AndroidHealthClinic

extra nut van cardio in de cut? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raytzum

Novice
Lid geworden
6 jun 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Ik vroeg mij af of er een extra reden is om cardio toe te voegen aan je cut, behalve de reden dat je dan weer wat meer mag eten op een dag. (en dat cardio gewoon wel goed is voor je conditie en etc.)

Geeft de cardio een voordeel in de vetverbranding?, ook als je deze kcal weer bijvult met eten daarna?
Of heeft het uiteindelijk hetzelfde resultaat als dat je geen cardio doet en gewoon minder eet?
 
wat bedoel je precies met voordeel?
Dat als je wel cardio doet je de kcal sneller verbrand in rust?
 
wat bedoel je precies met voordeel?
Dat als je wel cardio doet je de kcal sneller verbrand in rust?

Ik bedoel dat als je normaal in je cut zit, je een bepaald aantal kcal eet per dag. Maar waarom zou je cardio hieraan toevoegen, want je verbrand dan die kcal daarmee, maar later eet je die er weer bij om toch die hoeveelheid kcal weer binnen te krijgen. Dus wat is het verschil in cutten 1) met cardio en 2) zonder cardio, als je toch qua kcal op hetzelfde uitkomt uiteindelijk.
 
Op een gegeven moment moet je haast wel cardio gaan doen (als je doel is om zeer laag in bf % te gaan). Dit kun je doen om door je plateau te gaan of je moet natuurlijk minder gaan eten maar dat raad ik je niet aan omdat het dan dusdanig weinig wordt dat je jezelf echt kapot maakt (buiten het feit dat een super laag bf% sowieso niet goed voor je is)
 
Cardio toevoegen aan cut staat niet gelijk met meer eten...
Ik ben nu aan het cutten en ik ga komende week dagelijks een halfuurtje lopen, om extra te verbranden.
Ik ga niet extra eten, want dan heeft die cardio idd geen nut xD
 
Cardio toevoegen aan cut staat niet gelijk met meer eten...
Ik ben nu aan het cutten en ik ga komende week dagelijks een halfuurtje lopen, om extra te verbranden.
Ik ga niet extra eten, want dan heeft die cardio idd geen nut xD
Wanneer ik x aantal calorieën moet eten staat cardio wel gelijk aan meer eten aangezien ik die dag wat ik verbrand heb extra mag eten... Daardoor zorgt cardio ervoor dat ik eens een dagje grotere porties kan opscheppen.
 
Wanneer ik x aantal calorieën moet eten staat cardio wel gelijk aan meer eten aangezien ik die dag wat ik verbrand heb extra mag eten... Daardoor zorgt cardio ervoor dat ik eens een dagje grotere porties kan opscheppen.

Uiteraard als je eens wat extra WIL eten, is cardio het perfecte hulpmiddel.
 
Gewoon een domme opmerking maar zou het niet zo zijn dat je door cardio meer kcal verbruikt waardoor je extra kan eten en dus ook meer micro's en genoeg eiwitten kan binnenkrijgen dan als je alleen je kcal verlaagt.
Dat zou dan toch wel een voordeel van cardio in je cut zijn
 
Cutten is minder kcal eten dan je onderhoud.
Cardio is meer kcal verbranden.

Dus als je in bodyfat wil zakken ga je Cutten. Wil je die cut extremer maken ga je Cardio toevoegen aan je Cut.
Wil je niet extremer cutten, maar is het moeilijk om onder je onderhoud te eten, dan kan je extra eten, maar dan moet je Cardio toevoegen om dat extra eten te verbranden.
 
Back
Naar boven