XXL Nutrition

Extra eten tijdens verbranden calorieën? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja snap ik, dat je veel nootjes kunt eten zonder problemen. Maar je kunt niet veel nootjes eten voordat je tegen de 1700 dagelijkse kcal aan zit :)
Uiteraard. Is 20gram vet uit noten te veel afhankelijk van noten? Anders meer olijfolie gebruiken in mijn recepten?
 
Uiteraard. Is 20gram vet uit noten te veel afhankelijk van noten? Anders meer olijfolie gebruiken in mijn recepten?
Moet je zelf even uitpuzzelen in je app hoe je het allemaal het beste uit kunt laten komen. Vetten gaan nogal hard in kcal, je hebt niet veel kcal, dus het zal altijd passen en meten worden voor je. Als je die 50g vet aanhoudt als richtlijn zou je zoiets krijgen:
50g vet = 450kcal
140g eiwit = 560kcal
173g koolhydraten = 690kcal
Totaal = 1700 kcal.
Denk dat je al aardig moet puzzelen om daar iets moois van te maken man.
 
Uiteraard. Is 20gram vet uit noten te veel afhankelijk van noten? Anders meer olijfolie gebruiken in mijn recepten?
Je geeft aan moeite te hebben met jou lage kcal en gaat dan olijfolie gebruiken ipv je vetten uit vast voeding halen.

Hoeveel groente eet je nu pd? Krik dit maar naar 2 misschien 3x zoveel, dan gaan je honger feelings wel weg en kan je paar weken vooruit. In week 2 van je cut al moeite hebben met je kcal is gegarandeerd dat je de eindstreep niet gaat halen.
 
Je geeft aan moeite te hebben met jou lage kcal en gaat dan olijfolie gebruiken ipv je vetten uit vast voeding halen.

Hoeveel groente eet je nu pd? Krik dit maar naar 2 misschien 3x zoveel, dan gaan je honger feelings wel weg en kan je paar weken vooruit. In week 2 van je cut al moeite hebben met je kcal is gegarandeerd dat je de eindstreep niet gaat halen.
Ik eet wel veel groente, maar er is amper vet in groente. Ik haal elke dag 1700kcal en ga hier niet over, ik heb wel sugarcravings maar begin dit ook te onderdrukken door o.a lage calorie ijs, zoute drop, zero drankjes.

Ik eet veel groente, fruit en kip.

Ochtend: 500gr kwark met 30gr havermout
Middag: verschilt veel. Meestal wel 50gr rice krispies met 175-200ml magere melk OF proteine pannenkoeken (1 banaan, 2 eieren, 1 scoop whey, 30gr havermout)
Avond: 100-300gr kip, 100-300gr groente en af n toe 100-200gr aardappelen. Soms kip in low-cal wrap
Tussendoortjes: Appel, mandarijn, banaan (pwo), waterijs (raket of vrieslollies). Af en toe ook nog proteine bar/cookie (meestal rond de 100-150kcal)
Drinken: minimaal 2L water per dag, koffie met melk en suiker, 1/2 blikjes zero sugar drank

Hiermee krijg ik geen genoeg vet binnen. Dus ik dacht juist aan meer olijfolie gebruiken bij mijn avondeten (marineren van kip). Misschien ook lunch
 
Ik eet veel groente, fruit en kip.

Ochtend: 500gr kwark met 30gr havermout
Middag: verschilt veel. Meestal wel 50gr rice krispies met 175-200ml magere melk OF proteine pannenkoeken (1 banaan, 2 eieren, 1 scoop whey, 30gr havermout)
Avond: 100-300gr kip, 100-300gr groente en af n toe 100-200gr aardappelen. Soms kip in low-cal wrap
Tussendoortjes: Appel, mandarijn, banaan (pwo), waterijs (raket of vrieslollies). Af en toe ook nog proteine bar/cookie (meestal rond de 100-150kcal)
Drinken: minimaal 2L water per dag, koffie met melk en suiker, 1/2 blikjes zero sugar drank

Hiermee krijg ik geen genoeg vet binnen. Dus ik dacht juist aan meer olijfolie gebruiken bij mijn avondeten (marineren van kip). Misschien ook lunch
Zolang je jezelf verzadigd voelt is het goed, anders de verleiding steeds moeilijk te weerstaan.

En mbt je vetten, pindakaas op je rice krispies/ paar eieren door de dag/ ongezouten cashenoten etc etc.
 
Zolang je jezelf verzadigd voelt is het goed, anders de verleiding steeds moeilijk te weerstaan.

En mbt je vetten, pindakaas op je rice krispies/ paar eieren door de dag/ ongezouten cashenoten etc etc.
Rice krispies is cornflakes, denk niet dat het handig is om pindakaas daarbij toe te voegen :P

Kan wel 2/3 gebakken eieren toevoegen aan mijn middageten. En dan als tussendoortje cashewnoten. Zal zo even puzzelen en een nieuwe topic aanmaken voor voeding en trainingen.
 
Rice krispies is cornflakes, denk niet dat het handig is om pindakaas daarbij toe te voegen :P

Kan wel 2/3 gebakken eieren toevoegen aan mijn middageten. En dan als tussendoortje cashewnoten. Zal zo even puzzelen en een nieuwe topic aanmaken voor voeding en trainingen.
Stuur mij eens via PM een lijst aan producten die je graag/dagelijks eet en bij welke winkel je boodschappen doet. Ik wil ook wel eens mee puzzelen aan dit plan. 1700kcal vind ik wel mooie uitdaging :) Veel voedingsplannen geschreven deze week maar geen voor een 1700 kcal sportende man.
 
Fix eerst eens een normaal metabolisme van 3000 kcal ofzo en ga van daaruit stapsgewijs naar beneden.

Nu doe je zo’n beetje alles fout wat maar kan. Dit is gedoemd om te mislukken.
 
Fix eerst eens een normaal metabolisme van 3000 kcal ofzo en ga van daaruit stapsgewijs naar beneden.

Nu doe je zo’n beetje alles fout wat maar kan. Dit is gedoemd om te mislukken.
Dus op 3000kcal stabiel mijn macros binnenkrijgen voor een bepaalde tijd en dan rustig aan omlaag? In wat voor intervals raad je het verlagen van kcal aan? Dus hoelaang op 3000 en dan naar hvl kcal?
 
Dus op 3000kcal stabiel mijn macros binnenkrijgen voor een bepaalde tijd en dan rustig aan omlaag? In wat voor intervals raad je het verlagen van kcal aan? Dus hoelaang op 3000 en dan naar hvl kcal?

3000 zou ik toch zeker een maandje ofzo doen zodat je lichaam daar goed aan kan wennen.

Vervolgens elke keer verlagen wanneer je lichaamsgewicht stagneert op het huidige aantal kcal. Zou daar niet per se een tijdsbestek op plakken. Kan soms 3 weken zijn dat je op hetzelfde aantal kcal gewicht verliest, soms drop je 200 kcal en gebeurt er helemaal niks en moet je na een week weer wat omlaag.
 
Ja snap ik, dat je veel nootjes kunt eten zonder problemen. Maar je kunt niet veel nootjes eten voordat je tegen de 1700 dagelijkse kcal aan zit :)
Met 250g Cashewnoten ben je al op ~1500Kcals
 
Noten vallen doorgaans in de categorie zwaar verteerbaar voedsel. Zou niemand adviseren dagelijks 250gr te eten, lol.
Daar gaat het niet om :laugh:
 
Ik eet veel groente, fruit en kip.

Ochtend: 500gr kwark met 30gr havermout
Middag: verschilt veel. Meestal wel 50gr rice krispies met 175-200ml magere melk OF proteine pannenkoeken (1 banaan, 2 eieren, 1 scoop whey, 30gr havermout)
Avond: 100-300gr kip, 100-300gr groente en af n toe 100-200gr aardappelen. Soms kip in low-cal wrap
Tussendoortjes: Appel, mandarijn, banaan (pwo), waterijs (raket of vrieslollies). Af en toe ook nog proteine bar/cookie (meestal rond de 100-150kcal
Waar is al die groente en fruit dan? Zie maar twee stuks fruit en een handje groente.
 
Waar is al die groente en fruit dan? Zie maar twee stuks fruit en een handje groente.
image.jpg

200gr groente
287gr kip
100gr rijst

Voor postworkout. Is 200gr groente te weinig??
 
3000Kcals voor meer dan 4 weken, dan ga je wel bulken :laugh:

Als je zoiets wilt doen, zou ik vlak boven onderhoud gaan eten. het hangt allemaal af van wat je voor de cut at, dat verlaag je met ~200kcals ED. Er is niet veel spiermassa om een echte cut in te zetten.
Dat is het nadeel als je 68kg weegt bij 1.70m, en ook nog een buikje hebt.
qua vet is 1gram per 4 lbs minimale. Dan ga je eerst uit van 70kg bij een volwassen man van 1.70m(dat is het normale lichaamsgewicht)
 
Hebben jullie ook zulke ranzige ruften met zo veel groente? Mn familie klaagt...:o
 
Back
Naar boven