AndroidHealthClinic

Expert advies voor laatste loodjes - gewichtsverlies en spiertoename

Bezoekers in dit topic

getfit1990

Novice
Lid geworden
23 feb 2021
Berichten
2
Waardering
2
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
18%
Hallo Allemaal, en bedankt alvast om de tijd te nemen om deze post te lezen.

korte historiek:
Na meer dan 10 jaar overgewicht, vorig jaar beslist dit probleem onder handen te nemen, met tot nu toe zeer motiverende resultaten.
Dankzij aanpassing voeding en bewustwording van een fout voedingspatroon , in combinatie met sport (onder begeleiding) vorig jaar 40kg afgevallen, vetpercentage van 35% naar 18%. Heb ondertussen een stabilisatie periode achter de rug van 3-4 maanden, maar zou graag werken naar volgende doelstelling : 10 kg extra verliezen, vetpercentage naar beneden, en spiermassa kweken, zonder naar extremen te gaan. Weeg nu nog 84 kg voor 1m75.
maar zoals vaak, de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Ik weet ondertussen wel dat er geen mirakels zijn, noch voor gewicht/vetverlies, noch voor toename spiermassa, en dat een combinatie van beide niet aan te raden is,maar wat zijn jullie adviezen?

Momenteel eet ik rond behoud, in combinatie met 4-5 keer sport (2 maal cardio, lopen of fietsen, 2 maal meer focus op kracht in de vorm van een WOD). Gezien een van de doelen nog wat extra kilo’s verliezen is, raden jullie aan om opnieuw onder behoud te gaan eten?

Welke trainingsfrequenties raden jullie aan voor bovenstaande doelen en dan eerder focus op kracht of meer cardio?
De spierontwikkeling is hoofdzakelijk gewenst voor het bovenlichaam (borst, armen,rug), en natuurlijk buik... legs zijn meer dan ok ;).

Jammer genoeg zijn de sportzalen ook hier nog gesloten en zie deze niet onmiddellijk opengaan.
Qua materiaal heb ik een aantal basiszaken ter beschikking: step, halters, pull up bar.

Heb hier ook al veel gelezen, en de schema’s zijn zeer uiteenlopend , maar welke oefeningen, hoeveel sets en reps raden jullie aan met bovenstaand materiaal en doelen?
Eerder korte sets met hoog gewicht of net niet?
Isolatie of full body?

ik besef dat dit zeer algemene vragen zijn, maar als mensen met ervaring een duwtje in de goede richting kunnen geven, dan zoek ik graag de details zelf uit

Indien mensen interesse hebben in mijn schema van vorig jaar kan ik’dit zeker delen (al zijn er geen mirakels, gezond en bewust eten, sport en veel motivatie).

hartelijk bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven