AndroidHealthClinic

Nieuws Extra zakgeld voor Beatrix

Bezoekers in dit topic

Terecht! Bea werkt harder dan jullie allemaal.....!!!
Als ze dan toch zo hard werkt, dan heeft ze dus geen extra geld nodig van anderen die ook hard werken, bijgevolg kunnen we de dotaties (of hoe noemen jullie dat in NL?) ook schrappen. Ze heeft dacht ik genoeg aandelen om van te gaan rentenieren, en de bevolking kan dat dotatiegeld beter gebruiken (om armoede te bestrijden bijv.).
 
die bea mag van mij part doodvallen. de hoer. ik hoop dat ze dit leest die oude teef
 
weg met het koningshuis
 
Zoveel zakgeld heb ik nooit gehad.

Volgens mij kreeg ik 2,50 gulden per week.
 
met dat bedrag aan zakgeld, zou ik ook om verhogen vragen!
 
Vindt het prima. 6 miljoen is idd veel maar vergeet niet dat als land een vorstin presenteren veel meer charisma met zich meedraagt dan een president.

Een koningshuis staat gelijk aan een traditie waarbij de opeenvolgende leiders van een land door de eeuwen heen een zacht hebben gehad voor hun eigen volk. Net als in Saudi-Arabie.

In Frankrijk was dat wel anders.

Verder zal met Willem-alexander er een moderne koning komen. Beatrix houd zich minder direct met het volk bezig en houd meer internationale betrekkingen warm.

Ik vond dit stuikje van Willem-Alexander een mooi citaat: http://www.volkskrant.nl/binnenland..._Beschaving_is_maar_een_dun_laagje?source=rss
 
Bij de zuiderburen hetzelfde verhaal hoor

Voor de koninklijke familie is in de begroting 2008 een bedrag voorzien van 13,043 miljoen euro. Dat is 5 procent meer dan vorig jaar werd uitbetaald, schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

1,5 miljoen voor Fabiola
Dat de dotaties zouden stijgen, was bekend. Maar de verhoging is groter dan gedacht, zo blijkt uit de begroting. Koningin Fabiola krijgt 73.000 euro méér dan vorig jaar, voor prins Filip is een opslag van 51.000 euro voorzien. Eerder waren voor hen bedragen van 28.000 en 16.000 euro genoemd. Voor Fabiola is nu een bedrag van 1,5 miljoen euro voorzien.

Werkmiddelen koning gestegen

De civiele lijst - de werkmiddelen van de koning - stijgt met bijna een half miljoen euro. De wet heeft die verhoging voorzien opdat de koning zijn koopkracht kan handhaven en de gestegen lonen van zijn personeel kan betalen. (belga/vsv)
14/05/08 07u57
 
tja maar die moeten toch echt hard werken ;en vergeet niet de reistijden die ze ooit hebben ,wij kunnen meestal met de auto gaan werken en zij moeten dan met het vliegtuig...:D
 
Het verdwijnt nu tenminste niet in de zakken van een of ander hoofd van een hulporganisatie.;)
 
Back
Naar boven