MuscleMeat

Experiment: Cutten en bulken in 1 week

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
All,

ik heb 2 blessures (onderarm en knie) waardoor mijn trainen erg beperkt is momenteel. Ik doe vooral opdrukvarianten 2x per week. Omdat ik nog niet zo lang bezig ben biedt opdrukken voor mij nog voldoende prikkels heb ik het idee.

Nu eet ik op "trainingsdagen" (ik train vroeg in de ochtend) en de opvolgende dag +350 kcal en op de overige 3 dagen -500 kcal.

Eiwitten blijven op 2gr/kg. Vetten bij bulkdagen 1 gr/kg en op cutdagen 0,7g/kg. Carbs om rest aan te vullen.

Lijkt dus ook wel op carb cycling.

Het is uiteraard een experiment aangezien ik toch al beperkt dingen kan doen nu, maar ben benieuwd hoe anderen hiernaar kijken. Heeft dit zin om wat spiergroei te kweken (uiteraard in een gestaag tempo) zonder vet aan te komen?

gr
Fulko
 
Om dit te laten werken gaat het echt aankomen op de details en gegevens waar je eigenlijk zonder wetenschap niet echt over kunt beschikken (geavanceerde metingen inzake metabolisme, vetpercentage, body composition, voedingsopname etc.)
 
Hoi Punjab, kun je dat nog verder toelichten?
 
Je bedoeld dus eigenlijk dat je spiermassa aan wil komen en geen vetmassa door gewoon op onderhoud te eten en daarbij in de week varieert in KCals tussen je trainingsdagen en niet-trainingsdagen. Aan het eind van de rit gaat het gewoon om KCals in vs KCals out. En je eet nu wekelijks 100 KCals onder onderhoud (als je inschatting klopt). Tenzij je een beginner bent is het voor zover ik weet vrij lastig om dan nog spiermassa op te bouwen. Het is een beetje het idee van een recomp, maar daar is meestal sprake van een klein deficit volgens mij.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Hoi Punjab, kun je dat nog verder toelichten?

Je begeeft je in de uitersten van de marges, door op zo'n korte periode twee verschillende doelen toe te passen. Dat gaat je zonder gedetailleerde informatie niet lukken.
 
Is dat niet gewoon het "lean gains" principe ?
 
HellRaver : Volgens mij is dat toch gewoon continu op +10-20% zitten toch?

Starx6673 : Ik snap je redenatie, maar het idee is om in een surplus te zitten op dagen van herstel, of is dat dan te makkelijk gedacht?
 
HellRaver : Volgens mij is dat toch gewoon continu op +10-20% zitten toch?

Starx6673 : Ik snap je redenatie, maar het idee is om in een surplus te zitten op dagen van herstel, of is dat dan te makkelijk gedacht?

Nee volgens mij at hij op traindagen boven zijn grens en op rustdagen eronder.
Ook at hij dan op rustdagen minder KH en bouwde hij dat langszaam weer op.

Tis een tijd geleden maar zoiets las ik erover. Kan wezen dat hij hier ondertussen alweer op terug gekomen is.
 
HellRaver : Ik kom op leangains alleen intermittent fasting artikelen tegen. Volgens mij is het een soort recomp wat ik hier probeer.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ga toch weer over op LEAN bulk denk ik
 
Volg the rapid fast loss manual van Lyle Mcdonald dan. Heb je lekker depletion trainingen, etc. RFFNCK heeft ergens nog een dagboek erover bijgehouden.
 
Back
Naar boven