Originally posted by soulreaver
Ben ik niet helemaal met je eens. Hangt ervan af wat je wilt. Ik heb een bepaald fysiek voor ogen dat ik wil. Anderzijds drink ik hooguit 2 glazen bier per maand, ik rook niet en heb een actief leven, dagelijks een uur cardio, dat 5 dagen per week en 4 dagen per week gewichtentraining. Een uitgebalanceerd voedingsschema, enz. Je zal de risico's moeten aanvaarden, ik heb het ervoor over, op dit moment dan, wie weet krijg ik er ooit spijt van. Ik denk dat je wel verantwoord ermee om moet gaan. Via een simpel buisje bloed kunnen ze een heleboel controleren, zijn er waarden niet in orde, dan ook niet (meer) kuren. 1 kuur per jaar in combinatie met bovenstaande zal de risico's beperken. Voor mij wegen de voordelen wel op tegen de nadelen. Vele gaan idd. voor hun max aan de as, zo ook ik, puur ongeduld. Wel is er een basis van 5 jaar natural trainen, maar ik wil meer. Het is gewoon niet gezond, zo simpel is het, anderzijds zijn alcohol, tabak, e.d. dat ook niet. Toch zal een mens je veroordelen wanneer je as gebruikt, terwijl roken helemaal zo erg niet is. Maatschappelijke aanvaarding speelt dus ook een grote rol.