XXL Nutrition

Expansie borstkas (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Atreus

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
14 jan 2014
Berichten
2.185
Waardering
264
Lengte
1m96
Massa
103kg
controversieel onderwerp?

misschien

Zowel goede voor- als tegenargumenten dus wou het hier graag aan de kaak stellen


In hoeverre kun je je borstkas, 'breder' maken?
Velen (op US boards, pro BB'ers en amateurs) pleiten voor dumbbell pullovers, omdat dit de borstkas zou vergroten door het oprekken van het flexibele kraakbeen dat zich aan het sternum hecht. .
Terwijl de tegenpartij claimt dat dit niet (permanent) zou kunnen ivm vaste botstructuur, en je alleen de illusie kunt wekken door middel van serratus hypertrofie.
Ondanks de borstkas al zou vergoten bij simpele dingen als ademhaling.


Dus bij deze, borstkas vergroten...
Feit of fictie?
 
Laatst bewerkt:
je kan met je pull-overs alles uit elkaar trekken wat je wilt, maar het zal uiteindelijk weer terug gaan naar zijn oorspronkelijke positie, hetzelfde als dat je sochtends iets langer bent dan savonds.

Het enige wat je kan doen is een dikke borst, dikke bovenrug en dikke schouders trainen, dan lijkt het allemaal wat groter.
 
Zit in de hoek van de "het kan niet" vanwege de reden die biertje geeft. Is trouwens maar goed ook, anders zou het een zwakkere structuur opleveren en meer ruimte tussen de ribben lijkt me ook niet echt aan te raden.

Valt me trouwens erg tegen dat dit soor BS nog steeds de ronde doet :(
 
Ruimte wat je borstkast kan uitzetten kan wel minder worden en blijven.
 
voor expansie in je borstkast moet je inademen.

permanente vergroting van je borstkast is met krachttraining niet mogelijk, wel kun je de spieren eromheen vergroten waardoor het groter oogt.
 
Lijkt me niet mogelijk met krachttraining.
 
Zit in de hoek van de "het kan niet" vanwege de reden die biertje geeft. Is trouwens maar goed ook, anders zou het een zwakkere structuur opleveren en meer ruimte tussen de ribben lijkt me ook niet echt aan te raden.

Valt me trouwens erg tegen dat dit soor BS nog steeds de ronde doet :(

Yes kwam een recente post tegen op Flex die dat behandelde.
Dacht ook dat het onmogelijk was maar na enig google-en klonk het verhaal mbt uitrekking van het flexibele kraakbeen (en niet het bot) best logisch.

Vandaar dus nieuwsgierig hoe de rest er hier over dacht
 
Zit in de hoek van de "het kan niet" vanwege de reden die biertje geeft. Is trouwens maar goed ook, anders zou het een zwakkere structuur opleveren en meer ruimte tussen de ribben lijkt me ook niet echt aan te raden.

Valt me trouwens erg tegen dat dit soor BS nog steeds de ronde doet :(

liek dis if u cri evrytiem :(
 
Beetje hetzelfde als midgets met een dumbbell aan hun benen aan een pull-up stang laten hangen in de hoop dat ze langer worden.
 
Genetics, ik heb van nature grote borstkas.
 
Back
Naar boven