MuscleMeat

eventjes stoppen met creatine

Bezoekers in dit topic

VeinyBeast69

Novice
Lid geworden
21 okt 2018
Berichten
19
Waardering
3
Lengte
1m69
ik ben nu 15 weken op creatine en mijn bulk is bijna over, 1 april gaat mijn cut beginnen. ik wil effe stoppen met creatine en ga het weer gebruiken na 2-3 weken zodat ik er even op deload, want ik wil het niet me hele leven door gebruiken en ik wil kijken of ik verschil ga zien in me kracht en reps in de gym.

is dat nou verstandig om al te stoppen met creatine en wanneer mijn cut bijna begint? want ik ga dan ook mijn calories lager houden dus verlies ik al een beetje kracht EN ik deload op creatine dus dat betekend dat ik nog meer kracht kan verliezen. zou ik nog heel even door moeten gaan met creatine en een tijdje later in me cut deloaden op creatine of nu na deze week al wanneer mijn cut start? wat denken jullie
 
Creatine kan je non stop gebruiken, het is een fabel dat je lichaam stopt met zelf aanmaken... wel zou ik stoppen met creatine in je cut aangezien je hierdoor wel wat droger wordt
 
Verklaar je nader?

Vocht vasthouden?

Ikzelf heb hiervan niets gemerkt in een cut met of zonder creatine. Mss dat het verschil maakt als je wedstrijd droog moet raken. Geen idee van. Ik stond even droog. 7 -8 % schat ik en merkte geen verschil.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Persoonlijk stop ik af en toe ook eens met creatine, meestal voor een aantal maanden. Na herintroductie merk ik wel snel verschil in kracht. Ik stop gewoon random zonder reden overigens.

Creatine in een cut zou ik verder zeker aanraden voor krachtbehoud
 
Vocht vasthouden?

Ikzelf heb hiervan niets gemerkt in een cut met of zonder creatine. Mss dat het verschil maakt als je wedstrijd droog moet raken. Geen idee van. Ik stond even droog. 7 -8 % schat ik en merkte geen verschil.
Dacht zo uit mijn hoofd dat het vocht dat je vasthoudt door creatine grotendeels intramusculair is, lijkt me nou juist fijn als je vrij droog bent.
 
Ik zou er persoonlijk niet mee stoppen en ik denk ook niet dat het een verschil geeft in hoe je eruit ziet, behalve als je misschien onder de 5% vet bent.
 
ik merk helemaal niets van creatine zowel kwa looks en kracht.
Ik kan mij ergens vaag een artikel herinneren dat creatine helemaal niks voor je doet indien je genoeg via je voeding binnenkrijgt (bv uit vlees)
Mja, dit geld overigens voor bijna alle supplementen (shakes, sommige vitamines,..)
 
Dacht zo uit mijn hoofd dat het vocht dat je vasthoudt door creatine grotendeels intramusculair is, lijkt me nou juist fijn als je vrij droog bent.
Dacht ik ook.

Had het over waarom Ts er eventueel mee wil stoppen tijdens de cut.
 
ik merk helemaal niets van creatine zowel kwa looks en kracht.
Ik kan mij ergens vaag een artikel herinneren dat creatine helemaal niks voor je doet indien je genoeg via je voeding binnenkrijgt (bv uit vlees)
Mja, dit geld overigens voor bijna alle supplementen (shakes, sommige vitamines,..)

Klinkt inderdaad als een vaag artikel ;)

Je kan veel stofjes ook zeker uit voeding halen, maar heb je enig idee hoeveel je moet eten voor een goede dosering?

Voor 5 gr. creatine moet je een kilo biefstuk eten.
 
Klinkt inderdaad als een vaag artikel ;)

Je kan veel stofjes ook zeker uit voeding halen, maar heb je enig idee hoeveel je moet eten voor een goede dosering?

Voor 5 gr. creatine moet je een kilo biefstuk eten.
Dat gaat idd een prijzig grapje worden :)
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Ben sinds begin cut ( januari dit jaar ) ook gestopt met creatine.
Blijf gewoon PR's zetten, ondanks calorie tekort / geen creatine.
 
BkpVEwqIIAAMT43.jpg
 
ik ben nu 15 weken op creatine en mijn bulk is bijna over, 1 april gaat mijn cut beginnen. ik wil effe stoppen met creatine en ga het weer gebruiken na 2-3 weken zodat ik er even op deload, want ik wil het niet me hele leven door gebruiken en ik wil kijken of ik verschil ga zien in me kracht en reps in de gym.

is dat nou verstandig om al te stoppen met creatine en wanneer mijn cut bijna begint? want ik ga dan ook mijn calories lager houden dus verlies ik al een beetje kracht EN ik deload op creatine dus dat betekend dat ik nog meer kracht kan verliezen. zou ik nog heel even door moeten gaan met creatine en een tijdje later in me cut deloaden op creatine of nu na deze week al wanneer mijn cut start? wat denken jullie
Don't worry. Je raakt geen kracht of massa kwijt, net zoals je door de creatine uberhaupt geen kracht of massa bent aangekomen in the first place.
 
Back
Naar boven