Fitness Seller

Nieuws Extra zakgeld voor Beatrix

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Extra zakgeld voor Beatrix
Uitgegeven: 16 mei 2008 13:27
Laatst gewijzigd: 16 mei 2008 13:39

AMSTERDAM - De uitkering voor koningin Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en zijn vrouw prinses Máxima was vorig jaar 66 duizend euro hoger dan begroot. Dat staat in het jaarverslag van het Huis der Koningin over 2007 dat het ministerie van Financiën vrijdag openbaar heeft gemaakt.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het drietal had vorig jaar bijna zes miljoen euro te besteden, zo'n twee ton meer dan in 2006.,, [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het meeste geld ging naar het staatshoofd, zo'n 4,1 miljoen euro. Willem-Alexander kreeg 988 duizend euro en Máxima 872 duizend. Deze bedragen zijn inclusief de kosten voor de hofhouding.
Als inkomen kreeg de vorstin 765 duizend euro, haar zoon en schoondochter kregen beiden 227 duizend euro. Het inkomen van Beatrix bedroeg in 2006 nog 736 duizend euro. Máxima en Willem-Alexander kregen toen allebei 218 duizend euro.
Ambtenaren
De hogere toelage komt voort uit een nieuwe arbeidsvoorwaardenovereenkomst voor het rijk, die vorig jaar tot stand kwam. Het Koninklijk Huis volgt de ontwikkeling van de lonen voor ambtenaren. Aangezien de begroting al in een vroegtijdig stadium werd opgesteld, is de uitkering hoger geweest dan waarmee rekening kon worden gehouden, aldus het jaarverslag.
De kosten voor het gebruik van de paleizen, auto's paarden en rijtuigen zijn ten opzichte van 2006 iets gedaald. Beatrix declareerde in totaal voor bijna 23 miljoen euro, ongeveer een miljoen euro minder dan het jaar ervoor.
Aan staatsbezoeken, beveiliging, de inzet van regeringsvliegtuigen en het onderhoud van paleizen is door verschillende ministeries vorig jaar bijna 78 miljoen euro uitgegeven. Het onderhoud van de Groene Draek, de lemsteraak van het staatshoofd, bedroeg ruim 104 duizend euro. Deze werkzaamheden worden traditiegetrouw uitgevoerd door het ministerie van Defensie.

En voor ons wordt het allemaal maar duurder en moeten we het betalen met een eenzelfde loontje...6 miljoen euro :eek:
 
Haha belachelijk.
 
Geen woorden voor (zie ander topic)
 
Afschaffen dat koningshuis en het geld onder het volk verdelen. (niet naar buitenlanders)
 
In België ook. Ik vraag me af waarom dat nog wordt gedaan, ze hebben toch zat geld? Hoe kunnen die parasieten dat nog maar aanvaarden terwijl ze verdomme weten dat er mensen in armoede leven in hun eigen land.
 
Eigenlijk een beetje wraakroepend. In België is het net hetzelfde. Onlangs ook het bericht verschenen dat de dotatie voor de leden van het koningshuis alweer de hoogte ingaat (koppeling aan de index).:(

Toch deze kantmelding: een presidentieel regime zou nog duurder uitkomen dan het huidige koningshuis.
 
echt walgelijk dat koningshuis heeft geen enkele nut
 
Toch deze kantmelding: een presidentieel regime zou nog duurder uitkomen dan het huidige koningshuis.

Hehe dat is altijd het argument van de oranjeliefhebbers als er afgegeven wordt op het koningshuis.:o
 
Toch deze kantmelding: een presidentieel regime zou nog duurder uitkomen dan het huidige koningshuis.
Maar die kan je wegstemmen als je ze beu bent, democratisch dus.

Overigens vraag ik me af of een efficiënte en zuinige republiek echt meer hoeft te betalen aan een president. Bovendien werkt een president voor zijn geld, niet te vergelijken met iemand die het gewoon opmaakt zoals een koning/koningin en zijn/haar familie..

Ik vind het sowieso appelen en peren vergelijken maar shoit.
 
Wat een uitkering... :roflol:
 
Hehe dat is altijd het argument van de oranjeliefhebbers als er afgegeven wordt op het koningshuis.:o

Ben absoluut geen koningshuisliefhebber. Die erfelijke poppekastfunctie hoeft voor mij echt niet.;)

Maar die kan je wegstemmen als je ze beu bent, democratisch dus.

Overigens vraag ik me af of een efficiënte en zuinige republiek echt meer hoeft te betalen aan een president. Bovendien werkt een president voor zijn geld, niet te vergelijken met iemand die het gewoon opmaakt zoals een koning/koningin en zijn/haar familie..

Ik vind het sowieso appelen en peren vergelijken maar shoit.

Ja, het feit dat je een president democratisch verkiest, maakt dat ik ook gewonnen ben voor een dergelijk systeem. Maar ik ben niet gewonnen voor een presidentieel regime waarbij de president zelf veel macht heeft (Frankrijk).

Wat een presidenteel regime zo duur maakt (2 à 3 keer meer dan koningshuis), zijn de kosten voor een veel ruimere personeelsomkadering, verkiezingen (in België kosten deze 20 à 25 miljoen euro per keer), etc. Niet zozeer de gage van de president zelf.

Toch ben gewonnen voor het presidentieel regime, wegens democratische overwegingen.;)
 
mag idd best wat minder - ze hoeft niet weg want idd ze betekenen indirect denk ik best veel voor ons land qua connecties etc. maar goed met de helft zullen ze ook niet sterven van de honger
 
Oke de bedragen die naar het koningshuis gaan zijn absurd... Maar toch vraag ik mij af hoeveel beatrix achter de schermen klaar speelt voor ons land... Ze staat bekend als een work a holic... dus om nou te zeggen dat ze niks doet voor haar geld is een beetje kort door de bocht ;-)
 
Zonde van het geld... Ruim 4.000.000 waar ze dan ook nog eens niks zelf van hoeft te betalen. Gaat helemaal nergens over.
 
Opdoeken die zaak daar bij Beatrix, we hebben haar nergens voor nodig.Stuur dit geld naar de werkende burger.
 
Opdoeken die zaak daar bij Beatrix, we hebben haar nergens voor nodig...een beetje lachen.Stuur dit geld naar de werkende burger.
 
6 miljoen voor geen normaal leven hebben is niet echt veel imo

Leve de koningin! ;)

Op de dag dat ik hier keizer word zal mijn uitkering nog veel groter zijn, en jullie armoede ook :D


geez.. bijna weekend.. :rolleyes:
 
Afschaffen dat koningshuis en het geld onder het volk verdelen. (niet naar buitenlanders)

:roflol: Vind het maar lastig in te schatten hoor, is dit racistisch, idioot, of humor?
 
Terecht! Bea werkt harder dan jullie allemaal.....!!!
 
Back
Naar boven