AndroidHealthClinic

Extra pannenkoeken in schema

Bezoekers in dit topic

Ojajoh

Cool Novice
Lid geworden
3 mrt 2019
Berichten
109
Waardering
81
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Hallo, ik ben nu al een 5-6 weken bezig met een lean bulk op een PHUL schema ik ben in gewicht al omhoog gegaan en wat progressie gemaakt. Alleen nu sta ik een paar dagen op het zelfde gewicht en wil mijn kcal dus wat omhoog gooien weer. Wat ik nu eet gaat wel maar echt meer wil ik er niet bij eten omdat ik dat moeilijk vindt, maar een paar extra volkoren pannenkoeken 4 stuks niet super groot passen er nog wel bij. Ik doe gewoon bakboter in de pan maar giet het af in een schaaltje voordat ik het beslag erin doe. Kan het kwaad om dit als extra op mijn trainingdagen te eten of kan ik het beter vervangen met iets anders ?
 
Wat ik nu eet gaat wel maar echt meer wil ik er niet bij eten omdat ik dat moeilijk vindt, maar een paar extra volkoren pannenkoeken 4 stuks niet super groot passen er nog wel bij.
Je wil niet bijeten want dat is moeilijk maar wel pannenkoeken bij eten? Beetje tegenstrijdig.. :o
Wat is er zo moeilijk dan?
extra is extra. Als jij je macro's haalt (eiwitten vetten koolhydraten) kan je erbij eten wat je wil.
Pannenkoeken zijn prima. Wil je minder volume pak dan gewoon wat noten oid. of denk aan vloeibare kcal (melk, chocomelk, sap etc.)
Of je nu boter gebruikt of niet het gaat om de kcal als je aan wil komen.
 
Je wil niet bijeten want dat is moeilijk maar wel pannenkoeken bij eten? Beetje tegenstrijdig.. :o
Wat is er zo moeilijk dan?
extra is extra. Als jij je macro's haalt (eiwitten vetten koolhydraten) kan je erbij eten wat je wil.
Pannenkoeken zijn prima. Wil je minder volume pak dan gewoon wat noten oid. of denk aan vloeibare kcal (melk, chocomelk, sap etc.)
Of je nu boter gebruikt of niet het gaat om de kcal als je aan wil komen.

Ik heb een tijdje bijgegeten en me volgestampt maar dat had negatieve effecten op me zoals 2 weken lang niet in slaap kunnen komen terwijl ik niet eens vlak voor het slapen gaan at. Toevallig had ik een keer extra 4 volkoren pannenkoeken gegeten die dag in de avond en dat beviel gewoon goed en is toch weer een leuk aantal kcal erbij. Me macros haal ik elke dag vet probeer ik wel laag te houden. Daarom vroeg ik me af omdat ik een paar dingen op het internet zag dat pannenkoeken slecht zijn al zijn ze volkoren het bakboter maakt ze een dikmaker. Dus wou weten wat jullie er over te zeggen hadden.
 
waarom vet laag houden?
Vet is niet slecht. Van vetten eten kom je niet aan. Van meer kcal eten dan je verbruikt kom je aan. Ook als die kcal uit koolhydraten of eiwitten komen.....
 
waarom vet laag houden?
Vet is niet slecht. Van vetten eten kom je niet aan. Van meer kcal eten dan je verbruikt kom je aan. Ook als die kcal uit koolhydraten of eiwitten komen.....

Ik kom met me koolhydraten al boven me maximale aantal gram dat ik mag hebben per dag uit dus wil me vet iets lager houden of maakt dit niks uit ? vandaar dat ik ook me vet wat lager houd ookal komt er wat aardig in van me broodjes pindakaas :P Ik zit in een lichtelijk overschot en wil dit ook zo houden omdat ik niet een super laag vet % heb.
 
vet % op je lijf staat los van vetten eten....

Als jij je macro's haalt op minder kh en meer vet is dat prima. Het gaat om kcal.
Ken zat mensen die laag vet% hebben en gewoon 1,5-2 gr vet pr kg bw eten.

enne... op keto (veel vet weinig kh) kan je toch ook afvallen ;) het blijft gaan om totaal kcal.
 
Back
Naar boven