XXL Nutrition

extra halswervel; kan iemand me iets meer vertellen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
hooow, mn mensendieck zei dat ik miss een extra halswervel heb (je hebt er normaal 7 ofzo?? en ik had er dan miss 8 ofzoiets) dit zou mn spieren kunnen klemmen in mn nek (waar ik heel veel last van heb, afklemming van spieren bij sleutelbeen en trekt door na schouder en de gehele arm) maar ik dacht altyd dat het was omdat mn pezen gewoon 'te kort waren' maar ik doe afgelopen jaar nix anders dan zeer intensief rekken maar t wordt EG niet beter.. dus toen zei mn mensendieck miss heb je extra halswervel, heeft iemand anders dit al es gehad? of weet je iemand die dit had, had hij of zij er ook zon klachten van als mij? wat heeft die toen laten doen? moet je dit operatief verwijderen? hoe weet ik zeker of ik extra halswervel heb, foto laten maken in ziekenhuis neem ik aan? ik hoop eerlijk gezegd wel dat dit het is en dat dit me dan vrij snel van mn klachten kan afhelpen als ik dat kan laten weghalen ofzo (als dat kan ???)
 
LifestyleCoach T

het bestaat dus wel. Ik zou even naar mn huisarts gaan die zal je dan wel doorverwijzen naar rontgenafdeling
 
Stabilisatie van de diepe nekflexoren, wegnemen is uit den boze.
 
ja ****... maar stel dat het zo is, hoe kan ik dan ooit weer normaal fitnessen? want stel dat dat dus mijn spieren en pezen idd afkneld en rekken helpt niet........ :angstig: ik heb nog gelezen dat t niet n n extra rib is maar extra kraakbeen aan de 7e halswervel ofzoiets.. morgen dokter bellen
 
Een vriend van me, dat ie jaren geleden ging trainen kreeg ie slapende armen toen ging ie naar de doktor die zij je hebt een rib teveel dus die heeft ie weg laten halen !Littekens zo groot dat ze daardoor volgens mij zelfs z'n longen eruit konden halen die zijn nooit meer weggegaan, en hij had nog steeds slapende armen
Als je ergens mee geboren bent hoort 't bij !
Niks aan doen !
 
ja dat van die slapende armen dat gevoel valt me ook steeds meer op.. had hij ook last van zn elleboog en schouders?? nou goed vandaag ga ik de dokter bellen en dan laat ik wel wat horen
 
Die mensendieck lult maar wat naar mijn mening. Het kan idd voorkomen dat er een extra wervel is ( of zelfs een minder), maar in het sporadische geval dat dit voorkomt is het vaak een extra thoracale of lumbale wervel.

Wat vaker voorkomt ( maar nog steeds weinig) is een cervicale rib. Deze komt dan voor aan je 7de nekwervel. Dit kan klachten geven die bij TOS ( thoracic outlet syndrome) passen, waar jouw klachten mij aan doen denken. Komt doordat de extra wervel druk geeft op je grote zenuwknoop ( plexus brachialis) die vanuit je nek achterlangs je sleutelbeen naar je arm loopt.

Maar het kan ook nog vele andere oorzaken hebben zoals een harde klap op je schouder(s), vaatafwijking, hernia van de nek, hypertrofie van de scalenusspier, etc.
 
hej peccie! bedankt voor de goeie informatie! karma, heb net even wat gegoogled en de symptomen komen idd sterk overeen, maar hoe kan ik nu zeker zijn? ik heb een afspraak bij de doker en dan wil ik een doorverwijzing vrage om fotos te laten maken in het ziekenhuis, goed idee? en waar moeten ze dan vooral fotos van maken? of kun je alles gewoon op 1 foto zien als ze het thorocale en nek gedeelte nemen..? en zon cervicale rib, daar kun je verder niks aan doen of wat? (trouwens de mensendieck bedoelde met 'een extra halswervel' ook een extra rib of extra stuk kraakbeen ofzoiets dat aan de 7e nekwervel voorkomt, de oorzaak is trouwens hoogstwaarschijnlijk mijn zeer verkeerde langdurige houding achter de pc geweest, in combinatie met het slepen van zware schooltassen, kranten tassen en verkeerde loophouding,

ik ga nog even verder zoeken op internet naar de info die je me gegeven hebt;) :thumbup:
 
heb al wat gevonden over eventuele behandeling maar:

Een fysiotherapeut kan proberen meer ruimte te creeeren tussen 1e rib en sleutelbeen als er sprake is van costoclaviculair syndroom. Dit wordt mobilisatie genoemd. Het kan evt. ook helpen bij mensen met een extra rib. is al gebeurd

Een extra rib kan in het uiterste geval operatief verwijderd worden. Dit heeft niet altijd het beoogde resultaat. Laat je van tevoren uitvoerig informeren over succespercentages, en probeer evt. contact te krijgen met mensen die de operatie al hebben ondergaan. daar had de mensendieck het over

Houdingsverbetering kan leiden tot meer ruimte in de thoracic outlet (scalenussyndroom). daar ben ik nu heel intensief met de MD mee bezig resultaat: wisselvallig,

Als de klachten ontstaan door veel boven het hoofd werken (pectoralis minor syndroom) kan die activiteit het beste een tijdje gestaakt worden. dit is niet echt het geval

Ook strekken van de scalenusspieren kan de ruimte in de thoracic outlet vergroten. Strekken van de kleine borstspier heeft een positief effect op pectoralis minor syndroom. Gespannen of verkorte spieren kunnen door strekken wat langer worden gemaakt, maar hetzelfde kan ook bereikt worden met ontspanningsmiddelen. met intensief rekken ben ik al een dik jaar bezig

:sad: :sad:
 
ben ik weer, het Cubitaal tunnel syndroom lijkt nog veel meer op mn klachten.. kan ik met een foto duidelijkheid krijgen?
 
Damn, ik heb ook last van afklemming van de spieren aan de linkerkant van men nek, linkerschouder, spieren aan sleutelbeen en men gehele linkerarm.
Ook heb ik last van slapende armen.

Ben al naar de dokter geweest maar ben niet echt serieus genomen geweest.

En ik die dacht dat dat die afklemming kwam doordat men linkerkant zwakker is.
 
Mensendiecktherapie kan helpen je houding te verbeteren door oefeningen. Ik ben er vanaf vorige winter mee aan de slag gegaan om van een te holle rug af te komen (gekregen ivm botgroei na een wervelontsteking) en het heeft heel erg goed geholpen. Blijf de oefeningen toch ongeveer 2x per week doen.

Ik hoop voor de OP dat hij van zijn problemen afkomt, want het lijkt me geen lolletje.
 
hoe weet je het zo zeker ? laat je weten wat de arts zegt?
 
LOE jongen, je hebt nog steeds niets geleerd...dit soort dingen heb ik je een paar maanden geleden al aangegeven (zoals in de post van Peccie, leuk Peccie we zijn waarschijnlijk collega's ;) ). Je bent nog steeds naar de meest rare dingen aan het zoeken en maakt je overal zorgen om. Je zoekt het echt in de verkeerde hoek jongen, ik weet zeker dat je niets ernstigs hebt. Mensen met dit soort klachten behandel ik dagelijks! En met succes mag ik zeggen. Fixeer je eens wat minder op je nek en zoek een goede manueel therapeut. Die stijve nekspieren lijken me eerder op instabiliteitsklachten met als gevolg daarvan TOS achtige problemen dan een extra halswervel of iets dergelijks. Een mensendiektherapeute kan daar nooit een uitspraak over doen man! Heb die mensen kwa kennis absoluut niet hoog zitten. Alleen een foto kan hier uitsluitsel over geven.

Denk alleen even na over het volgende: Spieren zitten niet vast (ja aan de uiteinden wel, maar dat is wel handig lijkt je niet?) zenuwen raken niet bekneld zonder een fix trauma en een extra halswervel maakt al helemaal geen reet uit.
Stel dat die extra halswervel voor je klachten zou zorgen? Die extra halswervel heb je al heel je leven maat, zou je al wat eerder klachten moeten hebben denk je niet?

Sorry voor de strenge toon, maar je krijgt al ik weet niet hoe lang adviezen bij de vleet en je doet er geen reet mee... :rolleyes:
 
Back
Naar boven