MuscleMeat

exacte reden voor AS gebruik

Bezoekers in dit topic

falcon

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Voor degene die AS gebruiken of gebruikt hebben: Wat is voor jullie de exacte reden geweest om op AS over te stappen? Ik bedoel, heeft het een speciale reden of is het gewoon ongeduld. Ik wil hier geen oordeel vellen, maar ben gewoon benieuwd:)

ik word gewoon altijd zwaar depressief als ik mezelf in de spiegels zie...overal waar ik kijk denk ik hier te smal daar te smal.....ook al slaat het af en toe nergens op je maakt je zelf gewoon helemaal paranoia...omdat je met a.s een stuk sneller groeit en dus zelf ook resultaat ziet denk ik dat dit het meest verslavend er aan is.......dat je zelf voor 1x de spiegel in kunt kijken en denk hij zo slecht zie ik er niet uit........

ik ben zelf "te vroeg" begonnen met a.s. omdat ik mezelf ontzettend smal vond (was voor het trainen 58kg) ben ondertussen 81kg maar ik ben me leven aan het beteren en zorg nu eerst dat ik alle natuurlijke factoren tot het uiterste verbeter (met name voeding) voor ik weer aan a.s begin

Ik gebruik nog niet maar zit wel met een soort gelijk idee als Patser hierboven.

Daarnaast heb ik gemerkt dat ik vast zit tussen een aantal andere door omstandigheden bepaalde beperkingen die het me niet zullen toestaan erg breed te worden ; ik ben al 30, mijn schildklier activiteit is iets aan de lage kant, mijn cel metabolisme is er goed (mijn lichaam doet meer met 1 kcal dan mogelijk zou moetem zijn) en mijn cortisol spiegels zijn wat aan de hoge kant. Daarnaast heb ik periodes (1 a 2 maanden) per jaar dat ik niet echt kan trainen en last but not least wil ik die 3 glazen per wijn 's avonds niet missen ( en mijn huisarts wil liever ook dat ik die niet mis omdat ie anders allerlei andere pillen moet voorschrijven met nog ergere bij werkingen)

Voor mezelf ben ik op het moment de rekening aan het opmaken, zodat ik een eind oordeel kan vellen.

Originally posted by falcon
Voor degene die AS gebruiken of gebruikt hebben: Wat is voor jullie de exacte reden geweest om op AS over te stappen? Ik bedoel, heeft het een speciale reden of is het gewoon ongeduld. Ik wil hier geen oordeel vellen, maar ben gewoon benieuwd:)

Ik train vooral voor mijn psychische en fysieke gezondheid, maar was door het vele lezen erover enorm nieuwsgierig geworden naar wat zo'n kuur nou echt met je doet.... Ook ben ik van mening dat je alles in het leven eens 1X moet uitgeprobeerd hebben. Ik moet ook toegeven dat de zin naar een tweede kuur inderdaad ook groot aanwezig is :(

Bij iedereen: ongeduld.. iedereen kan zo 10-15 natural trainen voordat je echt op je max zit, uitzonderingen daar gelaten , maar 90% geldt dat voor. Iedereen die dus eerder naar anabolica grijpen, ongeduld. Niks mis mee uiteraard, iedereen is vrij in die keuze.

• Topic Starter Topic Starter
Originally posted by soulreaver
Bij iedereen: ongeduld.. iedereen kan zo 10-15 natural trainen voordat je echt op je max zit, uitzonderingen daar gelaten , maar 90% geldt dat voor. Iedereen die dus eerder naar anabolica grijpen, ongeduld. Niks mis mee uiteraard, iedereen is vrij in die keuze.
Dat denk ik ook. Mijn mening is dat de voordelen niet opwegen tegen de risico's van AS. En dan zeker bij de mensen die voor hun max al aan de AS gaan. Eén kuurtje oke, maar het worden er bijna altijd meer met als gevolg dat je je lichaam steeds meer blootsteld aan allerlei dingen. Terwijl het niet ondenkbaar is dat als je naturel 15 jaar traint, je geen behoefte meer aan AS hebt. Dit laatste is een theorie (dus kan fout zijn) , de rest mijn mening.

Dat denk ik ook. Mijn mening is dat de voordelen niet opwegen tegen de risico's van AS. En dan zeker bij de mensen die voor hun max al aan de AS gaan. Eén kuurtje oke, maar het worden er bijna altijd meer met als gevolg dat je je lichaam steeds meer blootsteld aan allerlei dingen. Terwijl het niet ondenkbaar is dat als je naturel 15 jaar traint, je geen behoefte meer aan AS hebt. Dit laatste is een theorie (dus kan fout zijn) , de rest mijn mening.

Ben ik niet helemaal met je eens. Hangt ervan af wat je wilt. Ik heb een bepaald fysiek voor ogen dat ik wil. Anderzijds drink ik hooguit 2 glazen bier per maand, ik rook niet en heb een actief leven, dagelijks een uur cardio, dat 5 dagen per week en 4 dagen per week gewichtentraining. Een uitgebalanceerd voedingsschema, enz. Je zal de risico's moeten aanvaarden, ik heb het ervoor over, op dit moment dan, wie weet krijg ik er ooit spijt van. Ik denk dat je wel verantwoord ermee om moet gaan. Via een simpel buisje bloed kunnen ze een heleboel controleren, zijn er waarden niet in orde, dan ook niet (meer) kuren. 1 kuur per jaar in combinatie met bovenstaande zal de risico's beperken. Voor mij wegen de voordelen wel op tegen de nadelen. Vele gaan idd. voor hun max aan de as, zo ook ik, puur ongeduld. Wel is er een basis van 5 jaar natural trainen, maar ik wil meer. Het is gewoon niet gezond, zo simpel is het, anderzijds zijn alcohol, tabak, e.d. dat ook niet. Toch zal een mens je veroordelen wanneer je as gebruikt, terwijl roken helemaal zo erg niet is. Maatschappelijke aanvaarding speelt dus ook een grote rol.

wil er alleen aan toevoegen dat het bij mij ook gaat om het fysiek dat ik wil bereiken. Das niet natural te doen.

• Topic Starter Topic Starter

Ben ik niet helemaal met je eens. Hangt ervan af wat je wilt. Ik heb een bepaald fysiek voor ogen dat ik wil. Anderzijds drink ik hooguit 2 glazen bier per maand, ik rook niet en heb een actief leven, dagelijks een uur cardio, dat 5 dagen per week en 4 dagen per week gewichtentraining. Een uitgebalanceerd voedingsschema, enz. Je zal de risico's moeten aanvaarden, ik heb het ervoor over, op dit moment dan, wie weet krijg ik er ooit spijt van. Ik denk dat je wel verantwoord ermee om moet gaan. Via een simpel buisje bloed kunnen ze een heleboel controleren, zijn er waarden niet in orde, dan ook niet (meer) kuren. 1 kuur per jaar in combinatie met bovenstaande zal de risico's beperken. Voor mij wegen de voordelen wel op tegen de nadelen. Vele gaan idd. voor hun max aan de as, zo ook ik, puur ongeduld. Wel is er een basis van 5 jaar natural trainen, maar ik wil meer. Het is gewoon niet gezond, zo simpel is het, anderzijds zijn alcohol, tabak, e.d. dat ook niet. Toch zal een mens je veroordelen wanneer je as gebruikt, terwijl roken helemaal zo erg niet is. Maatschappelijke aanvaarding speelt dus ook een grote rol.
Met die maatschappelijke aanvaarding heb je wel een beetje gelijk, maar dan zou je het gebruik van drugs ook maatschappelijk moeten aanvaarden en zo kun je nog wel even doorgaan.
Kijk het is mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn natuurlijk :) En ik snap dat als je het verantwoord doet, de risico's beperkt blijven. Maar je lichaam krijgt hoe dan ook een klap. En omdat het vaak niet bij één kuur blijft.. , daar ligt voor mij het probleem.

Blijft nog een algemene vraag over:
Dat doel wat je voor ogen hebt, moet je dat koste wat kost willen bereiken of is gewoon een benadering daarvan voldoende. En dat is niet alleen voor bb maar zowieso in het dagelijkse leven. Moet je je (lichamelijke) beperkingen niet gewoon accepteren?

Ik ben er ook erg vroeg aan begonnen. Ik trainde toen 4 jaar en was 22 (nu bijna 23).

Ik had doordat ik ook aan Thaiboxing deed een hele zware peesontsteking in m'n pols gekregen. IK heb er 9 maanden mee doorgetraind (geen Thaiboxing meer, maar alleen BB), maar dat was dus dom.

Ik kon alleen nog maar met m'n pols zwaar ingetaped en een asprine trainen en dan nog zeer licht. Ik kon niet eens meer een deurklink openen met die pols. :(

Om het niet chrnisch te laten worden (ik zat er dicht tegenaan) had ik grofweg 3 keuzes die ik snel moest maken:

1) Compleet stoppen met trainen voor 6 maanden.
2) Een zeer zware antibiotica kuur nemen.
3) Een lichte kuur met Deca voor z'n ontstekingsremmende werking.

1) Dat was voor mij natuurlijk not done, 6 maanden thuiszitten. Ik wordt al helemaal gek als ik die ene week in het jaar niet de 5x kan halen.
2) Ook niet echt een optie. Want ook alle goede bacterien worden hierbij vernietigd met alle gevolgen van dien voor m'n eigen imuunsysteem.
3) Tja, dan maar met wat begeleiding deze keuze. Ik wist er in theorie al redelijk wat over, dus ik kon redelijk snel beginnen. Ik kreeg eerst nog wel 2 maanden 'bedenktijd' om er echt zeker van te zijn dat ik geen overhaaste dingen zou doen.

Uiteindelijk heeft 't goed uitgepakt. De blessure is voor 99,9% over, ik kan weer lekker voluit trainen en heb de 'verloren' kilo's (de kilo's die ik door die blessure niet heb kunnen winnen) weer teruggepakt. :)

Stats:
23 jaar
1.80m
80kg
5-6% bf

Originally posted by patrick

wil er alleen aan toevoegen dat het bij mij ook gaat om het fysiek dat ik wil bereiken. Das niet natural te doen.

Ja idd. dat had ik er nog aan toe moeten voegen. ik zelf wil ook een fysiek dat natural onmogelijk is.

Ja idd. dat had ik er nog aan toe moeten voegen. ik zelf wil ook een fysiek dat natural onmogelijk is.

Dus eigenlijk staat bb met AS gebruik gelijk aan plastische chirurgie? Want dan wil je ook een fysiek die (voor jou) "naturel" onmogelijk is.

Dus eigenlijk staat bb met AS gebruik gelijk aan plastische chirurgie? Want dan wil je ook een fysiek die (voor jou) "naturel" onmogelijk is.

Ja en nee. Het verschil is dat je met plastische chirugie gaat liggen, ze fixen je neus, je hebt een mooie neus nu en die hou je. met AS moet je keihard werken, heb je eenmaal dat liggen, moet je nog harder werken om het te houden.. die vergelijking vind ik niet helemaal eerlijk..

Ja en nee. Het verschil is dat je met plastische chirugie gaat liggen, ze fixen je neus, je hebt een mooie neus nu en die hou je. met AS moet je keihard werken, heb je eenmaal dat liggen, moet je nog harder werken om het te houden.. die vergelijking vind ik niet helemaal eerlijk..

Maar plastische chirurgie is net zo verslavend, zie wacko jacko bijvoorbeeld. Ik beweer ook niet dat je er niet hard voor moet werken, maar de wens om iets "onnatuurlijks" te doen is hetzelfde..

Maar plastische chirurgie is net zo verslavend, zie wacko jacko bijvoorbeeld. Ik beweer ook niet dat je er niet hard voor moet werken, maar de wens om iets "onnatuurlijks" te doen is hetzelfde..

Ik heb al vaker gezegd dat BodyBuilding als sport bij sommige mensen (met name mannen) de zelfde vormen begint aan te nemen al anorexia nervosa (is ook een verslaving aan het uiterlijk en de bijkomende aandacht) in de jaren 90 onder met name vrouwen.

Originally posted by Shadum

Ik heb al vaker gezegd dat BodyBuilding als sport bij sommige mensen (met name mannen) de zelfde vormen begint aan te nemen al anorexia nervosa (is ook een verslaving aan het uiterlijk en de bijkomende aandacht) in de jaren 90 onder met name vrouwen.

Tot op zekere hoogte heb je inderdaad gelijk, ja. Met het verschil dat anorexia tot de dood kan leiden als men niet ingrijpt.

Excessief as gebruik ook.. kijk naar de hedendaagse profs, wedden dat ze allemaal gezondheidsproblemen hebben..

klopt

Maar je hebt in zeker zin gelijk dat je bezig bent je lichaam op een onnaturlijke manier te verfraaien.

Terug
Naar boven