XXL Nutrition

Excell sheet voor berekening BMR en voedingsschema

Bezoekers in dit topic

WWortel

Novice
Lid geworden
27 feb 2014
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Ben ff aan het stoeien geweest met excell en heb alle richtlijnen beetje in excell gezet.
Mss bestaat het al lang hierop het forum. Maar ik had het nog niet gezien.
Voor wie er zn voordeel mee wil doen download en gebruik.
Ff groene velden in vullen en sheet rekent door hoeveel Kcal en hoeveel gram Eiwit/Vet en KH je nodig hebt.
 

Bijlagen

  • BMR berekening.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 344
Mooi sheetje :)
 
Mooi gedaan ! gemakkelijk en efficient !
 
Persoonlijk vind ik, dat als ik de richtlijnen volg van 2 gr eiwit en 1 gr vet, het verschil van 1000kcal tussen bulk en cut alleen wordt gemaakt door KH nog al veel KH. Zelf zou ik denk ik kiezen bij bulk voor 2,25-2,5 gr eiwit, vandaar dat ik die keuze optie heb toegevoegd. Hoe denken jullie hierover?
 
De zonder training behoefte is er laag, dat is afgaande op de formule gewoon je basis metabolisme. Deze moet nog x 1.2 lijkt me.. Ziet er voor de rest goed uit!
 
@Pollek heb daar idd geen extra factor opgezet omdat dat dan afhankelijk van je werk/dagelijkse bezigheden is. Maar eigenlijk niet zon nuttig getal zeker voor bulk. Dan ga ik er van uit dat je toch iig iets aan training doet:-) Heb daarom ook maar geen doorrekening gemaakt naar de grammen.
 
Super handig!
Maar er staat geen overzicht van de grammen Cut/Bulk bij Vrouwen :(
 
Super handig!
Maar er staat geen overzicht van de grammen Cut/Bulk bij Vrouwen :(

Nee idd nog niet had em zover klaar en dacht post em vast zal binnenkort de versie met de grammen voor dames posten
 
Dat zou super zijn!!!! :) ik hou t in de gaten, thanks!
 
Hierbij de sheet met de grammen voor bulk en cut bij vrouwen
Suc6
 

Bijlagen

  • BMR berekening.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 150
Ziet er goed uit! Echter nog wel een vraag, is het gewicht in KG dat je moet invullen je totale lichaamsgewicht of als VVM?
 
Ziet er goed uit! Echter nog wel een vraag, is het gewicht in KG dat je moet invullen je totale lichaamsgewicht of als VVM?

Totale KG
 
Back
Naar boven