XXL Nutrition

Exacte verbranding berekenen

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Beste Forummers,

Sinds ik nu naast mijn gewoon krachttrainingpatroon en voetbal ook voor een bokswedstrijd train, sport ik gedurende de week heel veel. Ik geniet hier van maar zit een beetje te modderen qua kcal. De Harris Benedictformule die ik normaal gebruik reikt qua activiteitsfactor tot 7x per week (elke dag), maar ik train nu regelmatig 2x per dag. Daarbij verbrand ik uiteraard niet hetzelfde met elk sportmoment. Zou ik mijn wekelijkse verbranding uit moeten rekenen op basis van de sportmomenten los berekenen en optellen of is er een algemenere doch specifiekere formule om een beeld te krijgen? Het hoeft niet op de calorie na te kloppen maar wil graag mijn kcal inname min of meer in lijn met de behoefte van mijn lichaam.

Groetjes,
Frans
 
De enige manier om jouw energieverbruik relatief nauwkeurig in te schatten is door trial and error. Je zult ergens moeten beginnen met een constante calorieën inname en dat gedurende een bepaalde periode volhouden en je gewicht monitoren. Naarmate je gewicht stijgt of daalt kun je je calorieën hierop aanpassen, totdat jouw gewicht stabiel blijft. Dan weet je dat de calorieën die je per dag eet ongeveer gelijk zijn aan je energieverbruik. Zo'n formule van Harris Bennedict kan je een voorzien van een startpunt, maar uit onderzoek is al vaak gebleken dat de uitkomst voor sporters vaak niet klopt. Succes!
 
Back
Naar boven