeven trainen... Misschien toch maar toevoegen aan het schema dan :P
Haha, als je het oprecht denkt dan is het geen smoesje toch? :) Het is pas een smoesje als je beter weet en het dan alsnog probeert te verkopen aan jezelf.
 
1653419465721.png

Mooi zo'n sixpack:haha:
 
Nogmaals welkom Carina.
Heb je wel een ander sport verleden?
 
Nogmaals welkom Carina.
Heb je wel een ander sport verleden?
Dank je wel, ehm ik heb in het verleden aan Crossfit gedaan een jaar ongeveer, tot dat ik 6 jaar geleden een schouderblessure kreeg. En zo bij elkaar de afgelopen 10 jaar wel een abonnement gehad bij de sportschool maar daar nooit fanatiek gebruik van gemaakt, tot 1 jaar geleden. Ik ben mij toen ook pas echt gaan verdiepen in schema's en voeding wat mij weer extra motivatie gaf om door te gaan. Ik vind het nu echt leuk om de progressie door te maken en langzaam aan de veranderingen aan mn lichaam te zien.
 
Beter laat dan nooit.
Goed om die motivatie te horen, lekker door gaan dus!
 
Ook 40+ kan je lekker sterk worden met 6 pack hoor!
Succes en ik ben in hier. :)
 
Welkom & succes Carina! benieuwd naar je route to abs ;-)
 
Welkom! Mooie doelen om aan te werken.
 
Back
Naar boven