XXL Nutrition

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
ZAVENTEM - Op de luchthaven van Brussels Airport hebben rond 8 uur twee explosies plaatsgevonden, bevestigt de luchthavenpolitie. Er vielen meerdere doden en gewonden, bevestigt de federale politie. Een regeringsbron spreekt over "een aanslag".
Twee mensen die in de Starbucks waren, hoorden daar een eerste explosie, zagen vervolgens iedereen naar buiten rennen en hoorden dan een tweede explosie. Volgens hen zijn er verschillende gewonden gevallen. Hoeveel is niet duidelijk. Intussen heeft de politie alle toegangswegen naar de luchthaven afgesloten, enkel de hulpdiensten mogen nog door.


aanslag1.jpg


Volgens bronnen binnen de brandweer vielen er meerdere gewonden. Sommige bronnen hebben het ook al over doden, maar dat werd nog niet bevestigd. De luchthaven wordt geëvacueerd. Het provinciaal rampenplan is in werking, meldt Rudi Vervoort, minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

Op politiebevel is het treinverkeer van en naar Brussels Airport onderbroken. Dat meldt de NMBS. Belgocontrol laat weten dat er op dit moment nog altijd vliegtuigen landen op de luchthaven.

"Brokstukken achter mij"

De leerlingen van het zevende jaar Gastronomie in Hasselt waren aan het inchecken voor hun studiereis naar Barcelona toen ze de luide knallen hoorden. "Ik zag een stuk achter mij brokstukken vallen en zag een grote vuurbal", zegt Dylan Ghelen (18) uit Sint-Truiden. "Er ontstond een grote paniek en iedereen liep alle kanten uit. Ik was al mijn klasgenoten kwijt. Ik ben de andere richting uitgelopen en daar werd iedereen door agenten naar buiten gestuurd. Enkele minuten later zag ik gelukkig al enkele klasgenoten. Ik heb meteen mijn ouders gebeld om te vragen wat ik moest doen. Zij raadden me aan om naar de politie te luisteren, maar ik ben echt bang. Ongelooflijk eigenlijk wat er hier aan de hand is."

aanslag2.jpg



Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160322_02196223
 
Laatst bewerkt:
Toevallig... :dunno:
 
teaser_1_13_8508716.jpg


Heftige knal geweest zo te zien..
 
Ja ze hebben de vertrekhal proberen op te blazen....

Nu zeggen ze dat Zaventem één van de best beveiligde luchthavens zijn... maar in die vertrekhal wandel je met je valiezen zo binnen hoor. Ben daar al genoeg geweest.
 
Ja ze hebben de vertrekhal proberen op te blazen....

Nu zeggen ze dat Zaventem één van de best beveiligde luchthavens zijn... maar in die vertrekhal wandel je met je valiezen zo binnen hoor. Ben daar al genoeg geweest.
Vertrekhallen loop je overal ter wereld zo in.
 
Vertrekhallen loop je overal ter wereld zo in.


En dit kan je daar dan gaan doen... Heel die vertrekhal is verwoest.

Twee bompakketten zouden afgegaan zijn in de vertrekhal: één nabij de balie van SN Brussels Airlines en één aan de rechterkant, nabij de balie van American Airlines.
 
Er word inmiddels ook gesproken over aanslagen op een metrostation verderop
 
Wtf man. Hebben dit soort gasten niks beters te doen?
 
Ik walg van dit extremistische tuig.
 
Ik zat gisteren heel de dag in Brussel, vandaag gelukkig thuis. Als je ziet hoe slecht de vluchtwegen op de VUB is dat ook een risicoplek.
 
Snap gewoon niet waarom.
 
Back
Naar boven