Fitness Seller

evenwicht dumbbel single leg raise

Bezoekers in dit topic

nielsbecue

Cool Novice
Lid geworden
4 aug 2011
Berichten
41
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
75kg
hoi iedereen, heeft er iemand tips voor meer evenwicht te vinden in de oefeningen dumbbell single leg raise en barbell double leg raise,
ik weet oefening baart kunst maar zijn er geen "speciale" tips
kan er nu zoon 4-5 doen voor ik mijn evenwicht verlies :)
nogtans heb ik een goed evenwicht

---------- Post toegevoegd Sat 20 Aug 2011 om 00:08 ----------

mvg
 
Wat moet ik me voorstellen bij deze oefening? Ken 'm niet en als ik 'm google zie ik veel grond oefeningen.

Pics?
 
Wat moet ik me voorstellen bij deze oefening? Ken 'm niet en als ik 'm google zie ik veel grond oefeningen.

Pics?

[Link niet meer beschikbaar]
op een klein verhoogje staan met de knobbels van je voeten en dan omhoog en omlaag gaan om de kuiten te trainen
 
ik heb ook een tijd single leg raises met DB gedaan, het beste is daar om je gewoon heel licht vast te houden aan een muur/apparaat/iets solids

je corrigeert volgens mij paar een paar kg maar dan sta je wel 'stabiel'

als dat niet lukt moet je de oefening gewoon in een calf raise of smith doen
 
Barbell gewoon vastnemen (a la deadlift) en niet op je nek/trapezius leggen (a la squat).

Ik deed hem ook eerst met de barbell in mijn nek en toen deed ik hem tegen mijn rack (zoals in een smithmachine) maar dat was niet zo gezond voor mijn rack.
Nu neem ik hem gewoon vast in mijn handen. Makkelijker voor je evenwicht en traint ook nog je grip.

Single db calve raise tegen een paal/muur.
 
Waarom niet gewoon in de smith machine je kuiten trainen? Heb je geen last van evenwichts-issues.
 
Back
Naar boven