AndroidHealthClinic

Extra koolhydraten nodig? Clean bulk

Bezoekers in dit topic

Deveron

Novice
Lid geworden
12 jan 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Train nu circa 11 maanden, vanaf het moment dat ik mijn voeding ben gaan bijhouden ben ik consistent 2950 kcal gaan eten. Ik startte met 67 kilogram lichaamsgewicht en tussen de 12-13% lichaamsvet. Nu weeg ik 78 kilogram met hetzelfde percentage lichaamsvet. Ik heb nu de calorieën verhoogd om extra aan te komen.

Ik denk alleen dat ik qua vetten wat hoog zit en meer koolhydraten mag. Vraag mij alleen af welke maaltijd ik zou kunnen vervangen/aanpassen om dat te kunnen bereiken.

Train 6 keer per week, progressief programma gericht op squat/bench/deadlift. Andere informatie staat in de afbeelding:

r77nh1.png


Aantal aanpassingen gemaakt op basis van reacties:

21cb28p.png
 
Laatst bewerkt:
Je zit eerder met je eiwitten belachelijk hoog... Bij 78 kg heb je met 160-200 gram eiwitten meer dan zat! Ik zou die extra kcal in de koolhydraten steken.
Vetten is minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht en mag best meer zijn. In een bulk een je hoe dan ook dar minimum zo weg. En voor het bulken maakt het niet uit of je wat meer van de kcal uit (goede) vetten haalt of koolhydraten. Het is ook persoonlijke voorkeur.. De een gaat beter op meer vetten en de ander op meer koolhydraten. Zelf zit ik bijvoorbeeld op 4x lichaamsgewicht aan grammen vet... Ook persoonlijke voorkeur ivm veel kcal binnen moeten spelen.. en met vetten gaat dat makkelijker dan met koolhydraten.

Dus kijk wat je het beste bevalt. Maar ik zou wel mijn eiwitten wat omlaag halen.
 
Dankjewel voor je tip. Schema iets aangepast door in de ochtend 30 gram whey te gebruiken bij de shake i.p.v. 60 gram (2 scoops). Dan zit ik op 260 gram eiwitten, nog steeds teveel. Nog niet helemaal zeker welke maaltijd ik verder zou aanpassen.
 
15:30 en 20:00 maaltijd hoeveelheid vlees wat verminderen en meer koolhydraten nemen.
 
Back
Naar boven